Gå til innhold

ASUS planlegger dual-NV45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket mitt av kortet var at det ser enormt ut. For å sette det litt i perspektiv så lagde jeg et bilde der jeg satt det ved siden av et vanlig m-ATX hovedkort (24,4x24,4cm) og skalerte kortet til lengden på PCIe-porten stemmer over ens med hovedkortet. Resultatet ser du under. Ganske enormt hva?

post-107-1110464019_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Førsteinntrykket mitt av kortet var at det ser enormt ut. For å sette det litt i perspektiv så lagde jeg et bilde der jeg satt det ved siden av et vanlig m-ATX hovedkort (24,4x24,4cm) og skalerte kortet til lengden på PCIe-porten stemmer over ens med hovedkortet. Resultatet ser du under. Ganske enormt hva?

Ser for meg at det blir snart påbudt med følgende advarsel på esken til kortet :

 

*Warning* May not fit in your computer :!:

Lenke til kommentar

Da er vel nvidia på topp igjen, herlig! :thumbup:

 

Å putte to kjerner på et kort er vel fremtiden, lurer på når pcer en dag slutter å bli bedre. Enten må kjernene bli mikroskopiske, ellers kommer systemene noen år fremover være ganske store og varme! Vifter og mid-end vannkjøling blir bytta ut, og ekstremkjøling og kraftig vannkjøling blir noe alle må ha. Ellers må man jo tenke ut en måte å få dem til å yte mye bedre pr mhz, og lage en arkitektur som gjør at den ikke blir så varm. Intel stoppa jo på 3,8 ghz.

Lenke til kommentar

Det kortet der er alerede cpu begrensa, det finnes ikke noen cpu på det åpne markedet i dag som klarer og utnytte 2 x 6800 ultra i sli, langt mindre 4 x utlra i sli, ikke en gang dural core prsesorene vill klare og utnytte alt.

Hvis dralcoren klarer og utnytte BEGGE cpuene fult ut klarer det sån sirka og fore 2 x 6800 ultra i sli, og det må være på programvare som støtter det.

Hvis den neste spillene som kommer ut optimaliseres for duracore blir det spennene, hvis ikke, bare skrytefaktor.

 

Men, sett at de klarer 4 x 6800 ultra i sli, og klarer og lage programvare for 4 cpuer, Da tror jeg at et duralcore dural opperton system (totalt 4 cpuer) og 4 x 6800 ultra tror jeg blir både rått og brutalt

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Å putte to kjerner på et kort er vel fremtiden,..

Kanskje tatt litt ut av sammenheng, men jeg tror heller fremtiden er å lage begge kjernene på en chip i stedet for to separate kjerner. Det er i prinsippet dette som er i ferd med å skje for CPU'er, og dette som har skjedd med GPU'er i årevis. (Hver gang de legger til ekstra pipelines)

Lenke til kommentar

2 slike kort i SLI, om det er mulig, ville jo nesten ha påkrevd vannkjøling ville det ikke? Vi snakker da om såpass mange watt i ren varme fra 2 kort i nær stilling fra hverandre at om de skulle kjøles effektivt så måtte man brukt noen sikkelig jetmotorer av noen vifter.

 

For å ikke snakke om strømforbruk. Om det fortsetter fremover slik, så vil vi definitivt se enten setups med egen PSU for skjermkort(ene) eller noen monster-PSU'er. Bare EN 6800ultra krever jo en rimelig oppegående PSU dersom den er paret med en god CPU og noe annet litt strømkrevende utstyr.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...