Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Jeg skal gå rett fra videregående til NTNU. Min største frykt er at jeg da er plassert i et kollektiv med syv andre 25-åringer som synes jeg er en snørrunge på 18 år :p Hvordan kan jeg unngå dette? Er jo greit å havne i kollektiv med noen som er noen lunde like gamle..

 

Sikkert stor spredning i alderen på folk. Går greit uansett, folk på 25 er ikke så gamle.

Lenke til kommentar

Hadde en videregåendeelev i kollektivet, heldigvis stakk vedkommende etter jul. Snakk om malplassert individ, i et kollektiv utelukkende bebodd av studenter. Tydelig at noen ikke har godt av å flytte hjemmefra prematurt. Sier ikke at alle som fremdeles går eller kommer rett fra videregående er slik, men jeg mener folk har godt av et år i militæret eller folkehøgskole (eller et annet pauseår hvor de smaker på noe annet enn hjembyen og foreldrene).

Lenke til kommentar

Jepp, folk er ulike. Så det er egentlig litt et lotteri å komme i ulike kollektiv. Jeg har erfart å komme i kollektiv med de helt gale personene, og sett hvordan det kan utvikle seg stygt etterhvert. Heldigvis klarer man å fungere på ett vis sammen i de aller, aller fleste tilfellene. Man lærer seg også etterhvert å tilpasse og justere seg i kollektiv med andre.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hmmm... er sikkert en del av problemet da :hmm:

@Kommissar: Men hvordan vil du si at denne personen oppførte seg kontra andre studenter?

 

 

OBS OBS! Wall of text, drittformatering: Vel, om jeg ikke tar med i beregningen at vedkommende er det mest kunnskapsfattige mennesket jeg har møtt til dags dato uten en diagnose hengende over seg, er det ganske enkelt. En kan ikke si at alle studenter er helt like hva mål og interesser angår, noe annet ville vært en utrolig dårlig generalisering av alle studenter. Men, vi finner likhetstrekk: Studenter tar høyere utdanning, studenter har en helt annen skolehverdag enn videregåendeelever og jeg vil påstå at studenter også generelt sett har andre interesser enn elever på videregående. Dette sier seg jo selv (status/roller).Når det er sagt, vil jeg ikke benekte at jeg kunne fungert i et kollektiv med en videregåendeelev, men jeg vil tro at sjansen er større for et vellykket kollektiv bestående av fremmede om alle er på samme nivå. Men men, nok av mine postulater nå :pJann - Ove: Det er forskjell på å skille seg ut i et kollektiv i motsetning til å ikke fungere i et kollektiv. Om nevnte innadvente person for eksempel holdt seg for seg selv, og de utadvente tok hensyn til det finner man vel en slags balanse, eller hva? Jeg sier ikke at tidligere erfaring med å bo hjemmefra er noe som automatisk gjør en person bedre rustet til å bo tett på andre mennesker, men det er rimelig å anta at noen som har bodd tett på andre før har større sjanse for å fungere med en ny gruppe mennesker enn noen som møter overgangen for første gang.Edit: Rompetekstformatering. Hvordan får jeg på html igjen (om det er det som er problemet)?

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Plasser en typisk innadvendt smart person i et kollektiv med 7 sosiale og utadvendte personer og det sier seg selv at den vil skille seg ut.

 

Du skriver dette som om det er en slags sammenheng mellom innadvendt og smart, og motsetting mellom sosial, utadvendt og smart? :) Har vi noen fordommer altså?

 

Såklart skiller en seg ut, men skal ikke så ekstremt mye jobb til å passe sammen med de fleste om en kommer med kompromiss på ting. Hjelper heller ikke å gå rundt å tenke på seg selv som "innadvendt og smart" mens de andre er "sosiale og utadvendte personer" (les: ikke så smart som meg og opptatt med dumme teite ting som festing) - bare for å gi et eksempel... ;) De fleste studenter er oppegående, og det skal mye til for å ikke finne felles interresser med medstudenter om en er open minded.

Endret av slux
Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noe maple lf på nettet noe sted? Har noen kommandor som bare ikke vil skrives ut. fatter ikke hva jeg har gjort galt.

Kan ikke si at jeg har LF, men jeg må innrømme at Maple er utrolig kranglete. To maskiner kan skrive nøyaktig det samme men få opp forskjellige ting. Prøv å åpne et nytt ark og lime det inn der. Det funket for meg på den ene oppgaven (på mirakuløst vis). Nesten flaut å innrømme det. :p
Lenke til kommentar

Plasser en typisk innadvendt smart person i et kollektiv med 7 sosiale og utadvendte personer og det sier seg selv at den vil skille seg ut.

 

Du skriver dette som om det er en slags sammenheng mellom innadvendt og smart, og motsetting mellom sosial, utadvendt og smart? :) Har vi noen fordommer altså?

 

 

Alle har fordommer, og mange fordommer er ikke grunnløse. Hovedproblemet er når folk ikke tar innover seg at de, som alle andre, har forutinstatte holdnigner om ting.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noe maple lf på nettet noe sted? Har noen kommandoer som bare ikke vil skrives ut. fatter ikke hva jeg har gjort galt.

Kan ikke si at jeg har LF, men jeg må innrømme at Maple er utrolig kranglete. To maskiner kan skrive nøyaktig det samme men få opp forskjellige ting. Prøv å åpne et nytt ark og lime det inn der. Det funket for meg på den ene oppgaven (på mirakuløst vis). Nesten flaut å innrømme det. :p

 

jo, takk for det. Det må jo nesten ha noe med forskjellige versjoner å gjøre. Fikk ikke "contourplot3d" til å skrive noe som helst, men måtte legge med with(plots), så ordnet det seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...