Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Tendenser på Bygg og miljøteknikk de siste årene (fordypningspoeng og ett av realfagspoengene er trukket fra før og med 2008, regner her med at gjennomsnittet blant de som søkte var 4 fordypningspoeng og 5 realfagspoeng (noe som sikkert avviker fra det reelle tallet). Alle fordypningspoengene og to av realfagspoengene falt bort fra og med 2009):

 

2009: 52,1

2008: 53,0

2007: 52,6

2006: 53,0

2005: 51,7

 

Er "snittet" ditt medregnet realfagspoeng?

 

ja, jeg har regnet med de 4 realfagspoengene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tendenser på Bygg og miljøteknikk de siste årene (fordypningspoeng og ett av realfagspoengene er trukket fra før og med 2008, regner her med at gjennomsnittet blant de som søkte var 4 fordypningspoeng og 5 realfagspoeng (noe som sikkert avviker fra det reelle tallet). Alle fordypningspoengene og to av realfagspoengene falt bort fra og med 2009):

 

2009: 52,1

2008: 53,0

2007: 52,6

2006: 53,0

2005: 51,7

 

Er "snittet" ditt medregnet realfagspoeng?

 

ja, jeg har regnet med de 4 realfagspoengene

Da lyver du jo når du sier du har det i snitt. Bruk "snitt" om nettopp det, karaktergjennomsnitt, og poeng når du snakker om hvor mange poeng du har.

Lenke til kommentar

Tendenser på Bygg og miljøteknikk de siste årene (fordypningspoeng og ett av realfagspoengene er trukket fra før og med 2008, regner her med at gjennomsnittet blant de som søkte var 4 fordypningspoeng og 5 realfagspoeng (noe som sikkert avviker fra det reelle tallet). Alle fordypningspoengene og to av realfagspoengene falt bort fra og med 2009):

 

2009: 52,1

2008: 53,0

2007: 52,6

2006: 53,0

2005: 51,7

 

Er "snittet" ditt medregnet realfagspoeng?

 

ja, jeg har regnet med de 4 realfagspoengene

Da lyver du jo når du sier du har det i snitt. Bruk "snitt" om nettopp det, karaktergjennomsnitt, og poeng når du snakker om hvor mange poeng du har.

men når det står 5,21 mener det snitt+poeng?

Lenke til kommentar

Tendenser på Bygg og miljøteknikk de siste årene (fordypningspoeng og ett av realfagspoengene er trukket fra før og med 2008, regner her med at gjennomsnittet blant de som søkte var 4 fordypningspoeng og 5 realfagspoeng (noe som sikkert avviker fra det reelle tallet). Alle fordypningspoengene og to av realfagspoengene falt bort fra og med 2009):

 

2009: 52,1

2008: 53,0

2007: 52,6

2006: 53,0

2005: 51,7

 

Er "snittet" ditt medregnet realfagspoeng?

 

ja, jeg har regnet med de 4 realfagspoengene

Da lyver du jo når du sier du har det i snitt. Bruk "snitt" om nettopp det, karaktergjennomsnitt, og poeng når du snakker om hvor mange poeng du har.

men når det står 5,21 mener det snitt+poeng?

Hva tror du? Samordnaopptak gir faen i snittet ditt, med unntak av noen få, sære studier hvor det i noen karakterer (matte og norsk, tror jeg) må være fire. Ellers bryr de seg om hvor mange poeng du har. Dessuten er du ganske blind. Det står ikke 5,21. det står 52,1. Tror du det trengs et karaktersnitt på 52,1 for å komme inn?

Lenke til kommentar

heihei, da er søknaden sendt og jeg skal på ntnu til høsten : )

 

jeg ser at endel folk i tråden setter moholt langt ned på ønskelista over hybler, er det noe jeg ikke vet? jeg mener, moholt virker jo fryktelig gunstig med tanke på prisen, er grunnen til at folk velger andre ting avstand, eller fordi de har for mye penger, eller fordi folk har lyst på egen dass?

 

forresten skal jeg på Gløshaugen, det er kanskje greit å vite.

Lenke til kommentar

Å, jeg er så lei av å lese om opptakskravene. Hvordan skal NTNU-studenter kunne lese tankene til alle Norges 18-åringer?

 

Men hybel er greit å diskutere, og jeg vil påstå at Moholt kan være helt greit. Hvis man havner i Moholt allé, får man helt grei fysisk standard. Jeg merket ikke så mye til utvekslingsstudentene der da jeg bodde der, men det har vel med flaks/uflaks å gjøre.

 

À propos uflaks: En av jentene jeg bodde med der, ble (semesteret før jeg ankom) stadig oppsøkt av en afrikansk utvekslingsstudent som kom inn til henne, satte seg på senga, pelte seg i nesa, rullet busene og knipset dem rundt i rommet. Sjarmerende.

Lenke til kommentar

hmmm, lav standard og lang avstand.

 

Er det klostergata og berg som gjelder for gløshaugenfolk da? 600 mer for klostergata er vel kanskje greit om jeg liker kort skolevei og ikke har engelskfetish.

 

Og det heter klostergata

 

hvordan kunne jeg :nei:

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Uansett, veldig veldig mykje beror på kven du kjem ilag med. Det er litt gambling I K56, i og med at du mest sannsynleg ender opp med 6 randoms. Eg ser på meg sjølv som svært heldig, i tillegg til at eg er ein tolerant person. Uansett, liten filserver på same subnett i hybelkollektiv -> 10GB pr. dag er eit inteteksisterande problem.

Lenke til kommentar

Moholt er tross alt bare 10 minutts gange unna gløs da, og 3 minutts sykkeltrilling, litt avhengig avhvor på moholt du bor såklart. Standarden er lit tvariabel, men den er da ikke lav? Stygg maling er ikke lav standard.

 

AtW

Kanskje 10 minutts fortgange frå Realfagsbygget. Det første året har veldig mange ein del forelesingar i nordre del av "Stripa", då blir avstanden plutseleg ein del lengre. For ikkje å snakke om på vinterstid, då buss nesten er eit must for alle på Moholt.

Lenke til kommentar

Moholt er tross alt bare 10 minutts gange unna gløs da, og 3 minutts sykkeltrilling, litt avhengig avhvor på moholt du bor såklart. Standarden er lit tvariabel, men den er da ikke lav? Stygg maling er ikke lav standard.

 

AtW

Kanskje 10 minutts fortgange frå Realfagsbygget. Det første året har veldig mange ein del forelesingar i nordre del av "Stripa", då blir avstanden plutseleg ein del lengre. For ikkje å snakke om på vinterstid, då buss nesten er eit must for alle på Moholt.

 

Det er da for faen ikke noe must. La oss si 15 minutters gange da, det er halvannen kilomter å gå, det er hverken særlig langt eller noe som gjør det til et must med buss, djeez, dagens ungdom....

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...