Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sweet, takk :)

 

flere enn meg som hadde matte2 innlevering nå på torsdag, men som ikke fant det ut før det var for sent? ;)

 

edit: Hvor får man kjapt laboratoriefrakk?

Innlevering matte2 er vel først neste uke, altså uke 3.

 

Aha, trodde vi var i uke 3 allerede jeg. Men da så :)

 

Vil det si at det bare er nabla som får bruke skapene?

Lenke til kommentar

Ble sperret fra Internet i 2 døgn grunnet for stor nedlasting. Har i vært langt over nedlasting grensen utrulig mange gnager før de siste årene uten å ha bli kasta ut (Aldri vært over på uppload, så hvet tikke noe om den grensa).

 

Er denne utkastingen noe de satt i gang i år, eller er det noe som skjer tilfeldig og ikke hver gang man går over?

 

 

 

 

 

Før har jeg også alltid brukt perguardina som også sperret for NTNU. Kom alltid blokkerings meldinger opp om at ntnu var blokkert når jeg lasta ned. Jeg fjærnet dette nå nylig.

 

Kan det være at denne blokkeringen har på en eller annen merkelig måte blokkert for trafikk kontroll greia til NTNU? (Virker usannsynlig. Men siden jeg ble kastet ut først når jeg tillot ntnu isteden for å blokke dem så kunne det jo hende. Men det er vel kanskje bare tilfeldig)

 

 

Lenke til kommentar
Ble sperret fra Internet i 2 døgn grunnet for stor nedlasting. Har i vært langt over nedlasting grensen utrulig mange gnager før de siste årene uten å ha bli kasta ut (Aldri vært over på uppload, så hvet tikke noe om den grensa).

 

Er denne utkastingen noe de satt i gang i år, eller er det noe som skjer tilfeldig og ikke hver gang man går over?

Denne regelen har vært håndhevet i mange år nå, så du har antagelig bare vært heldig før. Ellers så er den vel håndhevet som 20 GB på to dager selv om de sier 10 GB på en dag.

 

 

Før har jeg også alltid brukt perguardina som også sperret for NTNU. Kom alltid blokkerings meldinger opp om at ntnu var blokkert når jeg lasta ned. Jeg fjærnet dette nå nylig.

 

Kan det være at denne blokkeringen har på en eller annen merkelig måte blokkert for trafikk kontroll greia til NTNU? (Virker usannsynlig. Men siden jeg ble kastet ut først når jeg tillot ntnu isteden for å blokke dem så kunne det jo hende. Men det er vel kanskje bare tilfeldig)

 

Siden du er på NTNUs nett er det en smal sak for dem å logge trafikkmengden og internettrafikken din inn/ut, da har Peerguardian og alt det du måtte finne på å bruke av hjelpeprogrammer og brannmurer absolutt ingenting å si.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Vil det si at det bare er nabla som får bruke skapene?

Neida, tilgjengelig for alle som studerer på NT-fakultetet. Om du bare skal bruke de til lagring i noen timer går det også helt greit, låser klippes ikke voldsomt ofte.

 

 

Hvorfor er Nabla-siden nede?

Død disk i arrayet. Serveren kjører igjen nå, men jeg setter den tilbake på serverrommet først på mandag, siden jeg ikke har adgang dit i helgene.

Lenke til kommentar
Trafikkgrensen på studbynettet har vel i stor grad bare vært håndhevet i forhold til upload.

 

Det var download jeg brøy, og jeg ble kastet ut. Men som jeg nevnte så har jeg kraftig brutt download utallig mange gnager før uten att noe har skjedd.

 

 

Har noen andre gått over download grensa i år uten å bli kastet ut? Nyskjerrig på om det var en tilfeldig het, eller om de har startet med å kaste ut alle som bryter download dette året.

Lenke til kommentar
Har noen andre gått over download grensa i år uten å bli kastet ut? Nyskjerrig på om det var en tilfeldig het, eller om de har startet med å kaste ut alle som bryter download dette året.

Kompis av meg gjekk over DL-grensa og blei kasta ut.

 

Personleg har eg vore over fleire gonger (før nyttår) og fekk ingen reaksjonar. Kom ikkje NTNU med skriv i haust at dei skulle endre litt på utestengelsar og slikt? Dette kan jo vere dei første forandringane vi ser på dette.

Lenke til kommentar
Klar over det, men det er vel noen år siden...

 

Filliputt var i alle fall i 63.

Edit: Nei. I 61

Alle trikkelinjer i byen ble lagt ned i 1988, men Gråkallbanen ble gjenåpnet i 1990.

 

EDIT: Det var vel bare Gråkallbanen som ble lagt ned i 1988 som den siste, Singsakertrikken ble lagt ned i 1968. Store deler av trikkenettet ble lagt ned på 80-tallet. Trist historie dette. :(

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Klar over det, men det er vel noen år siden...

 

Filliputt var i alle fall i 63.

Edit: Nei. I 61

Alle trikkelinjer i byen ble lagt ned i 1988, men Gråkallbanen ble gjenåpnet i 1990.

 

EDIT: Det var vel bare Gråkallbanen som ble lagt ned i 1988 som den siste, Singsakertrikken ble lagt ned i 1968. Store deler av trikkenettet ble lagt ned på 80-tallet. Trist historie dette. :(

 

Er det så veldig trist? Det er ikke spesielt økonmisk å kjøre trikk-system i en by av trondheims størrelse, og man må ha bedritne trikkespor i gatene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...