Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bestemt meg for at jeg SKAL inn på NTNU etter videregående(går VG3 nå), så sant de har noe jeg vil studere da :p . Men jeg er litt usikker på hva mange av fagene egentlig går ut på og tenkte at dere som går der kanskje vet litt om det. Fagene er:

 

-Petroleumsfag

 

-Tekniske geofag

 

-Bioteknologi

 

-Kybernetikk

 

-materialteknologi

 

-Sivilingeniørstudiet i Kommunikasjonsteknologi (KomTek)

 

-Ingeniørvitenskap og IKT

 

-Industriell økonomi og teknologiledelse

 

-Industriell kjemi og bioteknologi

 

-Geofag og petroleumsteknologi

 

-Energi og miljø

 

-Elektronikk->Skap framtidens teknologi

 

-Datateknikk

 

Nanoteknologi har jeg utelukket, selv om det frister veldig, fordi jeg tror ikke jeg får noe mer enn 55 studiepoeng. (duste tysk, samfunnsfag og nynorsk :p)

 

Det er selvfølgelig realfag jeg skal studere :p og hvis jeg har gått glipp av noen studier som ikke står på lista vil jeg gjerne ar dere også forteller om de.

Lenke til kommentar

Vi kan ikke gi deg noen fasit på hva du skal velge, men vi kan gi deg noen pekepinner hvis du forteller oss litt mer om dine interesser og ambisjoner. Ellers, her er det lille jeg vet:

 

-Petroleumsfag

Hvordan bore etter olje.

 

-Kybernetikk

Hvordan bygge roboter.

 

-Energi og miljø

Har et litt "fresht" navn da de skulle markedsføre det for en del år siden, men dette er egentlig bare om elkraftteknikk.

 

-Elektronikk->Skap framtidens teknologi

Her lærer man hvordan elektroniske duppedingser fungerer helt ned på krets- og transistornivå.

 

-Datateknikk

Systemutvikling, drift av datasystemer, den slags.

 

Det er selvfølgelig realfag jeg skal studere :p og hvis jeg har gått glipp av noen studier som ikke står på lista vil jeg gjerne ar dere også forteller om de.

Sivilingeniørstudiet er et teknologisk studium, ikke realfagsstudium (selv om realfag inngår i studiet). Forskjellen er at et teknologisk studium er mer rettet mot faktiske bruksområder der realfagstudiumet graver seg mer ned i teorien.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Ellers kan jeg bifalle sesam, noen klager over kebaben der, personlig synes jeg den er god,relativit sett mye bedre enn den middelmådige gatekjøkkenburgeren de disker opp med.

Alle som har spist ordentlig kebab og ordentlig hamburger vet at Sesam verken har det ene eller det andre. Og med ordentlig, så mener jeg selvsagt Bislet-kebab og Karlsrud Kina Gategrill-hamburgere. Gud, jeg savner Oslo nå.. :(

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Ellers kan jeg bifalle sesam, noen klager over kebaben der, personlig synes jeg den er god,relativit sett mye bedre enn den middelmådige gatekjøkkenburgeren de disker opp med.

Alle som har spist ordentlig kebab og ordentlig hamburger vet at Sesam verken har det ene eller det andre. Og med ordentlig, så mener jeg selvsagt Bislet-kebab og Karlsrud Kina Gategrill-hamburgere. Gud, jeg savner Oslo nå.. :(

 

Bisletkebabden er kjapp og billigere, men har dårligere kjøtt enn sesam-babben, og ihvertfall dårligere saus. Alle med litt livserfaring vet at ikke alle som har opplevd samme ting som de mener det samme :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Sesamburger blekner i forhold til hjemmebakt hamburgerbrød med en hamburger laget av kjøttfarse blandet med sopp og løk stekt i hvitløk og krydder med ekte smør på forhånd. Frys ned noen sånne, og du gidder aldri å kjøpe overpriset hamburger dynka i grillkrydder igjen. At burgeren hos sesam er bra er en kollektiv fyllepsykose blant trondheimsstudenter som ikke veit å lage mat. Av og til når man sier noe som folk blir fornærma av noe, så pleier man å skrive "no offense" el, men siden jeg er litt full tror jeg at jeg dropper det ;)

Lenke til kommentar
Bli med meg til Fysmat? ;)

 

Fysikk og matte står jo selvfølgelig på vurderingslista :p

 

Vi kan ikke gi deg noen fasit på hva du skal velge, men vi kan gi deg noen pekepinner hvis du forteller oss litt mer om dine interesser og ambisjoner. Ellers, her er det lille jeg vet:

 

-Petroleumsfag

Hvordan bore etter olje.

 

-Kybernetikk

Hvordan bygge roboter.

 

-Energi og miljø

Har et litt "fresht" navn da de skulle markedsføre det for en del år siden, men dette er egentlig bare om elkraftteknikk.

 

-Elektronikk->Skap framtidens teknologi

Her lærer man hvordan elektroniske duppedingser fungerer helt ned på krets- og transistornivå.

 

-Datateknikk

Systemutvikling, drift av datasystemer, den slags.

 

Det er selvfølgelig realfag jeg skal studere :p og hvis jeg har gått glipp av noen studier som ikke står på lista vil jeg gjerne ar dere også forteller om de.

Sivilingeniørstudiet er et teknologisk studium, ikke realfagsstudium (selv om realfag inngår i studiet). Forskjellen er at et teknologisk studium er mer rettet mot faktiske bruksområder der realfagstudiumet graver seg mer ned i teorien.

 

 

Jaja, da lærte jeg forskjellen på det :p . Har planer om å bli sivilingeniør innenfor NOE, må bare finne ut hva jeg har lyst til :p

 

Ellers ba jeg jo aldri om noen fasitt på hva jeg skal studere. Bare hva de ulike studiene EGENTLIG går ut på. Men takk for svaret.

 

Kybernetikk hørtes jo litt tøft ut, men har en magefølelse at jobbmuligheter der er heller litt begrenset. Oljebransen står også på min vurderingsliste, hvis jeg finner ut at det blir morro :p

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal slite med å finne det jobb hvis du fullfører kybernetikk.

 

Å nei da så :p Satser på å få noen flere svar på yrkesmessa i morgen (som vi også må skulke skolen for å gå på, fordi de har satt sammen en fattig og råtten en selv, og ikke vil gi oss fri til å gå på de ordentlige)

 

kybernetikk: styringssystemer, Styre prosesser og liknende. Ikke bare r2d2 og terminator.

Lenke til kommentar
Kristian Fredrik: fint du lister opp alle studiene på gløshaugen, de har vi aldri hørt om... ;) Info om studiene er på ntnu.no

 

Folkens - noen som vet om jeg kan bruke skapet utenfor kjemilabben til feks å lagre bøker og mat i?

 

Jeg fant de studiene på NTNU.no . Har såklart en anelse om hva f.eks. bioteknologi går ut på. Genmodifisering og å lage biologiske molekyler kunstig. Men det med kybernetikk klarte jeg ikke å forstå ut i fra hjemmesiden eller wikipedia. Men skjønner poenget nå :p

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er vi ikke alene om å bruke det. Men er det ikke bare å bruke de nede ved r1 og 2?

 

for øvrig kan jeg melde om at Andrew Stacy eller hva han heter (britiske foreleseren i matte 3) er fantastisk. Enda bedre enn Rivertz (og han likte jeg også). I alle fall etter første forelesning.

 

Kristian Fredrik: fint du lister opp alle studiene på gløshaugen, de har vi aldri hørt om... ;) Info om studiene er på ntnu.no

 

Folkens - noen som vet om jeg kan bruke skapet utenfor kjemilabben til feks å lagre bøker og mat i?

 

Jeg fant de studiene på NTNU.no . Har såklart en anelse om hva f.eks. bioteknologi går ut på. Genmodifisering og å lage biologiske molekyler kunstig. Men det med kybernetikk klarte jeg ikke å forstå ut i fra hjemmesiden eller wikipedia. Men skjønner poenget nå :p

velg fysmat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...