Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som har sett mattetråden så ble stigeoppgaven på eksamenen for 07 for tung i forhold til årets penum. DET er interresant. Noen som har fått mer info med hold i om ting som ikke blir fokusert på/fokusert på? :)
Stigeoppgaven ble gjennomgått i en av repetisjonsforelesningene på slutten. Og den ble selvfølgelig avsluttet med De-e' ikg' så veldi' vanskelit'.
Lenke til kommentar
For de som har sett mattetråden så ble stigeoppgaven på eksamenen for 07 for tung i forhold til årets penum. DET er interresant. Noen som har fått mer info med hold i om ting som ikke blir fokusert på/fokusert på? :)
Stigeoppgaven ble gjennomgått i en av repetisjonsforelesningene på slutten. Og den ble selvfølgelig avsluttet med De-e' ikg' så veldi' vanskelit'.

Da går ikke du i min parallell.

Lenke til kommentar
For de som har sett mattetråden så ble stigeoppgaven på eksamenen for 07 for tung i forhold til årets penum. DET er interresant. Noen som har fått mer info med hold i om ting som ikke blir fokusert på/fokusert på? :)
Stigeoppgaven ble gjennomgått i en av repetisjonsforelesningene på slutten. Og den ble selvfølgelig avsluttet med De-e' ikg' så veldi' vanskelit'.

Hahahahah, Toke FTW. Digger den dansken.

Positiv instilling er faktisk viktig når en driver med matte!

Lenke til kommentar

Leste igjennom diskusjonen om PC ved eksamen, leste til diskusjonen så ut til å ta en slutt så jeg skippet resten av tråden (sorry hvis den fortsatte igjen etter det :p).

 

Jeg kan ikke si at noen argumenter mot bruk av pc til eksamen holder mål. Jeg er fullstendig enig i Powerpie. Hvis NTNU skal stille opp med pcer til samtlige elever som vil ha det sier det seg selv at det blir en enorm kostnad, men å simpelt si "ja" til at en elev kan bruke pc ved eksamen koster jo ingenting. Det eleven da måtte kreve er å få levert besvarelsen sin på Its-learning (vil jo ikke koste noe som helst) eller på en minnepenn. Greit nok at risikoen er større for at et eller annet skal skje underveis, men det kan vel være elevens ansvar! Samme som hvis man tilfeldigvis skulle brenne opp besvarelsen sin rett før levering, eller rive den i stykker ved et uhell, ntnu tar jo ikke ansvar for sånt. Det kreves jo at elever skal bruke PC til alt gjennom videregående og på universiteter, at ntnu skal være så sta når det gjelder eksamen forstår jeg ikke.

Endret av Plecto
Lenke til kommentar

Samme måte som man forhindrer fusk ved bruk av penn og papir? Kan si meg enig i at man kan ha enormt mye mer informasjon på en pc enn på en fuskelapp i ermet, men jeg kan umulig se for meg at dette er et argument ntnu bruker. Fusk på eksamen kan jeg umulig se for meg hadde vært et stort problem når man tar konsekvensene av det til betraktning. Det er jo også svært lett å se om man fusker på en pc (det er vel eksamensvakter?). Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen :p

Lenke til kommentar
Samme måte som man forhindrer fusk ved bruk av penn og papir? Kan si meg enig i at man kan ha enormt mye mer informasjon på en pc enn på en fuskelapp i ermet, men jeg kan umulig se for meg at dette er et argument ntnu bruker. Fusk på eksamen kan jeg umulig se for meg hadde vært et stort problem når man tar konsekvensene av det til betraktning. Det er jo også svært lett å se om man fusker på en pc (det er vel eksamensvakter?). Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen :p

Det er litt lettere å smette diskret innom en eller annen tekstfil på pc-en uten å bli oppdaget, da faktisk eksamensvaktene må helt inntil skjermen og lese hva som står der for å finne ut av det, enn å ta fram en eller annen form for jukselapp. Dessuten vil det ikke gå an å nekte folk å ha filer på pc-en med "juksemateriale", blant annet fordi det er umulig å kontrollere. Å sjekke at folk ikke har med seg bøker, ark, lapper, og lignende, er derimot en smal sak.

 

I tillegg vil det være umulig å hindre folk å koble seg på et random trådløsnett i nærområdet hvis de har med egen PC til bruk på eksamen. ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Samme måte som man forhindrer fusk ved bruk av penn og papir? Kan si meg enig i at man kan ha enormt mye mer informasjon på en pc enn på en fuskelapp i ermet, men jeg kan umulig se for meg at dette er et argument ntnu bruker. Fusk på eksamen kan jeg umulig se for meg hadde vært et stort problem når man tar konsekvensene av det til betraktning. Det er jo også svært lett å se om man fusker på en pc (det er vel eksamensvakter?). Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen :p

Når det sitter mange hundre elever i en og samme sal sier det seg selv at det blir en praktisk umulighet å alltid ha ett sett eksamensvaktøyne rettet mot hver bidige skjerm.

Lenke til kommentar
Samme måte som man forhindrer fusk ved bruk av penn og papir? Kan si meg enig i at man kan ha enormt mye mer informasjon på en pc enn på en fuskelapp i ermet, men jeg kan umulig se for meg at dette er et argument ntnu bruker. Fusk på eksamen kan jeg umulig se for meg hadde vært et stort problem når man tar konsekvensene av det til betraktning. Det er jo også svært lett å se om man fusker på en pc (det er vel eksamensvakter?). Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen :p

Det er litt lettere å smette diskret innom en eller annen tekstfil på pc-en uten å bli oppdaget, da faktisk eksamensvaktene må helt inntil skjermen og lese hva som står der for å finne ut av det, enn å ta fram en eller annen form for jukselapp. Dessuten vil det ikke gå an å nekte folk å ha filer på pc-en med "juksemateriale", blant annet fordi det er umulig å kontrollere. Å sjekke at folk ikke har med seg bøker, ark, lapper, og lignende, er derimot en smal sak.

 

I tillegg vil det være umulig å hindre folk å koble seg på et random trådløsnett i nærområdet hvis de har med egen PC til bruk på eksamen. ;)

 

Jeg har personlig ingen tro på et juks er vanskelig i dag, ta med noen ekstra eksamensark, noterer etter hjertets lyst og når du kommer på neste eksamen så bare leser du litt i notatene dine i startene, og legger de diskret under de blanke innføringsarkene. De kommer neppe til å oppdage det før eksamen begynner, og etter eskamen har begynt så er det jo bare notatene dine. Evt bare få en dyktig kamerat til å låne semesterkortet ditt og ta eksamen (har aldri blitt spurt om legg utover semesterkort). Sånn jeg ser det er det folks moral som hindrer de i å jukse, mulig jeg innbiller meg ting, men sånn jeg ser det er antakelig lett å jukse, rent praktisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...