Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
chart?cht=tx&chl=g'(2) = \frac{1}{f'(g(2))} for de som måtte lure. "Problemet" var å finne g(2), altså løsningen til f(x) = 2. ;)

Jeg kom såpass langt at jeg skrev hvordan jeg ville gjort det, altså mer eller mindre den formelen der forklart med ord, men klarte heller ikke å finne g'(2). (Nå i etterkant har jeg funnet ut at det var -1... :/ )

 

Edit: Du kunne finne den bare ved å prøve deg fram, noe jeg gjorde, men tenkte selvfølgelig ikke på å prøve med -1. :hrm:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn å løse likningen f(x)=2, den x-verdien du får ut (x=-1) er g(2) (Den er svært vanskelig å løse analytisk, men man ser fort at x=-1 er en løsning, evt newtons metode). Jeg fikk forøvrig nøyaktig samme svar som hockey (men skrev eksaktverdien -1/(200pi) på 7a).

 

edit: Forøvrig vet man at likningen har kun én løsning fordi funksjonen er én-til-én (f'(x)>0 for alle x, som kan vises ved at f'(x) ikke har noen reelle nullpunkter og at f'(0)>0, samt er kontinuerlig. Noe som forøvrig jo også er årsaken til at den har en invers :p

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Man kan nok få en god del uttelling på halvløste oppgaver. Det er nok MYE bedre å begynne og avslutte midt i, enn å droppe en hel oppgave. Kommer man i en situasjon der man klarer deler av oppgaven, men ikke rekker/klarer å fullføre, er mitt tips å skrive en kort forklaring om hva man ville gjort (nevn f. eks. en metode du husker navnet på, men ikke klarer å bruke).

Lenke til kommentar
Kommer man i en situasjon der man klarer deler av oppgaven, men ikke rekker/klarer å fullføre, er mitt tips å skrive en kort forklaring om hva man ville gjort (nevn f. eks. en metode du husker navnet på, men ikke klarer å bruke).
"...taster deretter likningen inn i Wolfram Alpha og trykker på likhetsknappen". :D
Lenke til kommentar
Man kan nok få en god del uttelling på halvløste oppgaver. Det er nok MYE bedre å begynne og avslutte midt i, enn å droppe en hel oppgave. Kommer man i en situasjon der man klarer deler av oppgaven, men ikke rekker/klarer å fullføre, er mitt tips å skrive en kort forklaring om hva man ville gjort (nevn f. eks. en metode du husker navnet på, men ikke klarer å bruke).

Får vitterligen håpe det.

 

Har riktig fremgangsmåte på alle oppgavene, men feil svar på halvparten. (Rotet meg bort i uoversiktlige utregninger og algebra).

 

Kjipt å få en E da..

Lenke til kommentar
0 poeng for halvløst. De e harde i mattefag. Handler om svar der.

 

Er karakterskalaen så fast? Har hørt at B kan være ned i 75%?

Uansett kjipt. Full kontroll og kun småfeil på hele settet til jeg kom til oppg.4 hvor jeg selvfølgelig ikke huske ligningen... kjipt å miste 14% på en glemt ligning. Gjør at jeg muligens får C istede for A.

 

Edit. Siterte feil..

Endret av Fintfolk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...