Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.math.ntnu.no/emner/MA1201/2009h...a1201eksH08.pdf <- "Alle svar skal begrunnes. Alle punkter veies likt under vurderingen av eksamen"

 

Vil det si at hver deloppgave teller likt, eller at hver hele oppgave teller likt?

Vi har i hvert fall blitt fortalt at hver eneste lille deloppgave teller likt. Altså, dersom det finnes en oppgave med mange deloppgaver, hvor de bygger på hverandre og hvor de siste gjøres superkjapt etter de første, så er det en attraktiv oppgave i den forstand at den kan potensielt gi mer poeng per tid.

Lenke til kommentar
Holder lenge med blyant

Hehe, nå måtte jeg le litt. Da jeg gikk på VGS og hadde tentamen i R1, ble jeg trukket flere poeng, slik at jeg datt ned en hel karakter, fordi jeg førte med blyant. Dette begrunnet læreren (Asbjørn, vet at det er noen i denne tråden som har gått på Sandsli VGS) med at jeg måtte straffes nå, da dette ville gitt stryk på alle eksamener på universitetsnivå. :wallbash:

 

På tentamen stod det noe slikt:

Poeng totalt: 50

Trekk for blyant: -3

Poeng totalt: 47

Lenke til kommentar

Blyant og viskelær på eksamen uten tvil. Blir meget pene besvarelser, og at det kan ødlegge et ord eller to på yellowprinten gjør neppe mye. De gule arkene kan man like godt kaste. Noen som noen gang har fått melding om at eksamensbesvarelsen er rotet bort og at man må komme med de gule arkene?

Lenke til kommentar
Er det vanlig at man må føre inn med penn på eksamen, eller holder det å bruke blyant? Tenker da i hovedsak på eksamener i matematikk- og kjemifag.

Man kan vel strengt tatt føre inn med blyant, jeg har ikke hørt noe annet. Men med tanke på at man bruker ark med gjennomslag gir det nok ikke noen mening å bruke blyant istedenfor penn. Hvis du bruker viskelær vil du ødelegge arket under, altså "beviset" på din eksamensbesvarelse.

 

Så jeg vil anbefale penn, rett og slett fordi man da ikke blir fristet til å viske ut, altså ødelegge kopien. Og penn gir en tydeligere og klarere strek. Unntaket kan være hvis man skal tegne eksakte plotter og sånn.

Har aldri brukt noe annet enn blyant og jeg tror ikke det har noe å si med mindre du skriver avsindig slurvete. Sjelden jeg føler jeg har tid til å kladde, noe jeg må gjøre dersom jeg skal føre med penn. Om det blir litt kluss på blueprinten har sjelden noe å si. Aldri hørt om noen som har hatt bruk for den i etterkant.

Lenke til kommentar

Da jeg hadd MC-eksamen i vår brukte de hele sensurfristen. Snakk om Dragvollfag, så kanskje ikke så overraskende.

 

Er det ikke 3 uker som er sensurfrist? Hvordan er dette ifht jul? Hadde eksamen mandag og i går, og på begge de stod det at sensurfrist er 23. desember. Hadde eksamen igjen i dag, og der stod det at sensuren faller i uke 4!

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...