Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et hurtig spørsmål. Jeg studerer på dragvoll, men sniker meg inn på gløs av og til for å lese da det er nærmere. Tingen er at kortet mitt ikke ser ut til å virke på gløs. Er jeg bare teit og det virker, eller har jeg rett og slett ikke tilgang? Kan jeg i så fall få tilgang på en måte?

Lenke til kommentar
Bare et hurtig spørsmål. Jeg studerer på dragvoll, men sniker meg inn på gløs av og til for å lese da det er nærmere. Tingen er at kortet mitt ikke ser ut til å virke på gløs. Er jeg bare teit og det virker, eller har jeg rett og slett ikke tilgang? Kan jeg i så fall få tilgang på en måte?

Såvidt jeg vet skal du ha tilgang til fellesarealer gjennom "hoveddørene" (unntatt døren i Gamle Kjemi), pluss felles datasaler. Lesesaler og reserverte datasaler er en annen sak.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
(...)Når det er sagt, så er det et gammelt jungelord som sier noe sånt som at å tenke før man snakker er som å tørke seg før man driter. Dette er også gyldig på eksamen, det er lov å forme en setning, og til og med vite hvor man vil med hvert avsnitt før man setter pennen til arket. (...)

 

Det «jungelordet» er vel et argument for å snakke rett fra leveren (forutsatt at det å tørke seg i ræva før man driter er en uting - jeg er nemlig vant til å gjøre det i motsatt rekkefølge), mens å gjøre ting før man setter pennen til arket, er nøyaktig det motsatte (dvs tenke før man snakker/skriver ).

 

Er det derimot jeg som har misforstått «jungelordet» helt, blir jeg glad for en forklaring. :)

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke misforstått helt, men det er et snev av ironi over det hele. Uten å gå inn i detaljer på vanene mine på tronen, så ville jeg også gjøre det i motsatt rekkefølge. På samme måte som jeg i samtaler eller hvis jeg skriver fag (vet at jeg burde) tenke før jeg ytrer meg.

 

Det var ihvertfall det som var tanken.

Lenke til kommentar
Bare et hurtig spørsmål. Jeg studerer på dragvoll, men sniker meg inn på gløs av og til for å lese da det er nærmere. Tingen er at kortet mitt ikke ser ut til å virke på gløs. Er jeg bare teit og det virker, eller har jeg rett og slett ikke tilgang? Kan jeg i så fall få tilgang på en måte?

 

Det er bare én lesesal (som jeg vet om) som er åpen for alle studenter ved NTNU, men selv den er "reservert" gløsinger i eksamensperioden.

Lenke til kommentar
Jasså, så du bor på Singsaker du og. :p

Det fungerer greit her, så vidt jeg har merket...

Det betyr enten at PC-en min begynner å bli sug, eller at du ikke vet å kjenne etter. Tror kanskje det er førstnevnte alternativ.

 

PS: Har hørt fra trøndere at det ikke er Singsaker vi bor på; det er lengre oppe.

 

PPS: Er det ølservering i SIT-kaféen? (Se, stor I i SIT!)

Lenke til kommentar
Når begynte du å jobbe der?

En stund siden jeg har vært der nå, var der en gang tidligere i høst. Hadde egentlig tenkt meg på quiz i forigårs, men så krasjet det med middagen... :roll:

 

Edit: Snakker vi diskusjon.no-treff på SIT-kafeen? :p

Jeg begynte for et par uker siden. Quizen var awesome. Nabla kuppa den. 5 folk fra fysmat og 3 andre der (pluss de som jobber der, jeg var ikke på jobb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...