Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble veldig mye spørsmål fra folk her, tenkte jeg skulle følge opp med enda ett. Har hørt noe om at man må vente et år for å kunne ta opp fag man har bestått i, for eksempel Matte-1 må jeg nå vente til neste 1.årskullet skal ha matte. Men kan jeg ta opp exphil (også bestått) allerede dette semesteret siden det er noen linjer som skal ha det, eller må jeg da også vente et helt år?

Lenke til kommentar
Ble veldig mye spørsmål fra folk her, tenkte jeg skulle følge opp med enda ett. Har hørt noe om at man må vente et år for å kunne ta opp fag man har bestått i, for eksempel Matte-1 må jeg nå vente til neste 1.årskullet skal ha matte. Men kan jeg ta opp exphil (også bestått) allerede dette semesteret siden det er noen linjer som skal ha det, eller må jeg da også vente et helt år?

 

Du kan ta det i vår. Men hva er poenget når du har stått? Det er exphil liksom.

Lenke til kommentar

Kven bryr seg om endeleg snitt? Det er snakk om forventningane til seg sjølv, angsten som byggjer seg opp når du må fortelje til din næraste familie at du berre fekk B i ex.Phil, nedslåande blikk frå medgløsingar når du vandrar stille for deg sjølv inne på Stripa. For ikkje å nemne at nokon faktisk var betre enn akkurat deg! Tanken er fråstøytande og lammande. Rema neste om dette fortset.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Har vært borti maskiner som ikke vil starte tidligere. Kjedelig og sløse bort pulver. Mulig det er lett å få det ut av disse maskinene, må testes.

I min erfaring ser man som oftest det på maskinen på forhånd om den av en eller annen grunn ikke vil starte. Bare sett i kortet og se hvordan den reagerer, sjekk at det ikke står "reservert" på skjermen.

 

Teller alle andre fag enn exphil på endelig snitt? Perspektivemnet også?

Finnes det noen spesielle regler for "endelig snitt"? Jeg trodde man bare regnet snittet over alle fag og ferdig med det? :dontgetit:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Finnes det nokre pokerklubbar (legale (om det går an), eller illegale) i Trondheim? Som speler litt for gøy der eg slepp å pushe månadsstipendet mitt all-in første hand sidan eg allereie er lowstack.

 

Som om jeg skulle spurt selv. Har lett litt etter et pokerlag her nede.

Jeg har vært i flere pokerlag, men disse har vært i lukkede grupper/vennegjenger, og jeg kan dessverre ikke invitere hvemsomhelst inn i dem. Det er vel bare om å gjøre å ha et visst sosialt liv, så kommer man før eller siden borti folk som spiller poker for gøy.

Lenke til kommentar
Finnes det nokre pokerklubbar (legale (om det går an), eller illegale) i Trondheim? Som speler litt for gøy der eg slepp å pushe månadsstipendet mitt all-in første hand sidan eg allereie er lowstack.

 

Som om jeg skulle spurt selv. Har lett litt etter et pokerlag her nede.

 

Jeg også! Selv om jeg har et pokerlag med noen i klassen. Litt for privat og internt for at noen herfra kan joine kanskje?

 

Hw.no's pokerlag anyone?

 

(Ja, jeg vet det ikke heter hw lenger. Men care!)

Endret av Lanka
Lenke til kommentar
Kven bryr seg om endeleg snitt? Det er snakk om forventningane til seg sjølv, angsten som byggjer seg opp når du må fortelje til din næraste familie at du berre fekk B i ex.Phil, nedslåande blikk frå medgløsingar når du vandrar stille for deg sjølv inne på Stripa. For ikkje å nemne at nokon faktisk var betre enn akkurat deg! Tanken er fråstøytande og lammande. Rema neste om dette fortset.

Haha, bra sagt. :p

Lenke til kommentar
Det er vel bare om å gjøre å ha et visst sosialt liv, så kommer man før eller siden borti folk som spiller poker for gøy.

Trur eg har bomma fælt her i grunn. Uti haust arrangerte eg litt poker med den nyetablerte vennegjengen, men når 2/6 kan reglane er det ikkje så ufattelig kjekt lenger. Etter det gav eg opp.

 

Om nokon føler for å starte opp noko er eg i alle fall interessert, og om dykk manglar nokon ein gong bur eg nær Gløs :wee:

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Kven bryr seg om endeleg snitt? Det er snakk om forventningane til seg sjølv, angsten som byggjer seg opp når du må fortelje til din næraste familie at du berre fekk B i ex.Phil, nedslåande blikk frå medgløsingar når du vandrar stille for deg sjølv inne på Stripa. For ikkje å nemne at nokon faktisk var betre enn akkurat deg! Tanken er fråstøytande og lammande. Rema neste om dette fortset.

Er litt nysgjerrig på det der med snitt på universitet.

 

Læreren min tok frem et eksempel i dag: på kjemistudiet ved UiB kommer de fleste inn, noe som er meningen. Etter 3 år siles så de dårligste ut, slik at det blir en kamp om master-plassene. Har jeg oppfattet feil eller er det slik det fungerer?

Lenke til kommentar
Flaks at exphil ikke teller på endelig snitt.

 

Har en ganske kjip karakter i exphil som skiller seg litt ut fra resten. Var lenge i den tro at det ikke telte på snittet, men kom over dette i studieforskriften for siv. ing. studier:

 

41.1.1 Hovedkarakter/gjennomsnittskarakter i teknologistudiet (sivilingeniørstudiet)

Det gis ikke hovedkarakter i teknologistudiet (sivilingeniørstudiet). Det beregnes en gjennomsnittskarakter av

beståtte obligatoriske og valgbare emner med bokstavkarakter som inngår i studieprogrammet, jf. § 40 i

Studieforskriften. Karakter for masteroppgaven inngår også i beregningen. Gjennomsnittskarakteren angis i

vitnemålet.

 

Exphil er jo et obligatorisk emne med bokstavkarakter, det inngår i alle studieforløp som leder til den tidligere siv. ing tittelen på NTNU.

Lenke til kommentar
Det er vel bare om å gjøre å ha et visst sosialt liv, så kommer man før eller siden borti folk som spiller poker for gøy.

Trur eg har bomma fælt her i grunn. Uti haust arrangerte eg litt poker med den nyetablerte vennegjengen, men når 2/6 kan reglane er det ikkje så ufattelig kjekt lenger. Etter det gav eg opp.

 

Om nokon føler for å starte opp noko er eg i alle fall interessert, og om dykk manglar nokon ein gong bur eg nær Gløs :wee:

Slenger meg med her. Spiller av og til med en noe lukket vennegruppe, men er absolutt interessert i noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...