Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så en gang en karakterutskrift som noen hadde glemt igjen på en datasal, den var full av Aer istrødd noen Ber. Synes bare den var tragisk jeg. Hva har man ikke forsaket av det som er gøy her i livet bare for å få finest mulig bokstaver på arket. :no:

 

Det finnes de som er smartere enn deg, og klarer å få gode karakterer ved siden av et aktivt og sosialt liv vettu :)

Jepp, vi er over alt. Men på grunn av janteloven, snakker vi ikke alltid like høyt om hvordan vi får A i snitt med gjennomsnittlig innsats. Og når vervhorene snakker om sosiale ferdigheter og slikt, nikker vi bare og later som ingenting.

 

Uff ja, den grusomme janteloven. Det er ikke janteloven som er typisk norsk, det er å sutre over janteloven...

 

AtW

Lenke til kommentar
Uff ja, den grusomme janteloven. Det er ikke janteloven som er typisk norsk, det er å sutre over janteloven...

Forsåvidt sant. Er selv tilhenger av moderat jantelov. Men at et godt vitnemål er "tragisk", er jeg på ingen måte enig i.

 

Nei, det er ikke jeg enig i heller. Men det vil jo alltid være folk som rynker på nesa over andres vitnemål, gode eller dårlige. Jeg tviler på at de som har et godt vitnemål på gløs lider under nevneverdig mer press og kommentarer fra omgivelsene enn de som har dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med å skrive ut norsk standard og har noen tips om hvordan man får skrevet ut? Krypteringa til Pronorm fucker opp det meste for min del :(

Sitt på NTNU/VPN. Gå til Pronorm. Finn standard. Trykk "Vis". Vent litt. Trykk CTRL+P. Trykk ENTER.

Som sagt fucka krypteringa opp alt, man fikk rett og slett ikke tilgang til skriv ut-funksjonen. Men det funka på byggbibl-maskinene.

Lenke til kommentar
Okei. På NTNU kan man vel søke seg direkte inn på masterstudium ja, muligens en av grunnene til at snittet er generellt høyt ved NTNU? Eller tilbys dette ved f.eks. UiB også? Kan ikke huske å ha sett det nemlig.

Etter det jeg vet er det på mange andre studier (NTNU-studier inkludert) slik at master og bachelor er "uavhengig" av hverandre, man kan i prinsippet ta bachelor på en høyskole/universitet og master på en annen. Sivilingeniør (master i teknologi) på NTNU er i så fall unntaket.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Når på døgnet ca. er det minst folk på treningsrommet på NTNUihallen? Eg høyrer rykter om at det er tjåka fullt på kveldstid i alle fall. :<

Morgen og tidlig formiddag. Sier jo seg selv.

Så det er ikkje noko skulegrupper og drit som heng der nede om morgonen? Vi hang i alle fall på eit liknande senter med skulen ein del då eg gjekk på vgs.

Lenke til kommentar
Så det er ikkje noko skulegrupper og drit som heng der nede om morgonen? Vi hang i alle fall på eit liknande senter med skulen ein del då eg gjekk på vgs.

Ikke i min erfaring. Og jeg er ofte der på disse tidspunktene.

 

Ellers er det på kvelden i eksamensperioden at det er aller verst faktisk i min erfaring.

Lenke til kommentar
Noen her som er studass. i TDT4102, prosedyre- og objektorientert programering?

I så fall, kan jeg få levere en øving hos noen? :wee:

 

Kjeks + undasskontor = win.

 

1. Kjeks er for dårlige saker. God kake er minimumskravet for å få noe hjelp hos oss.

2. Som Holger nevnte, studass er de som skal godkjenne med mindre det finnes en god grunn til at dette ikke er mulig. ;)

 

Ellers: Noen som kan gi noen erfaringer om faget algoritmekonstruksjon? Jeg meldte meg opp i dette nå. Hvordan er vanskelighetsgraden i forhold til alg.dat.? Jeg så over pensumlista, og det så jo utrolig spennende ut.

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med sentrumsnære hybler gjennom SiT? Har bodd et år på Moholt Allè og følte det var bra, men kunne godt tenkt meg noe litt nærmere sentrum. Tenkte spesielt på nedre singsaker, men så at de holder på å byggearbeid der. Noen som vet om hvor alvorlig støyen er?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...