Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste Dragvoll-fag er vel nesten kafè-fag? Går medievitenskap, og er overrasket over hvor lite det faktisk kreves.

Jeg har en venninne som går Nordisk på Dragvoll. Har inntrykk av at hun faktisk jobber ganske mye nå. Hun sitter og leser nesten fra morgen til kveld, og hun har gjort det en del uker nå. Men klart, det er mange tullefag på Dragvoll. Forresten, hørte noe om at medievitenskap var et av de mer krevende studiene på Dragvoll, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Sant det. PortaPro er synonymt med Gløshaugen. Tror ikke det finnes mange gløsere som med hånden på hjertet kan si at de ikke har eid eller eier et Koss PortaPro.

Stemmer nok veldig bra det der. Selv er jeg i et stolt mindretall *ohyeah*.

Samme her. De er sikkert praktiske, men ødelegger lyden, synes jeg.

Lenke til kommentar

Lurer på det med å konte et fag. Er det mas med lånekassen hvis man konter et fag, og dropper konten på sensommeren, og heller melder seg opp et annet semester?

 

Jeg vet at kravet til Lånekassen er å fullføre 300 studiepoeng gjennom disse 5 årene, men er vel noen regler om at man ikke kan ha mer enn 60 studiepoeng hvert semester? Hva om det blir 75 studiepoeng? Får man ikke fjernet de 40 % av totalsummen etter endt utdanning?

Lenke til kommentar
Lurer på det med å konte et fag. Er det mas med lånekassen hvis man konter et fag, og dropper konten på sensommeren, og heller melder seg opp et annet semester?

 

Jeg vet at kravet til Lånekassen er å fullføre 300 studiepoeng gjennom disse 5 årene, men er vel noen regler om at man ikke kan ha mer enn 60 studiepoeng hvert semester? Hva om det blir 75 studiepoeng? Får man ikke fjernet de 40 % av totalsummen etter endt utdanning?

Jeg fikk ikke tatt ITGK-eksamen (forsov meg). Fikk da ekstra lån omgjort til stipend da jeg tok det opp høsten etter.

Lenke til kommentar
så, hva skjer imorgen på trondheim storsenter? skal jeg bare gå inn, sette meg ned å vise legetimasjon? eller har jeg en fast plass? hva burde jeg ta med?

Trondheim storsenter? Tror du bør sjekke hvor du skal jeg.

 

1) Sjekk på studweb hvor du skal være

2) Husk semesterkort og ID

3) Husk de hjelpemidlene eksamenen din tillater

4) Husk litt mat og litt drikke

 

Så stikker du dit du har eksamen og går inn på riktig rom. Ved døren henger det en lapp som sier hvor hvilke fag skal sitte. Henger det ingen lapp kan du spørre en eksamensvakt, eller det er bare ett fag i rommet.

 

redigert: autosammenslåing feiler tydeligvis.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Det er mye mulig, men det kan umulig være snakk om første semester. Hittil har det vært plankekjøring, med max 8 timer i uka. Mulig det tar seg opp etter jul.

De fleste fag på Dragvoll har ganske få timer i uken, det er vel mer oppgavejobbing som er make-or-break. Psykologi er veldig greit å ta eksamen i, multiple choice om menneskers personlighet er ganske greit for de som vet litt om seg selv og andre. Livserfaring kan fort bli det som bestemmer karakteren. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...