Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er praksis på den "Helsestasjon for studenter" som er på Gløshaugen Legesenter på onsdager? Har greid å bli syk, med eksamen på torsdag. Tror kanskje jeg skal bli frisk til da, men kjekt å ha verifisert min sykdom av en lege først. Ser at det på SITs nettsider stort sett står at de gir ut kondomer og skaffer deg resept på prevensjonsmidler, undersøker deg for kjønnssykdommer osv, men hos meg snakker vi nok om en forkjølelse med feber, leddvondt og kanskje en eller annen sær form for munnhulebetennelse.

Lenke til kommentar
Hvordan er praksis på den "Helsestasjon for studenter" som er på Gløshaugen Legesenter på onsdager? Har greid å bli syk, med eksamen på torsdag. Tror kanskje jeg skal bli frisk til da, men kjekt å ha verifisert min sykdom av en lege først. Ser at det på SITs nettsider stort sett står at de gir ut kondomer og skaffer deg resept på prevensjonsmidler, undersøker deg for kjønnssykdommer osv, men hos meg snakker vi nok om en forkjølelse med feber, leddvondt og kanskje en eller annen sær form for munnhulebetennelse.

Det er bare å gå innom eller ringe for å høre om du kan få drop-in om det er akutt. Tror det krever at du har fastlege der, det kan ordnes kjapt med noen telefoner. Mine erfaringer er at de er hyggelige og dyktige, har fått time på dagen ved akuttilfeller.

 

Gratis klamydiasjekk er vel onsdag etter kl. 16 om jeg ikke er helt ute.

Lenke til kommentar

Har ikke fastlege der, for da jeg skulle skifte fastlege etter jeg kom til byen, hadde ikke Gløshaugen noe ledig. Har fastlege på et legekontor i Olav Trygvassons Gate, i følge NAV.

Skulle vel ikke tro man trengte fastlege der for å få komme dit når de har sånn gratis helsetilbud for studenter? Vel, får vel ta meg en tur ned dit i morgen.

Lenke til kommentar
Det gratis helsetilbud-greiene er kun kjønnsykdomstest o.l.

Du må nok belage deg på å gå til fastlegen, evt legevakta.

Var nok det jeg tenkte meg. Jaja.

Beklager virkelig at jeg okkuperer NTNU-tråden med mine ikke-NTNU-relaterte spørsmål. Jeg velger uansett å tro at folk her ikke har noe i mot å besvare spørsmål som går utenom trådens opprinnelige tema.

 

Når det gjelder fastlege, stod det på NAV at det kunne ta inntil en måned før jeg som pasient ble registrert hos den nye fastlegen. Da er det bare å belage seg på legevakta? Legevakta kan i så fall skaffe meg "alibi" for eksamen, hvis det skulle vise seg at jeg ikke har anledning til å møte på eksamen, grunnet dette sykdomsutbruddet?

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
God plass i R1?! Då må du i alle fall ha vore på ein spesiell sitjeplass, for dei gangane eg har hatt forelesing der har det som regel vore eit reint helvette mtp. beinplass.

God plass når du har ti meter til nærmeste nabo. Bare å skreve litt så er beinplass null problem :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Det gratis helsetilbud-greiene er kun kjønnsykdomstest o.l.

Du må nok belage deg på å gå til fastlegen, evt legevakta.

Var nok det jeg tenkte meg. Jaja.

Beklager virkelig at jeg okkuperer NTNU-tråden med mine ikke-NTNU-relaterte spørsmål. Jeg velger uansett å tro at folk her ikke har noe i mot å besvare spørsmål som går utenom trådens opprinnelige tema.

 

Når det gjelder fastlege, stod det på NAV at det kunne ta inntil en måned før jeg som pasient ble registrert hos den nye fastlegen. Da er det bare å belage seg på legevakta? Legevakta kan i så fall skaffe meg "alibi" for eksamen, hvis det skulle vise seg at jeg ikke har anledning til å møte på eksamen, grunnet dette sykdomsutbruddet?

Jeg hadde samme problemet for et par måneder siden. Legevakta i Trondheim tar bare akutte henvendelser, så du må innom en privatklinikk. Jeg fikk et visittkort når jeg var innom legevakta, men jeg husker ikke lenger hva klinikken heter.

 

Edit: Til dere andre vil jeg anbefale å sjekke NAV sine sider om hvem dere har til fastlege. Hvis det ikke er en i Trondheim, så skift til en som praktiserer her. Da slipper du det problemet her.

Endret av Lyngfisk
Lenke til kommentar
Noen som vet om grupperom på gløs som pleier å være ledig i disse stunder?

 

Akkurat det spørsmålet tror jeg det er mange som stiller seg. De grupperommene jeg vet om holder jeg for meg selv, er ikke så veldig lysten på større konkurranse om dem enn det allerede er. Av standard grupperom er det rom på hovedbiblioteket og realfag blant annet. Bare å studere plantegningene. Om de er ledig er en annen sak, kommer du tidlig/sent nok finner du nok noe. Et alternativ er å finne seg en kantine å sitte i, man kan få gjort mye der.

 

Håper du ikke er Dragvoller, nok av dem på "våre" grupperom/lesesaler allerede. Skulle tro de hadde sine egne rom å bruke...

Lenke til kommentar

Latterlig at man må komme mye tidligere i år enn ifjor med tanke på plass ved lesesalene. Allerede før 8 er det helt fullt. Og jeg er sikker på at mange er dragvollinger. Burde være en form for system på det. Ved kontroll blir jo 60 % av plassene frigjort. Veldig kjipt at det også kun er NT-fakultetet som får lov til å være der.

Lenke til kommentar

Du er veldig sikker? Hvorfor tror du at det er så mange fra Dragvoll? Vi går ikke med en lapp i panna. Og om det faktisk er et problem, så må dere jo ta det opp med FTV'ene eller folk på instituttene. Kanskje dere kan få gjort grupperommene adgangsbegrenset? Det jeg sier er at dere må ta tak i problemet, ikke gå rundt og klage. :)

Lenke til kommentar
Du er veldig sikker? Hvorfor tror du at det er så mange fra Dragvoll? Vi går ikke med en lapp i panna. Og om det faktisk er et problem, så må dere jo ta det opp med FTV'ene eller folk på instituttene. Kanskje dere kan få gjort grupperommene adgangsbegrenset? Det jeg sier er at dere må ta tak i problemet, ikke gå rundt og klage. :)

 

Skråsikker, da det på lesesal normalt er stille. Og kontrollørene snakker med innestemme. Og det er kjent at man hører "Jamen, Dragvollstudenter kan ikke være her". Samt. "Ikke du heller. Dere har lesesal på Dragvoll".

 

Klager ikke jeg. Har lesesal på instituttet vårt vi. Men de er det få av. Derfor er Realfagsbygget mer praktisk å bruke. Og jeg flytter meg gjerne hvis NT-fakultetsstudenter (Fysmat, Bio, Kjemi, Nano osv) vil bruke plassen. Men det at Dragvollinger som bor nærmere Gløs opptar plassene blir bare for dumt. Burde bli et bedre system på akkurat det. Slik at alle parter kan få det bra.

Lenke til kommentar

Tips til Dragvollere som vil lese på Gløs:

 

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=79022 (En hvilken som helst allværsjakke kan brukes, men denne var ganske rimelig.)

 

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/herre...00703/detail.do (Klassisk Gløs!)

 

Så slipper dere å bli pekt ut på lang avstand!

 

Redigert: For å ta det helt ut, kan man også ta en standard lommekalkulator og henge rundt halsen. Men det hører mer til sjeldenhetene - selv har jeg bare observert det én gang.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...