Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

 

Nå har iallefall jeg fått betalt semesteravgiften! :D Er ny student i år og logget inn med PIN-koden jeg fikk på e-post.

 

Fikk du en velkomst-epost eller gikk du inn på studentweb og fikk tilsendt pin? Hvilket studie skal du på? Fungerer fortsatt ikke for meg. :/

Gikk inn på studentweb og fikk tilsendt PIN-kode. Skal gå datateknologi! :-) De legger sikkert ut bekreftelse fortløpende, bare å følge med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har DiskMat og Matte 1 (hvis jeg sto på konten i dag) istedet for MA-fagene, så det er ikke noe problem.

Det lover godt. Ser at det ikke krever noen forkunnskaper, mens i MA0301 står det matte fra vgs. Er det så og si det samme faget eller er det mer krevende siden det er beregnet på siving? Ser på classmate at "alle" sier det er lett, men hvis de har hatt matte 1-4 så er vel ikke dette noe problem uansett, heh.

Lenke til kommentar

Det er forventet at man har en del mattekunskaper fra VGS, men det er veldig anderledes enn R-matten jeg hadde på VGS. De fleste tar det i 1. klasse, så de har neppe hatt mange andre mattefag fra før, og overlappet mellom matte1 og diskmat er veldig lite.

 

Elemtær vs vanlig diskmat, hører at vanlig har mye mer forutsigbar eksamen, men har ikke sett på det. Forelser Skau (vanlig) gir også vekk en god del "hint" dagen(e) før eksamen så yeah. Om du ser på karakterene så ligger vanlig mye høyere en elemntær, men igjen så har det nok veldig mye med at datatek-folk er litt mer gira på matte enn informatikere.

 

Du bør også planlegge litt for hvilket fag du vil utsette for diskmat om du går for det. Ex.phil er greit å ta neste semester f.eks.

Lenke til kommentar

 

Har det noen konsekvenser å ikke møte på kont?

Spør fordi jeg har hørt noen rykter om at om man bare har tre forsøk om man ikke møter på eksamen, og etter dette har man ikke lenger mulighet til å melde seg opp på nytt? Er det noe sannhet i dette?

Nei.

 

Så har det da noen konsekvenser å ikke møte på en kont man er oppmeldt i?

Lenke til kommentar

 

Er det lov å ta konteeksamen for å forbedre en karakter hvis man ikke har mulighet for å ta det opp som ordinær eksamen på grunn av utveksling?

Spør veileder ved fakultetet. Enkelte har fått lov til å ta konten i stedet.

 

Ah, så bra! Da slipper det i stå i veien for mine eventuelle planer :p

Lenke til kommentar

Skal ta opp matte1 nå i høst, da kan jeg vel ikke ta opp midtsemesterprøven også?

Hvis midtsemesterprøven er tellende på karakteren, så kan du (så vidt jeg har forstått det) ta den på nytt. Jeg tror dog ikke det er et krav. Jeg har i alle fall tatt opp emner før der det har vært andre arbeider enn eksamen som har vært 10-20% tellende, og fått det slik at eksamen teller 100%.
Lenke til kommentar

Hæ, så teit? Jeg fikk det for meg at eksamen gjøres 100% tellende om man tar opp faget. De som konter får jo heller ikke ta ny midtsemester. Nå er det likevel slik at den teller 20% da så skulle GJERNE tatt den på nytt (leverte den etter 8 min ifjor og trodde den var bænkers, men fikk C (lol)). Hvem skal man evt. henvende seg til?

Lenke til kommentar

Lurte bare på hvor jeg kunne se om jeg faktisk var oppmeldt til eksamen! Men fant ut at Studentweb hadde sendt bekreftelse til Lånekassen nå, så da hadde jeg gjort det riktig. Fulgte bare "Utdanningsplan del 1 og 2".

 

Studweb/NTNU sender vel ikke oppmeldingsinfo til Lånekassen såvidt jeg vet, kun studentstatus og studiepoengproduksjon. Oversikt -> Vurderingsmeldinger er en grei måte å se at man er riktig oppmeldt (ser du eksamensdato/tidspunkt er du oppmeldt), samt Registreringer -> Oppmeldinger.

 

Regner med du har kontroll, bare nevner det om noen andre måtte lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...