Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NRK skriver ingenting om at NTNU har gitt tilbud til 1000 flere studenter enn de gjorde i fjor. Tallene representerer overbooking i forhold til planlagte plasser. NTNU overbooker hvert år, så dette er ikke noe de har startet med i år. Det er trolig en viss økning i utsendte tilbud i forhold til i fjor, men neppe i nærheten av 1000 ekstra på Gløs.

 

Om dere sikter til økningen på 7% fra i fjor, som tilsvarer omtrent 1000 tilbud, så er det på landsbasis gjennom Samordna opptak. NTNU har i overkant av 22.000 studenter fordelt på alle campus. Det sier seg selv at det ikke blir gitt tilbud til 16.000 på Gløs i år.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Den såkalte "stolleken" er etter min mening svært overdrevet uansett. I løpet av semesteret er det masse ledige plasser rundt på Gløshaugen, og selv i eksamensperioden er det fint mulig å finne et sted å sitte med mindre man absolutt må sitte på et rom som er offisielt definert som "lesesal" og/eller sammen med vennene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er grupperom som tidvis er et mareritt å skaffe om man ikke reserverer lang tid i forveien. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått fra rom til rom på jakt etter et som er ledig. Leseplasser er ikke så vanskelig å finne, men det er likevel fint med egne leseplasser for masterstudene. De for lavere årskurs er ofte delt med enten hele NTNU eller ørten spesifiserte studieprogram/institutter/fakulteter.

Lenke til kommentar

Nei, de skriver ikke at NTNU har gitt tilbud til 1000 flere, eller at 1000 flere skal begynne der. De oppgir kun tall for tilbud og studieplasser på teknologi- og realfagstudier ved NTNU. Disse tusen plassene gjelder generelt for Norge, de nevner i alle fall ikke NTNU der.

 

Over tusen flere søkere enn i fjor er i år tilbudt plass på teknologi- og realfag.

 

 

 

Stadig flere som søker seg til teknologi- og realfagsstudier, får tilbud om studieplass. Tall fra Samordna Opptak viser at 15.984 søkere er tilbudt plass etter at suppleringsopptaket er unnagjort. Det er en økning på 7 prosent fra i fjor, da 14.978 søkere ble tilbudt plass.

 

Så i overkant av 1000 ekstra tilbud.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Nei, de skriver ikke at NTNU har gitt tilbud til 1000 flere, eller at 1000 flere skal begynne der. De oppgir kun tall for tilbud og studieplasser på teknologi- og realfagstudier ved NTNU. Disse 100 plassene gjelder generelt for Norge, de nevner i alle fall ikke NTNU der.

Mottatt, skjønner hva journalisten mente nå. Har hørt situasjonen allerede i dag bærer preg av for liten plass, så tusen til ville vært galskap.

Lenke til kommentar

Aldri opplevd problemer med å få plass. Hva med lesesalene i A5, eller lesesalene i Hovedbygget, hva med katelabben i elektrobygget? Hva med alle grupperommene i bergbygget, eller kjelbygget? Til og med datasalene i U2 pleier å være ledige. Angående grupperom pleier de i D5 å ofte være ledige, R89 elns.

 

Om du absolutt vil sitte i kjemikjelleren eller vegg i vegg med realfagskantinen kan jeg forstå at det kan bli trangt..

 

For de "privilligerte" finnes det ørten lukkede leseplasser, drivhuset, matteland og fysikerene får jo sine egne ting nå til høsten. Indøk har jo sine 3 datalaser på stripa + grupperom og er vel en del andre linjer som har liknende tilbud. Selv om indøkere er flittige har jeg aldri sett alle disse salene fulle.

 

EDIT: Ellers kan en alltids lese i badekaret i katakombene, det pleier å være ledig.

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kom inn på KomTek, gleder meg til å komme i gang! Jeg vil anta at å ha en viss forkunnskap om IT er en fordel, men dette er ikke tilfelle her.

 

Vil noen si at det er fullstendig krise om man kommer inn med liten erfaring innenfor fagfeltet?

På data har ~halvparten av førsteklassingene aldri programmert før, hvis det svarer på spørsmålet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg kom inn på KomTek, gleder meg til å komme i gang! Jeg vil anta at å ha en viss forkunnskap om IT er en fordel, men dette er ikke tilfelle her.

 

Vil noen si at det er fullstendig krise om man kommer inn med liten erfaring innenfor fagfeltet?

På data har ~halvparten av førsteklassingene aldri programmert før, hvis det svarer på spørsmålet ditt.

 

Hehe, spørsmål besvart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Skal ærlig innrømme at vi har måttet ta noen "vi har booka dette rommet", for å få tatt over grupperommet til noen. De aller færreste sjekker det. Samtidig går det fint an å ta eksempelvis D10 eller D15 på Dragvoll til grupperom. Dette er rom som mange føler seg ukomfortable med å sette seg ned på, på grunn av størrelsen, men er det ledig så er det ledig.

Priser meg lykkelig for at vi har ledig gjesterom/kontor i leiligheten vi leier som det går an å lese på, framfor lesesalen.

 

Prøvde å sitte på lesesal det første semesteret, men det endte heller anstrengt for å prøve å ikke forstyrre noen. Eller så blir man sittende med noen som tygger gulrot, knekkebrød og hører alt for høy musikk på headsettet. Jeg kan dog ikke si at det noen gang har vært umulig å finne plass oppe på Dragvoll.

Lenke til kommentar

Blir gal av stillesaler. Pusting, kaffeslurping og knaking i stol er ikke lyder som hjelper på irritasjonen over å ikke få til en oppgave. Da tar jeg heller en litt mer bråkete sal. Eller et grupperom.

Ja herregud hvor mange hensynsløse douches det er på gløs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...