Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Sitter nå og grubler over hva for noe K-emne jeg skal ha dette semesteret. Er det noen som har noe erfaring med følgende emner, og om de er noe å anbefale?

TEP4223 Livssyklusanalyse

TIØ4120 Operasjonsanalyse, grunnkurs

TEP4275 Industriell Økologi

TIØ4146 Finans for teknisk-naturvitenskaplige studenter

TIØ4295 Bedriftsøkonomi

FI5205 Corporate Responsibility and Ethics

TIØ4186 Arbeidsmiljø

TIØ4201 Risikohåndtering

TIØ4230 Entrepenørskap og markedsorientert produktutvikling

TMM4220 Innovasjon

SPRÅK3501 Vitenskaplig kommunikasjon for ingeniører

KULT2211 Energi, miljø og samfunn II

 

Du klarte ikke luke ut noen selv? Alt kan jo ikke være av interesse....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sitter nå og grubler over hva for noe K-emne jeg skal ha dette semesteret. Er det noen som har noe erfaring med følgende emner, og om de er noe å anbefale?

TEP4223 Livssyklusanalyse

TIØ4120 Operasjonsanalyse, grunnkurs

TEP4275 Industriell Økologi

TIØ4146 Finans for teknisk-naturvitenskaplige studenter

TIØ4295 Bedriftsøkonomi

FI5205 Corporate Responsibility and Ethics

TIØ4186 Arbeidsmiljø

TIØ4201 Risikohåndtering

TIØ4230 Entrepenørskap og markedsorientert produktutvikling

TMM4220 Innovasjon

SPRÅK3501 Vitenskaplig kommunikasjon for ingeniører

KULT2211 Energi, miljø og samfunn II

 

Du klarte ikke luke ut noen selv? Alt kan jo ikke være av interesse....

 

Det er nok sant, men jeg vil ikke utelukke noe som kan vise seg å være interessant eller verdt å ta allikevel. Fant ut at bedriftsøkonomi kommer til å kræsje med et annet fag jeg har. Jeg tenker det er Livssyklusanalyse,

Operasjonsanalyse, grunnkurs, Corporate Resposibility and Ethics og Entrepenørskap og markedsorientert produktutvikling som er lite aktuelle for meg med mindre noen klarer å overbevise meg.

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar

Når man skal søke jobb, så teller det jo positivt om man har hatt forskjellige frivillge verv og vært litt engasjert.

 

Jeg er interessert i IT, men vil helst jobbe med å få meg kontakter med næringslivet og skaffe meg ledererfaring.

 

Er så mange ting man kan være med på i Trondheim, at jeg føler ikke jeg har helt oversikt. Kan dere anbefale noen organisasjoner eller verv jeg burde skaffe meg innenfor mine intersser?

Hva veier tyngst hos en arbeidsgiver senere? Noen spesielle verv jeg burde se etter?

For å være self-serving må jeg si Samfundet, sykt moro. Innenfor IT er jo IT-kommiteen selvsagt. Videokommiteen driver også med en del IT, mye streaming og remote control og annet som folk generelt ikke ser. Markedsføringsgjengen driver nettsidene til Samfundet. Studentmediene har også ganske mye IT-releatert å drive med, streaming, nettsider m.m.

http://www.samfundet.no/gjenger

Lenke til kommentar

Nå som vi nærmer oss semesterstart: ibok.no er et umerket alternativ til å kjøpe nye bøker. Særlig de første årene kan du spare tusenvis av kroner på å kjøpe bøkene på iBok i stedet for nye.

 

Når man skal søke jobb, så teller det jo positivt om man har hatt forskjellige frivillge verv og vært litt engasjert.

 

Jeg er interessert i IT, men vil helst jobbe med å få meg kontakter med næringslivet og skaffe meg ledererfaring.

 

Er så mange ting man kan være med på i Trondheim, at jeg føler ikke jeg har helt oversikt. Kan dere anbefale noen organisasjoner eller verv jeg burde skaffe meg innenfor mine intersser?
Hva veier tyngst hos en arbeidsgiver senere? Noen spesielle verv jeg burde se etter?

På Samfundet er det primært IT-komiteen som driver med IT-drift og systemadministrasjon og Markedsføringsgjengen og Studentmediene som driver med programvareutvikling. (Hvis du vil programmere og liker radio har jeg forresten en jobb til deg.)

 

Ellers har de fleste linjeforeninger en gruppe som driver med utvikling. Dersom du allerede har en del programmeringserfaring kan du jo også søke jobb hos en av de mange studendrevne IT-startupene i Trondheim; det vil nok se enda bedre ut på CV-en enn frivillig arbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye må man kunne for å bli med i en IT-komité? Jeg er interessert og vil gjerne lære, men er ikke veldig erfaren. Kan litt programmering, men det er ikke noe å skryte av. Er redd jeg ikke skal klare å gjøre nytte for meg, eller at nivået er for høyt.

 

Men som sagt synes jeg det virker mer spennende å drive med noe i forbindelse med næringslivet.

 

Og er det noen verv som tar mer tid enn andre? Noen som vet hvordan det er med markedsføringsgjengen?

Har en bekjent som har vært med i TSS, og virket som det tok ekstremt mye tid. Virket som livet hans roterte rundt Samfundet.

Lenke til kommentar

Ikke vits i å tenke noe mer på det,nå har du valgt maskin, og har egentlig ikke peiling på hvordan det er å gå maskin. Ta det heller med ro, så ser du fort til jul om du heller vil gå fysmat. Nå er det litt som å prøve å bestemme hvilken matrett som er best, uten å ha smakt eller luktet på noen av de.

 

Noen som har peiling på om det er politi/falkauksjon på sykler snart? Skulle gjerne kjøpt meg en småfrekk hybridsykkel for en billig penge.

Lenke til kommentar

Hvor mye må man kunne for å bli med i en IT-komité? Jeg er interessert og vil gjerne lære, men er ikke veldig erfaren. Kan litt programmering, men det er ikke noe å skryte av. Er redd jeg ikke skal klare å gjøre nytte for meg, eller at nivået er for høyt.

 

Men som sagt synes jeg det virker mer spennende å drive med noe i forbindelse med næringslivet.

 

Og er det noen verv som tar mer tid enn andre? Noen som vet hvordan det er med markedsføringsgjengen?

Har en bekjent som har vært med i TSS, og virket som det tok ekstremt mye tid. Virket som livet hans roterte rundt Samfundet.

Trengs ikke veldig mye erfaring, men man må være villig til å lære og interesert, slik som alle steder, har du IT-erfaring vil du selvsagt ha en fordel, men å være en hyggelig person generelt teller mye mer, viktig å tenke på at vi alle er amatører.

 

Og Samfundet tar mye tid, som funksjonær er det forventet at man legger ned omtrent 20 timer i uka på huset. Gjengmedlemmer forventes rundt 10 timer i uka iirc. IKT og VK (to av ti har rene IT-verv) har bare funksjonærstillinger, Markedsføringesgjengen (MG) har begge deler, men aner ikke hvordan fordelingen er innen IT-delen. Sudentmediene (SM) gidder jeg ikke lete opp for. Blir du med på Samfundet tar det mye tid, men det er også utrolig mye sosialt, det er ikke sånn at jeg anser de 20+ timene jeg bruker på Samfundet i uka som jobb, noen av dem er helt klart det, men det er mye sjitprat og muligheter til å bli kjent med nye folk.

Lenke til kommentar

Hvor mye må man kunne for å bli med i en IT-komité? Jeg er interessert og vil gjerne lære, men er ikke veldig erfaren. Kan litt programmering, men det er ikke noe å skryte av. Er redd jeg ikke skal klare å gjøre nytte for meg, eller at nivået er for høyt.

 

Men som sagt synes jeg det virker mer spennende å drive med noe i forbindelse med næringslivet.

 

Og er det noen verv som tar mer tid enn andre? Noen som vet hvordan det er med markedsføringsgjengen?

Har en bekjent som har vært med i TSS, og virket som det tok ekstremt mye tid. Virket som livet hans roterte rundt Samfundet.

Det er veldig individuelt hvor mye tid som går med til Samfundet. Funker vil automatisk bruke mye tid, mens gjengmedlemmer fint kan ha et liv utenom. Jeg har inntrykk av at det varierer veldig fra gjeng til gjeng, og at store interngjenger i de kunstneriske gjengene som f.eks. Musikerlåfte er blant de som det kreves minst av rent tidsmessig. Gjengmedlemmer i KSG jobber typisk én dag i uken, så det er jo heller ikke avskrekkende. ITK har, om jeg ikke tar helt feil, to arbeidskvelder i uka. Og så er det vel kun funker der, som i utgangspunktet skal bruke 20 timer i uka.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Hvor mye må man kunne for å bli med i en IT-komité? Jeg er interessert og vil gjerne lære, men er ikke veldig erfaren. Kan litt programmering, men det er ikke noe å skryte av. Er redd jeg ikke skal klare å gjøre nytte for meg, eller at nivået er for høyt.

 

Men som sagt synes jeg det virker mer spennende å drive med noe i forbindelse med næringslivet.

 

Og er det noen verv som tar mer tid enn andre? Noen som vet hvordan det er med markedsføringsgjengen?

Har en bekjent som har vært med i TSS, og virket som det tok ekstremt mye tid. Virket som livet hans roterte rundt Samfundet.

Linjeforeningene har som nevnt en gruppe eller noen personer som tar seg av drift og utvikling, typisk en "IT-komité". Det varierer fra linje til linje hvor noen har en stasjonær maskin stående i en bod som kjører Wordpress, mens vi på informatikken eksempelvis har to (ikke fulle) rackskap stående på et serverrom med egenutviklede nettsider.

 

Det er som regel ikke noe krav om forhåndskunnskaper, men med stort søkerpress vil det ofte være en fordel å kunne svare litt på den tekniske delen av intervjuet også :) Så skal det sies at du kan være så flink du bare vil, men virker du som en kjip, uinteressert person kan du glemme å få vervet, hvertfall hos oss.

Lenke til kommentar

 

Hvor mye må man kunne for å bli med i en IT-komité? Jeg er interessert og vil gjerne lære, men er ikke veldig erfaren. Kan litt programmering, men det er ikke noe å skryte av. Er redd jeg ikke skal klare å gjøre nytte for meg, eller at nivået er for høyt.

 

Men som sagt synes jeg det virker mer spennende å drive med noe i forbindelse med næringslivet.

 

Og er det noen verv som tar mer tid enn andre? Noen som vet hvordan det er med markedsføringsgjengen?

Har en bekjent som har vært med i TSS, og virket som det tok ekstremt mye tid. Virket som livet hans roterte rundt Samfundet.

Linjeforeningene har som nevnt en gruppe eller noen personer som tar seg av drift og utvikling, typisk en "IT-komité". Det varierer fra linje til linje hvor noen har en stasjonær maskin stående i en bod som kjører Wordpress, mens vi på informatikken eksempelvis har to (ikke fulle) rackskap stående på et serverrom med egenutviklede nettsider.

 

Det er som regel ikke noe krav om forhåndskunnskaper, men med stort søkerpress vil det ofte være en fordel å kunne svare litt på den tekniske delen av intervjuet også :) Så skal det sies at du kan være så flink du bare vil, men virker du som en kjip, uinteressert person kan du glemme å få vervet, hvertfall hos oss.

 

Har sett litt på linjeforening nå. Nå skal ikke jeg gå informatikk, men det er vel stort sett det samme opplegget på de ulike linjene, med både nærlingslivs/bedriftskomité og IT.

 

Skjønner ingenting hvis jeg skulle ryke på å være en kjip og uinteressert person. Søker ikke med mindre jeg er interessert, selvfølgelig, og jeg er jo blid og omgjengelig.

 

Hvordan er det med opptak til linjeforening da? Pleier det å være veldig mange som søker? Eller er det slik at alle som vil får bli med? Hvem bestemmer hvem som får bli med og ikke? Og intervju? Hvordan går det for seg?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med opptak til linjeforening da? Pleier det å være veldig mange som søker? Eller er det slik at alle som vil får bli med? Hvem bestemmer hvem som får bli med og ikke? Og intervju? Hvordan går det for seg?

Linjeforeningskomiteer er sjeldent veldig seriøse. De fleste blir tatt opp, og det er stort sett lederen som bestemmer hvem.

Lenke til kommentar

Går det an å ta opp et emne man har kontet på tidligere? Konteeksamen telles vel ikke som et forsøk?

Du kan prøve om igjen så mange ganger du vil, så lenge du ikke har ståkarakter i emnet. Har du ståkarakter, får du kun ett forsøk på forbedring. Normalt vil man ikke få ta kont om man har karakter fra før, men om man likevel får lov til å ta kont så teller det som første (og eneste) forsøk på forbedring.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...