Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trykket send pin på epost og fikk pin umiddelbart, men selv med denne fikk jeg ikke logget inn. Det kommer nok nå i løpet av uken. Håper bare det kommer tidlig nok slik at jeg kan få bekreftet studieplass hos lånekassen.

 

Du kan gjøre alt med søknad, annet enn å bekrefte studieplass, men søk nå så går det en dag eller to til du får det til signering. Ingen ting som hindrer deg i å søke nå, du får bare ikke pengene enda.

Endret av MrStetus
Lenke til kommentar

 

Er det noen nye studenter som har fått kode og informasjon til studentweb osv?

 

Dette lurer jeg på også. Man får vel ikke gjort noe med lånekassa heller før man får den pinkoden fra NTNU i et brev?

 

Du kan søke om støtte og signere gjeldsbrev, men du vil ikke få penger utbetalt før du betaler semesteravgiften (og da må du ha tilgang til studweb).

 

Endret av Horrorbyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trykket send pin på epost og fikk pin umiddelbart, men selv med denne fikk jeg ikke logget inn. Det kommer nok nå i løpet av uken. Håper bare det kommer tidlig nok slik at jeg kan få bekreftet studieplass hos lånekassen.

 

Du kan gjøre alt med søknad, annet enn å bekrefte studieplass, men søk nå så går det en dag eller to til du får det til signering. Ingen ting som hindrer deg i å søke nå, du får bare ikke pengene enda.

 

Ok, takk for svar. Håper også at det kommer før jeg flytter og får ny adresse.

Lenke til kommentar

 

Trykket send pin på epost og fikk pin umiddelbart, men selv med denne fikk jeg ikke logget inn. Det kommer nok nå i løpet av uken. Håper bare det kommer tidlig nok slik at jeg kan få bekreftet studieplass hos lånekassen.

 

Du kan gjøre alt med søknad, annet enn å bekrefte studieplass, men søk nå så går det en dag eller to til du får det til signering. Ingen ting som hindrer deg i å søke nå, du får bare ikke pengene enda.

 

Ok, takk for svar. Håper også at det kommer før jeg flytter og får ny adresse.

 

 

I det du merker at andre får brevet vil det nok gå å få pin-kode på epost, så det blir nok ikke et problem uansett hvor du befinner deg når det er klart. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye henger MA0003 sammen med MA0301? Har fått godkjent matte tilsvarende MA0003 fra tidligere, men lurer på om det er dumt å ikke ta matte dette semesteret uansett om jeg har fått det godkjent. Ser at MA0301 kun krever mattematikk fra vgs, men noen som kan si noe om vanskelighetsgraden?

Lenke til kommentar

Hvor mye henger MA0003 sammen med MA0301? Har fått godkjent matte tilsvarende MA0003 fra tidligere, men lurer på om det er dumt å ikke ta matte dette semesteret uansett om jeg har fått det godkjent. Ser at MA0301 kun krever mattematikk fra vgs, men noen som kan si noe om vanskelighetsgraden?

De henger ikke særlig sammen, og det er uproblematisk å ta MA0301 uten å ha tatt MA0003. Hvis du vil ta matte dette semesteret, er det mulig du kan få godkjent diskmat (for siv.ing.) i stedet for MA0301. MA0301 er kjent for ganske høy strykprosent, og det kommer nok delvis av at siv.ing. får en mer forutsigbar eksamen og delvis at mange på informatikk suger i matte.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Har det noen konsekvenser å ikke møte på kont?

Spør fordi jeg har hørt noen rykter om at om man bare har tre forsøk om man ikke møter på eksamen, og etter dette har man ikke lenger mulighet til å melde seg opp på nytt? Er det noe sannhet i dette?

Nei.

 

Endret av Horrorbyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...