Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Hylster, dersom du ikke liker strøm og heller foretrekker mekanik er nok bygg mer riktig for deg. Emil har tre obligatoriske strømfag ila. de to første årene (elektriske kretser, kretsanalyse og elektromagnetisme, og faktisk også infrastruktur og energitransport). Jeg går selv emil, og vet om flere som ble overrasket over mengden strøm og som derfor skal bytte til bygg. Mekanikk får du veldig lite av på emil.

 

Både bygg og emil er store linjer med solide linjeforeninger, så velg etter interesse. Det sosiale blir bra uansett. Men tenk selvfølgelig på hva du ønsker å jobbe med senere også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes enkelte har en litt for nedlatende holdning til "miljø"-delen av "Energi og miljø". Det er fullt mulig å jobbe med f.eks. fornybar energi etter at man er ferdig. Nå var jeg ikke til stede da linjen skiftet navn til "Energi og miljø", men jeg ser for meg at et ønske om økt satsing på fornybar energi (både fra NTNU sentralt og fra staten) kan ha vært en like stor årsak til navnebyttet som et ønske om å tiltrekke flere jenter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lånekassen og konteksamen. Hei, jeg lurer på om noen av dere vet når jeg bør søke lån for neste år om jeg tar eksamener i sommer. Jeg tar 2 eksamener i sommer (leverte blankt nå), og jeg tror jeg trenger disse studiepoengene pga henger etter fra gammelt av. Da vil jeg ende på 60SP i år, så da vil jeg ikke ligge mer etter enn sist jeg fikk innvilget søknad.

 

Men disse eksamene er vel ikke før i begynnelsen av august, og så må man vente på sensur. Da blir det et spørsmål om "timing" av søknad, de bruker jo så lang tid på å behandle disse søknadene. Hvis jeg søker nå og de behandler søknaden i slutten av juli så vil de se at jeg har for lite studiepoeng, den blir avslått og jeg blir plassert bakerst i køa ved ny søknad.

 

Faktorer som spiller inn er behandlingstid av søknad, hvor lang tid før sensur av eksamen er klar, hvor lang tid før Lånekassa mottar resultatene fra NTNU. Jeg bør ikke søke for tidlig, men vil samtidig få pengene så raskt som mulig. Er det noen her som har erfaringer med problemstillingen og kan si noe nyttig?

Lenke til kommentar

Du sier du tror du trenger disse studiepoengene. Så for å oppklare må jeg spørre: Ligger du mer enn 45 studiepoeng bak normert studieprogresjon? Hvis du gjør det, ja da trenger du å stå på disse kontene før du kan få mer lån fra Lånekassa. Når du evt. bør søke da kan jeg ikke svare deg på.

 

Hvis du ligger mindre enn 45 studiepoeng bak før du tar kontene, ja da er det bare å søke i vei.

 

Lånekassa bryr seg ikke før du ligger mer enn 60 studiepoeng bak normert stuideprogresjon.

Endret av Jonern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok det som før var et 30-kroners fag, psy1015 utvklingspsykologi 1 nå i vår. Litt av en forandring, tidligere var dette jo et avkryssningsfag visste jeg - nå måtte jeg skrive flere essay. Jeg tok det for billige studiepoeng, men nå aner jeg ikke om jeg står engang. Antok at 1-2 dager med intensiv lesing i den (nokså store) boka var tilstrekkelig, nå angrer jeg som en hund.

 

Noen flere her som har erfaring med/tatt Utviklingspsykologi-faget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konkurransen om nytt e-læringssystem avlyst

NTNU avlyser kjøpet av e-læringssystem og vil starte anskaffelses-prosessen på nytt. Bakgrunnen er uklarheter i metoden som ble brukt da Fronter for ett år siden ble utpekt som vinner med knapp margin.

Fra: https://innsida.ntnu.no/web/guest/reader/-/messageservice/message/urn:uuid:c0ec5939-f7f2-3a84-ba64-6b6d91ed19f7

 

Så søksmålet fra It's Learning forsvinner vel da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...