Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk så overpriset og dyrt at jeg ikke har samvittighet til å handle der. Rema1000 ligger nå omtrent like nært som storkiosken i avstand fra realfagsbygget, anbefaler det istedenfor. Der er mye som kan varmes opp i micro som koster halve prisen og har samme smak.

 

Hvor ligger det akkurat? Er lei storkioskens priser

Lenke til kommentar

 

Det er faktisk så overpriset og dyrt at jeg ikke har samvittighet til å handle der. Rema1000 ligger nå omtrent like nært som storkiosken i avstand fra realfagsbygget, anbefaler det istedenfor. Der er mye som kan varmes opp i micro som koster halve prisen og har samme smak.

 

Hvor ligger det akkurat? Er lei storkioskens priser

 

https://goo.gl/maps/eBHXp

Endret av Webmaster Esso
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er faktisk så overpriset og dyrt at jeg ikke har samvittighet til å handle der. Rema1000 ligger nå omtrent like nært som storkiosken i avstand fra realfagsbygget, anbefaler det istedenfor. Der er mye som kan varmes opp i micro som koster halve prisen og har samme smak.

 

Hvor ligger det akkurat? Er lei storkioskens priser

 

Ser du har fått to svar, men likevel - stort rustfarget bygg nedenfor gløshaugen mot elgesetergate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som regel like etter undervisningsslutt. Første jeg gjør er å få oversikt over alt jeg må igjennom og sette opp en plan over lesedager, føler det hjelper veldig for å unngå prokrastinering.

 

Men nå i 4. klasse har jeg så vidt eksamen, så ikke blitt gjort slik i år.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

 

Når begynner dere her eksamenslesinga, sånn seriøst, omtrent ? Etter undervisningsslutt eller tidligere? Jeg for min del startet for n'te semester på rad med et heidundrandes skippertak.

Skremmende ofte 2-3 dager før eksamen ...

 

okei, men er dette teknologifag f.eks? :) Jeg synes det er svært vanskelig å ta et skippertak i noenslags realfag - særlig jo mer matte det er.. Mange av dragvollfagene jeg har tatt derimot har jeg gjennomgått med skippertak (f.eks Utviklingspsykologi 1 på forrige side :p ).

 

Men skippertak betyr at jeg starter intensiv lesing ca en uke før en 7.5poengs-eksamen, og har neppe ordentlig kontroll på stoffet før helt på tampen.

 

 

 

 

(..) la det være nevnt at det begynner å tære på nervene, dét med å utsette lesinga/oppgaveløsning til mai. Jeg kunne fint tatt meg noen ettermiddager i sola... (mai og september er jo tross alt eneste månedene med stabilt fint vær i Barteby, når studentene er der^^) ...men i stedet må jeg sitte inne. Faen at man aldri lærer! )

Endret av Calippus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men skippertak betyr at jeg starter intensiv lesing ca en uke før en 7.5poengs-eksamen, og har neppe ordentlig kontroll på stoffet før helt på tampen.

 

En kan da umulig kalle en uke med lesing for skippertak? Avhengig av hvor lang eksamensperioden er så er vel det et normalt antall dager å ha til disposisjon for hvert fag (om man tar fire fag).

 

Selv har jeg prøvd å ha minst 5-6 dager til hvert fag, men det er ikke alltid så lett å få til om man tar ekstra fag. Føler ikke at det har vært noe skippertak. Dette er selvfølgelig avhengig av at man faktisk har jobbet med faget under semesteret.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Finans for teknisk-naturvitenskapelige studenter er både lett og bra (god foreleser, selv om jeg personlig ikke gikk i så mange forelesninger).

 

Edit: Nå er det ikke alle linjene som har dette faget på listen over mulige K-emner. Sjekk den om du ikke har gjort det enda.

Endret av operg
Lenke til kommentar

KULT220X fagene virker alle ganske greie dersom du ikke har peiling, kan være du finner noe interessant også, noen av dem er 15 poeng, men i hvertfall for KULT2201 så var det bare tull at det var dobbelt så mye arbeid som f.eks. Matte 1/3 eller C++, så fint dersom du mangler noen poeng/vil ligge litt i forkant mtp ta opp fag el.l.

Lenke til kommentar

 

 

Men skippertak betyr at jeg starter intensiv lesing ca en uke før en 7.5poengs-eksamen, og har neppe ordentlig kontroll på stoffet før helt på tampen.

 

En kan da umulig kalle en uke med lesing for skippertak? Avhengig av hvor lang eksamensperioden er så er vel det et normalt antall dager å ha til disposisjon for hvert fag (om man tar fire fag).

 

Selv har jeg prøvd å ha minst 5-6 dager til hvert fag, men det er ikke alltid så lett å få til om man tar ekstra fag. Føler ikke at det har vært noe skippertak. Dette er selvfølgelig avhengig av at man faktisk har jobbet med faget under semesteret.

 

Altså, dette med skippertak er særlig relatert til Dragvollfagene jeg har tatt, men også delvis til teknologifag.

Det jeg tenker på som skippertak er at man nesten ikke har jobbet med faget i hele semesteret, før du kommer ca to uker før eksamen med panikken hengende over deg.

 

For min del var dette spesielt frustrerende med dragvollfagene, siden på de jeg tok var det lite undervisning og ofte ikke obl.innlevereinger, sånn at man er hverken mentalt klar eller motivert før godt uti mai måned.

Men klart, har du jobbet sånn greit med faget hele semesteret så er det jo ikke noe stress i mai. Da gjennomgår man det man skal gjennomgå i noen dager og så er du klar som et egg til eksamen !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...