Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

I forhold til eksamen i Matte3 lurer jeg på en ting

Det er en oppgave gitt i januar 2013 som går

 

Vis at z1 = 1+sqrt(3)*i er et nullpunk til polynomet z5 - 2z4 + 4z3 - 8z2 + 16z - 32 og finn de 4 andre nullpunktene til P.

 

Første delen er triviell, andre delen er ikke vanskelig heller, men ordlyden sier bare "finn", er det da nok å presentere 4 nullpunkter og demonstrere at de fungerer? Eller er hvordan jeg kommer frem til dem essensielt, jeg ser for meg at jeg kunne satt opp en sirkel rundt origo med alle nullpunktene plasert med jevne mellomrom og funnet dem slik og ikke gått via f.eks. polynomdivisjon.

 

Sånn jeg leser oppgaven bør det være nok å bare vise at punktene man har funnet faktisk gir 0.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ville kanskje argumentere for at korrekt bruk av "i forhold til" ikke er universitets pensum. At man burde ha fått dette med seg på VGS. På den andre siden er det kanskje urimelig å ha slike forventninger, når jeg tenker tilbake til min tid på VGS så var ikke pensum så veldig krevende. I forhold til universitetet er jo VGS en barnehage.

 

PS: Tror du kan komme langt med metoden din. Sleng inn et argument om hvorfor du kan gjøre det sånn.

Lenke til kommentar

På hvilket nivå er det man kan forvente at folk klarer å bruke riktige anførselstegn?

 

 

Noen som har tips til Medienes publikum-eksamen?

Hvis det er samme eksamenstype som tidligere år, så skal man velge mellom tre ulike oppgaver. Oppgavene er slik at man klarer seg med å kunne kun en tredjedel av pensum, som for meg virket ganske åpenbare. De er jo relativt like fra år til år, så det er gode muligheter for å gi blanke i mesteparten og fokusere på en spesifikk del av pensum.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Det er tydelig at min universitets utdanning ikke har hjulpet, ei heller min skolegang.

 

 

Er også litt vanskelig siden de korrekte ikke finnes på tastaturet mitt og jeg husker ikke koden for de. Dog er det godt mulig at jeg hadde brukt feil selv om jeg hadde hatt de.

Endret av Flin
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Noen ville kanskje argumentere for at korrekt bruk av "i forhold til" ikke er universitets pensum. At man burde ha fått dette

 

universitetspensum

Lenke til kommentar

Vet dere om noen av master retningene i kjemi gjør at man kan bli attraktiv offshore? Vet at ingeniører med kjemi kunnskaper er nødvendig i mange jobber der, men hvordan er det med de som kommer fra kjemi utdanning og ikke siving.

 

Siving materialteknologi er en annen linje jeg har søkt på som jeg nok kommer inn på hvis jeg setter det som første valg, noen med erfaring der?

 

Liker blandingen av kjemi/fysikk/matematikk veldig godt, men har ikke karakterene til å komme inn på petroleum f.eks dessverre. Kjemi er nok mitt sterkeste fag og største interesse.

Lenke til kommentar

Vet dere om noen av master retningene i kjemi gjør at man kan bli attraktiv offshore? Vet at ingeniører med kjemi kunnskaper er nødvendig i mange jobber der, men hvordan er det med de som kommer fra kjemi utdanning og ikke siving.

 

Siving materialteknologi er en annen linje jeg har søkt på som jeg nok kommer inn på hvis jeg setter det som første valg, noen med erfaring der?

 

Liker blandingen av kjemi/fysikk/matematikk veldig godt, men har ikke karakterene til å komme inn på petroleum f.eks dessverre. Kjemi er nok mitt sterkeste fag og største interesse.

 

Gå for Siving: Industriell Kjemi & Bioteknologi. :w00t:

Lenke til kommentar

Vet dere om noen av master retningene i kjemi gjør at man kan bli attraktiv offshore? Vet at ingeniører med kjemi kunnskaper er nødvendig i mange jobber der, men hvordan er det med de som kommer fra kjemi utdanning og ikke siving.

 

Siving materialteknologi er en annen linje jeg har søkt på som jeg nok kommer inn på hvis jeg setter det som første valg, noen med erfaring der?

 

Liker blandingen av kjemi/fysikk/matematikk veldig godt, men har ikke karakterene til å komme inn på petroleum f.eks dessverre. Kjemi er nok mitt sterkeste fag og største interesse.

Mitt inntrykk er at brorparten av jobbene innenfor siving. i mattek er offshore.

Ndg. Petr kan du alltids søke Tekgeo(likt studieløp de to første årene) for så å søke intern/søke igjen på samordna neste år.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke strøket i noen fag, så jeg burde ha litt margin til å ligge etter, men; er det mulig å ta 3 emner til jul og 5 til våren, uten at Lånekassen trekker meg i stipend? Jeg har sett litt på forskjellige emner, og funnet ut at det er ett emne jeg trenger til jul, og det er flere på våren jeg kunne tenke meg.

 

Jeg tar førsteåret av en bachelor i Kjemi, om det har noe å si? Jeg vet ikke når de summerer opp poeng og regner ut stipend..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...