Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting angående å ta et friår og ta opp fag.

 

Hvis jeg f.eks. vil ta et friår hvor jeg tar opp fag, tar noen språkkurs og tar økonomifag mens jeg går på en siv.ing-linje, hvordan fungerer dette? Man får vel ikke støtte fra Lånekassen da? Er det lov til å bare melde seg opp i fag og ta eksamen, eller må jeg f.eks. søke et årskurs i språk/økonomi? Tenker da litt på studierett til linjen min

 

Nå har jeg fått bekreftet at det er fullt mulig å ta ekstra fag, ta et årsstudium og slikt hvis man har permisjon fra sin studieretning. Man kan derimot ikke ta noen nye fag innenfor studieretningen sin, og man får full støtte fra Lånekassen om man har nok studiepoeng.

Lenke til kommentar
Det er nå vedtatt at første landsbydag for langsgående EiT landsbyer våren 2013 blir onsdag 16. januar. Studenter som skal ha langsgående landsby til våren kan dermed se bort i fra den tidligere annonserte meldingen om oppstart onsdag 9. januar.

 

NB: Intensive landsbyer vil ha oppstart 7. januar, som tidligere annonsert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang tid bør man vente før man purrer på eksamenssensur? De har jo 3 ukers-frist også på klaging regner jeg med?

 

Er nå 5 uker siden jeg leverte klage, og har ikke hørt noe. For alt jeg vet leter de desperat etter eksamen min uten å kunne finne den.

Jeg tror ikke det er direkte uvanlig at det tar lang tid, sist jeg klaget gikk det ca 2 mnd før jeg fikk svar.

Lenke til kommentar

Mulig dette spørsmålet har kommet før og mulig ikke så mange vet svaret. Når man er ferdig på NTNU og skal søke jobb, er det normalt å sende med karakterutskrift? Og kanskje mer relevant - om søknaden skal leveres elektronisk, hvordan sender man da? Print screen av resultat-delen på studweb? Står jo i godt leselig skrift at "dette ikke teller som karakterutskrift".

 

Det eneste man kan gjøre er jo å bestille en fysisk kopi. Blir man nødt til å bestille fysisk kopi, scanne den, og sende dette? Ble litt forvirra nå.

Lenke til kommentar

Mulig dette spørsmålet har kommet før og mulig ikke så mange vet svaret. Når man er ferdig på NTNU og skal søke jobb, er det normalt å sende med karakterutskrift? Og kanskje mer relevant - om søknaden skal leveres elektronisk, hvordan sender man da? Print screen av resultat-delen på studweb? Står jo i godt leselig skrift at "dette ikke teller som karakterutskrift".

 

Det eneste man kan gjøre er jo å bestille en fysisk kopi. Blir man nødt til å bestille fysisk kopi, scanne den, og sende dette? Ble litt forvirra nå.

 

Vil tippet det er mer normalt å sende en skannet (og godkjent) kopi av vitnemålet, og ikke av karakterutskriften (med mindre du har tatt ekstra-fag som ikke står oppført på vitnemålet ditt). I så fall er det vel greiest å sende skannet kopi av begge.

Lenke til kommentar

Hva skjer egentlig hvis man ikke har nok øvinger i et fag? Er man dømt og får ikke ta eksamen, eller er de litt slække på det?

Tja, jeg har inntrykk av at det er litt opp til studass/undass/vitass/faglærer, men at de stort sett er ganske greie om man er litt sen eller ikke får godkjent. Og på lab har jeg opplevd at labassistenten har gitt godkjent til alle som egentlig skulle være der, uten å sjekke så nøye hvem som faktisk er der. Men driter du i individuelle øvinger som skal leveres inn, og heller ikke leverer dem etter fristen, så blir det neppe eksamen.

Lenke til kommentar

Så lenge øvingene jeg får inn har et snev av avvik fra LF og viser en certain minimumsinnsats godkjenner jeg nesten alt uavhengig av om de er for sene eller ikke. Jeg er kanskje dumsnill deluxe, men levèr for Guds skyld inn øvingene. Hvis du stryker eller får E på eksamen blir det et problem du får håndtere til sommeren, eller?

 

Jeg holder muligheten åpen for jeg misforstår spørsmålet, og at du faktisk har en douche.ass. som gang etter gang underkjenner øvinger du lever inn til tida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er studassen kjip kan en ta det opp med folk over studassen.

 

Ellers gjorde jeg det samme som Sinnsyk asylaspirant; gjort en innsats og ikke åpenbart kokt ble godkjent. Også etter tiden, men jeg blir i hvert fall mer positivt innstilt om en sender mail på forhånd/så tidlig som mulig og beklager/sier i fra.

 

Kom forøvrig over tidenes kok i fjor. Var en øving som var ny for året, så hvor vedkommende har fått LF fra vet jeg ikke. I LF stod det (fritt fra hukommelsen)

(OBS! Husk å sjekke om y2 er en løsning. Må også sjekke at y1 og y2 er lineært uavhengige)

Øvingen til vedkommende inneholdt ordrett samme parantes (og resten, forøvrig). Da tenker du ikke mye over hva du koker..

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...