Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om så mange her inne kan svare meg, men jeg prøver nå likevel.. Jeg kommer til å skrive mastergraden min innen kryptografi, og lurer veldig på hva som venter meg i arbeidslivet. Har sett på jobb-annonser og finner noen få som søker etter folk med matematikkbakgrunn, men det er mest programmeringsjobber. Vet ikke om firmaer søker etter folk med bakgrunn i et spesielt matematisk tema eller om de søker folk med bakgrunn i matematikk generelt. Noen som har tanker eller erfaringer?

 

Du kan jo spørre veilederen din om han kjenner noen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om så mange her inne kan svare meg, men jeg prøver nå likevel.. Jeg kommer til å skrive mastergraden min innen kryptografi, og lurer veldig på hva som venter meg i arbeidslivet. Har sett på jobb-annonser og finner noen få som søker etter folk med matematikkbakgrunn, men det er mest programmeringsjobber. Vet ikke om firmaer søker etter folk med bakgrunn i et spesielt matematisk tema eller om de søker folk med bakgrunn i matematikk generelt. Noen som har tanker eller erfaringer?

Jeg vil tro at det er et fint grunnlag for å drive med sikkerhet, typisk innen bank- og betalingsløsninger og Forsvaret. Og naturligvis et godt grunnlag for doktorgrad. For eksempel har Marie Moe i NorCERT mastergrad i matematikk med spesialisering i kryptografi, samt doktorgrad i informasjonssikkerhet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om så mange her inne kan svare meg, men jeg prøver nå likevel.. Jeg kommer til å skrive mastergraden min innen kryptografi, og lurer veldig på hva som venter meg i arbeidslivet. Har sett på jobb-annonser og finner noen få som søker etter folk med matematikkbakgrunn, men det er mest programmeringsjobber. Vet ikke om firmaer søker etter folk med bakgrunn i et spesielt matematisk tema eller om de søker folk med bakgrunn i matematikk generelt. Noen som har tanker eller erfaringer?

Stikk innom Kristian Gjøsteen om du har noen spørsmål; Han svarer ganske bra for seg.

Lenke til kommentar

Ludøl i morgen, who's gonna be there?

 

Hvilken kjeller er det?

 

Realfagskjelleren arrangerer ludølturnering mellom linjeforeningene Online, Delta, Volvox & Alkymisten og Spanskrøret!

Denne turneringen avholdes da for å markere studentidrettens edleste grens 25årsjubileum, og hver linjeforening stiller med sin deltaker. Bli med og hei på din champion!

Sitat fra Facebook.

Lenke til kommentar

"Kandidater tas opp fortløpende etter søknad.

I henhold til ph.d.-forskrift ved NTNU skal søkere ha en veid gjennomsnittskarakter for de siste 2 år av mastergradstudiet (120 studiepoeng) eller tilsvarende utdanning lik B eller bedre sammenholdt med NTNUs karakterskala.

I tråd med forskriftens krav om ”sterk faglig bakgrunn” kreves at søker kan dokumentere nødvendig teoretisk basiskompetanse fra sitt tidligere studium og at så vel bachelorstudiet (tilsv. 3 første år av teknologistudiet) som mastergradsstudiet (tilsv. 2 siste år av teknologistudiet) er gjennomført med tilfredsstillende resultat. For bachelorstudiet innebærer dette en snittkarakter lik C (GPA > 2.5) eller bedre.

Fakultetet kan pålegge kandidater som ikke fullt ut tilfredsstiller opptakskravet å bli vurdert (avlegge eksamen) i gitte emner før opptak eller inkludere kvalifiseringsemner i opplæringsdelen. Eksamen i slike emner må bestås med karakteren B eller bedre for hvert av de pålagte emner.

Krav til prosjektbeskrivelse

Faglig prosjektbeskrivelse (½-1 side) skal vedlegges opptakssøknaden (vedlegg 4). En fullstendig forskningsplan på 5-10 sider skal forelegges til godkjenning innen 6 måneder etter studiestart.

Krav til finansiering

For opptak av søkere som ikke er fullfinansiert gjennom stipendordninger, kreves det at 50% av arbeidstiden under doktorgradsstudiet er disponibel til forskerutdanning. Minimum ett år bør avsettes til fulltidsstudier."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Noen andre som bor på studenthybel og har trøbbel med nettet i dag?

 

Halvparten av utenlandske adresser får jeg ikke tilgang til, er visst uninett som har trøbbel iflg. Orakel.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Hvordan er mulighetene for å ta doktorgrad på NTNU egentlig? Tenker da på innenfor elektronikk i utgangspunktet. Er det muligheter/vanlig for å gjøre slikt utenfor Norge? Og hvor håpløst er det å få en stipendiatstilling på ntnu?

 

Kommer veldig an på hvilken retning innenfor elektronikk du tenker på. Noen av gruppene lyser alltid ut stillingene internasjonalt, og da bør du ligge godt over minimumskravene for å ha en reell sjanse. Ellers har det vært snakk om at noen av (SO) stillingene instituttet får hvert år først skal utlyses internt på instituttet (dvs for studenter på IET) før de blir utlyst nasjonalt/internasjonalt, men om det er vedtatt vet jeg ikke. Hvis det er vedtatt så har man en større sjanse selv om man ikke ligger på ren A i snitt (som ikke er langt fra fasiten på mange av de internasjonale søkerne fra alle mulige land).

Lenke til kommentar

Noen andre som bor på studenthybel og har trøbbel med nettet i dag?

 

Halvparten av utenlandske adresser får jeg ikke tilgang til, er visst uninett som har trøbbel iflg. Orakel.

 

Jeg slet veldig med at netflix var insanely treig tidligere på dagen, dette forklarer vel saken. Var nesten litt nervøs for at jeg hadde nådd 20 gb kvoten ved hjelp av netflix :p

 

Og når vi først er inne på den kvoten, hva skjer når man først treffer 20 gb på et døgn? Mister man nettet helt, eller får man en form for varsel eller noe?

Lenke til kommentar

Og når vi først er inne på den kvoten, hva skjer når man først treffer 20 gb på et døgn? Mister man nettet helt, eller får man en form for varsel eller noe?

Nettpunktet blir satt over på et karantene-vlan, som gir tilgang til NTNU sine nettsider og e-post. Du får opp denne siden med informasjon.

Grensen er for øvrig 24GB 20GB per 24 timer, og ikke per døgn.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Advarsel første gang for ned-/opplasting av rettighetsbeskyttet materiale om det kommer gyldig klage til NTNU IT. Men Datatilsynet var ikke så happy over denne praksisen. Jeg er litt usikker på om det fortsatt sendes ut slike advarsler, men SiT skal etter hvert ta over dette ansvaret selv. Planen er at studby-nettet skal skilles fra NTNU, nettopp fordi man hjemme på hybelen skal regnes som vanlig bredbåndskunde og ikke student. Forhåpentligvis forsvinner også den gjeldende grensen, men det er ikke bestemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...