Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker LF veldig aktivt når jeg gjør øvinger. Men føler jeg gjør det på en vettug måte og er klar over mitt bruk. F.eks. i matte liker jeg å sjekke om jeg faktisk har gjort riktig når jeg er ferdig med en oppgave. Tør ikke helt gjøre 5 lignende oppgaver om jeg er usikker, og liker ikke tanken på å lære meg selv feil. Samtidig er det til hjelp om jeg står fast. Bedre å få litt hjelp og lære _noe_ enn å skippe hele oppgaven.

 

Samtidig er det mange som hopper litt for fort til LF. F. eks. er ikke det å bruke en integrasjonsmetode (matte 1) det vanskeligste. Som regel er jo problemet å finne frem til hvordan det bør gjøres, og sjekker en det med LF før en prøver skikkelig selv lurer en seg selv til å tro at en kan det godt.

 

En ser seg fort blind på det en selv skriver. Leste signaturen min sikkert 10 ganger før jeg fant feilen. Takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må jo være greit å få litt inspirasjon fra LF, og ikke minst sjekke at man regner riktig. I hvert fall så lenge det ikke teller på karakteren. Men da en på gruppa i fellesprosjektet foreslo fosskoking av all kode... :nei2:

 

En ser seg fort blind på det en selv skriver. Leste signaturen min sikkert 10 ganger før jeg fant feilen. Takk!

Normalt gidder jeg ikke bry meg, men nå har du hatt den signaturen ganske lenge - og jeg har tenkt på det hver eneste gang jeg har sett den. For øvrig kudos for god KTN-humor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et lite tips: Registrerer du NTNU-adressen din her så får du ekstra plass på Dropbox og bidrar til at NTNU-studenter kan få enda mer plass.

 

Dropper vervelinken siden den neppe ville ført til applaus fra moderatorene som tidvis stikker hodet innenfor denne tråden, men verving gir visst flere poeng.

 

Edit: Nå er det snakk om 15 GB ekstra, og det kan bli 25 GB.

post-98222-0-61987800-1350414046_thumb.png

Endret av Horrorbyte
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg skal greie de vanlige øvingene, det skal gå.

Problemet er at jeg har prøveprosjekt i matematikk 3 nå, slik at vi har prøver istedet for øvinger. Da må man få godkjent et x antall prøver, og da har vel ikke stud.assen noe annet valg enn å underkjenne hvis man får for få poeng. Må vel være halvparten riktig tror jeg.

Av diverse grunner har jeg ikke fått til å ta et par av prøvene, samt at jeg har fått en underkjent.

Det er forøvrig en veldig god metode der man virkelig må forstå pensum underveis. Det som er vanskelig blir da hvis man av ulike grunner ikke greier å henge med hele tiden, og da har man heller ikke mulighet til å snakke med stud.assen for å få levert øvingen noen dager for sent.

Lenke til kommentar

Et lite tips: Registrerer du NTNU-adressen din her så får du ekstra plass på Dropbox og bidrar til at NTNU-studenter kan få enda mer plass.

 

Dropper vervelinken siden den neppe ville ført til applaus fra moderatorene som tidvis stikker hodet innenfor denne tråden, men verving gir visst flere poeng.

Flink ^^

 

Er det forresten noen av dere som har besøkt Vilje enda? Skal en tur i morgen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det forresten noen av dere som har besøkt Vilje enda? Skal en tur i morgen :)

Teller det at man har stukket hodet inn mens de installerte den?

 

Jeg er mest overrasket over plassbruken, den har jo bare ca 1/4 av rackene sammenlignet med Njård!

 

Setter pris på å få høre noen saftige facts osv fra omvisningen (hvis det er det du skal på)!

Lenke til kommentar

Vet ikke om så mange her inne kan svare meg, men jeg prøver nå likevel.. Jeg kommer til å skrive mastergraden min innen kryptografi, og lurer veldig på hva som venter meg i arbeidslivet. Har sett på jobb-annonser og finner noen få som søker etter folk med matematikkbakgrunn, men det er mest programmeringsjobber. Vet ikke om firmaer søker etter folk med bakgrunn i et spesielt matematisk tema eller om de søker folk med bakgrunn i matematikk generelt. Noen som har tanker eller erfaringer?

Endret av Thor89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...