Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp heller en PC som yter tilsvarende til en langt billigere penge, evt. kjøp en langt kraftigere PC til tilsvarende pris.

 

Har et beist av en notebook som jeg kjøpte i 2009: Toshiba p500d.

 

18.4 tommer skjerm og 4.4 kilo tung.

 

Den er desverre upraktisk for en student (selv om den er flyttbar) så jeg har lyst på noe mindre.

 

Sterk nok? Hva i all verden har du tenkt å bruke den til?

"Student-PC 2011:

Studiet legger til rette for bruk av egen bærbar PC. Vi vil gjøre deg oppmerksom på at studiet har anbefalinger til ytelse på PCen, bl.a. støtte for OpenGL. Det er utarbeidet følgende anbefalinger til PCene som skal brukes:

 

Skjermoppløsning: Kommer an på størrelsen på skjermen, men 1900×1200 er det beste. 1600×1050 eller 1600×900 vil også fungere.

Minne: 4GB anbefales.

Grafikkort: Nvidea GC me"

Endret av Marac
Lenke til kommentar

Hvis man skal ta opp et fag (altså forbedre karakteren) må man gjøre øvingsopplegget på nytt? Eller er det kun midtsemester og eksamen man trenger å ta?

Hvis øvingsopplegget er tellende må du nok ta det på ny. Hvis det bare er for å få tilgang til å gå opp til eksamen så skal det ikke være nødvendig å ta det på ny.

Lenke til kommentar

Kjøp heller en PC som yter tilsvarende til en langt billigere penge, evt. kjøp en langt kraftigere PC til tilsvarende pris.

 

Har et beist av en notebook som jeg kjøpte i 2009: Toshiba p500d.

 

18.4 tommer skjerm og 4.4 kilo tung.

 

Den er desverre upraktisk for en student (selv om den er flyttbar) så jeg har lyst på noe mindre.

 

Sterk nok? Hva i all verden har du tenkt å bruke den til?

"Student-PC 2011:

Studiet legger til rette for bruk av egen bærbar PC. Vi vil gjøre deg oppmerksom på at studiet har anbefalinger til ytelse på PCen, bl.a. støtte for OpenGL. Det er utarbeidet følgende anbefalinger til PCene som skal brukes:

 

Skjermoppløsning: Kommer an på størrelsen på skjermen, men 1900×1200 er det beste. 1600×1050 eller 1600×900 vil også fungere.

Minne: 4GB anbefales.

Grafikkort: Nvidea GC me"

 

Det kravet om at du må ha en bra laptop er 100% tull. Det første semesteret har du et fag som heter Industriell IKT der du skal modellere noe i 3D, det er det eneste man trenger en "sterk" pc til. Uansett klarer de fleste normale pcr å gjennomføre det, og oppløsningskravet er også bare tull. Det var mange som hadde pcer med langt lavere oppløsning og som ikke hadde noen problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

214 søkere på 30 stillinger

 

Høres litt vanskelig ut om du ikke har gode karakterer i andre mattefag.

Er jo ikke helt håpløst, med tanke på at en god del av de 214 også søker på andre stillinger, slik at det i realiteten er betydelig færre om beinet. Vet du forresten om de også ser på andre mattefag?

Lenke til kommentar

Matte 1 og Matte 2 er de mest populære fagene å være studass i, fordi det er dobbelt betalt, men langt fra dobbelt arbeid. Jeg tror det er nok av kandidater med A som søker, så jeg tviler på at det er en reel sjanse for noen andre. Jeg vil tru at så godt som ingen takker nei til jobb i matte 2/3 til fordel for et annet fag. I matte 3 og matte 4 er det større sjanse for folk med B og mindre (men kanskje fortsatt ikkeeksisterende).

Lenke til kommentar

Tenker litt på utenlandsopphold i løpet av studietiden. Kom over en foil på NTNU sine sider. Det stod det noe at man måtte ha minimum karakteren 4 i Engelsk fra VGS. Stod også noe om en TOEFL test. Kan man ta denne hvis man ikke har karakteren 4 i Engelsk og fortsatt komme til utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...