Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg ser sannsynligvis over gjennomsnittlig mye på serier og film + at jeg hoster et par ting fra hybelen og har enda til gode å bli kastet ut. Ja, 20 GB på et døgn er veldig lett å overgå, men samtidig er det veldig lett å unngå. Å kjøre torrents og andre nedlastninger i forelesningene hjelper mye.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å ha lest et sted at hvis man har gyldig grunn, det vil si at man trenger båndbredden til studiene, så kan grensen utvides. Den vanlige leksa er likevel at om man har behov for mer enn 20GB i døgnet så kan man dra seg på campus.

Jeg vil nok sjelden ha bruk for mer enn 20 gb per døgn, selv om det finnes dager der det hadde vært ønskelig.

Lenke til kommentar

Nettopp. Jeg overfører trolig langt mer data enn gjennomsnittet, men jeg ligger vanligvis langt under grensen og har aldri gått over. Det skal dog sies at jeg har sikret meg ved å loggføre trafikkmengdene som går inn og ut av routeren min, men det har nok mer med min fascinasjon av statistikk enn noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok sjelden ha bruk for mer enn 20 gb per døgn, selv om det finnes dager der det hadde vært ønskelig.

Det er derfor det kan være veldig praktisk at den faktiske begrensningen er 40 GiB pr. to døgn (slik jeg har forstått), så hvis du laster ned mye en dag går det fint så lenge du tar det rolig den neste.

 

En praktisk detalj er i tillegg at denne begrensningen kun er på trafikk ut av studentbyen (subnettet). Dermed, hvis venner har lyst til å dele familiebilder og -videoer seg imellom er det fullt mulig å gjøre dette innad i studentbyen uten begrensninger og med upåklagelig hastighet. ;)

Lenke til kommentar

Nesten riktig, det er så vidt jeg vet et skille ut i fra hvor "nærme" dere er. Altså om det er på samme switch eller ikke. Så i en annen studentby eller hvis du er på moholt hvor det er flere subnett så blir det tellende.

 

Det var i hvert fall slik jeg forsto det.

Ja, det er nok riktig at det er subnett det går på. Spørsmålet er hvor store de er og hvor lett det er å finne ut om man er på samme.

Lenke til kommentar

Jeg elsker alle sportskanalene i multicasten <3

Amen.

 

Nesten riktig, det er så vidt jeg vet et skille ut i fra hvor "nærme" dere er. Altså om det er på samme switch eller ikke. Så i en annen studentby eller hvis du er på moholt hvor det er flere subnett så blir det tellende.

 

Det var i hvert fall slik jeg forsto det.

Det er vel flere studentbyer som har flere subnet. Både Steinan og Nedre Singsaker vet jeg rimelig sikkert, og trolig også nye Berg grunnet størrelsen.

Lenke til kommentar

Nesten riktig, det er så vidt jeg vet et skille ut i fra hvor "nærme" dere er. Altså om det er på samme switch eller ikke. Så i en annen studentby eller hvis du er på moholt hvor det er flere subnett så blir det tellende.

 

Det var i hvert fall slik jeg forsto det.

Ja, det er nok riktig at det er subnett det går på. Spørsmålet er hvor store de er og hvor lett det er å finne ut om man er på samme.

Traceroute.

Lenke til kommentar

Det skal sies at det er tre bad i kollektivene på Berg, så du deler maks bad med to andre. Jeg gjør det nå og det er ikke noe problem, selv om et kjøkken fordelt på åtte stykker kan bli litt voldsomt til tider..

 

Jeg vet ikke hvordan det er på Moholt.

Lenke til kommentar

Hei! Lurte på om jeg kunne få litt råd angående kjøp av Macbook Pro.

 

Har tenkt til å begynne på Ingeniørvitenskap og IKT til høsten. Dermed er det viktig for meg at jeg kjøper en modell som er sterk nok.

 

Med den billigste Macbooc Pro'en på 13 tommer får man følgene:

 

2,3 GHz

2,3 GHz dual-core Intel Core i5

4 GB 1333 MHz

320 GB, 5400 o/min1

Intel HD Graphics 3000

 

Er det sterkt nok eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...