Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konteeksamen på torsdag, så må et par dager på lesesal. Noen som har en sal å anbefale? Den jeg har tilgang til på Lerkendalbygget er ikke noe tess syns jeg.

 

Noe som er åpent for alle på Gløs?

 

Edit: Hvem har funnet på å arrangere eksamen i Kjel 2? Må være verste auditoriet på Gløs å ha eksamen i.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Leste innlegget med skolepenger i dagens næringsliv, litt forskjellig argumenter, blant annet at lavt utdannede subsidierer høyt utdannede fordi det ksoter mye penger å utdanne seg. Jeg må innrømme jeg er skeptisk, jeg blir faktisk overrasket om en siving koster mer for smafunnet kontra hva de får inn i forhold til en lavt utdannet. Pga mer trygd, sykefravær osv er ofte lavt utdannede vesentlig mer kostnadskrevende.

 

Videre virker det ikke som han vil kassa skal dekke det engang, argumenterer med at foreldrene ofte har penger, og fond/legater, etter amerikansk modell, da blir jeg enda mer skeptisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

AtW: Dette høres bare mer og mer suspekt ut. Kort fortalt vil han altså jevne ut sosiale forskjeller ved å innføre en amerikansk modell ... nei, så dum kan han ikke være. Det ville til og med overgått affæren med hadronfilosofen som ble sprøytvarslet for et par-tre år siden.

 

Han vil antagelig bare ha mer penger til Dragvoll, selvfølgelig betalt av gløsingene, og har prøvd å slenge sammen noen edle hensikter.

 

Redigert: Trykkbare ord for nykomlingene.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Jeg fikk et brev fra NTNU etter at jeg kom inn, og fant i ettertid ut at de skal sende meg en pinkode. Var den koden i det brevet eller er det noe annet jeg ikke har fått i posten enda?

 

For å få pinkode må jeg være registrert. Og for å registrere meg må jeg ha pinkode.

Lenke til kommentar

Hvem skaper mest verdier i snitt, en siv ing eller en snekker? Hvem benytter seg mest av velferdsstatens goder? Selvfølgelig, de som allerede er utdannet subsidierer til enhver tid de som er under utdanning, men det er ikke slik at lavt utdannede subsidierer høyt utdannede.

 

Selv om man ikke ser på skapte verdier som sådann, men kun skatteinntekter, vs statens direkte utgifter, så mistenker jeg sterkt at sivinger kommer bedre ut en lavere utdannede i snitt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg fikk et brev fra NTNU etter at jeg kom inn, og fant i ettertid ut at de skal sende meg en pinkode. Var den koden i det brevet eller er det noe annet jeg ikke har fått i posten enda?

 

For å få pinkode må jeg være registrert. Og for å registrere meg må jeg ha pinkode.

Pinkoden står vel på brevet med semesterkort, dvs det gule arket.

Lenke til kommentar

Semesterkort har jeg ikke fått tilsendt enda.

Jeg får heller ikke koden på epost. Det står at den blir sendt, men nå har jeg prøvd flere ganger over noen dager uten å få noe tilsendt.

 

Tror jeg venter et par dager for å se hva som dukker opp i posten.

Lenke til kommentar

Har itgk kont imorgen. Men har fått jobbet ganske lite i sommer så trur jeg må ta den i høst semesteret. Må jeg møte opp på eksamen for og kunne ta den igjen til jul?

Har lite lyst til og stå opp imorgen.

Endret av Jonsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...