Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan boligmarkedet i Trondheim er fortiden? Tenker på kjøp. Er det en boble som kommer til å sprekke? Vurderer å kjøpe nå, men vet ikke hvordan det kommer til å være om 4-5 år. Noen som syntes dette er risikabelt nå?

 

Jeg vil søke om penger hos lånekassen. Må jeg da vente til jeg har fått bekreftelse på inntak (NTNU)? Når jeg logger inn og prøver å søke, så står det: "Her kan du søke om stipend og lån hvis du er tatt opp i og skal ta en av disse utdanningene i Norge eller utlandet."

 

Er det forresten noen som bor i Elgesetergate 37? Det er dette som ser ut til å bli la Casa de Emomilol.

 

i noen ark jeg fikk fra ntnu lå det ved instrukser på hvordan man søkte, så jeg søkte i går og fikk innvilget lån/stipend i dag :p

 

sååå, trenger visst ikke å ha plass, du må bare velge riktige greier, burde gå å finne frem. kan kanskje være en fordel å være rimelig sikker på at man kommer inn først da :p

 

Du må betale semesteravgiften, deretter sender NTNU inn bekreftelse til lånekassen. Så får du pengene. Er du ikke tatt opp som student får du ikke betalt semesteravgift ;)

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan boligmarkedet i Trondheim er fortiden? Tenker på kjøp. Er det en boble som kommer til å sprekke? Vurderer å kjøpe nå, men vet ikke hvordan det kommer til å være om 4-5 år. Noen som syntes dette er risikabelt nå?

Det er ganske høyt nå, - har steget rundt 40 % på helt tilsvarende jeg kjøpte for 1,5 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan boligmarkedet i Trondheim er fortiden? Tenker på kjøp. Er det en boble som kommer til å sprekke? Vurderer å kjøpe nå, men vet ikke hvordan det kommer til å være om 4-5 år. Noen som syntes dette er risikabelt nå?

Det er ganske høyt nå, - har steget rundt 40 % på helt tilsvarende jeg kjøpte for 1,5 år siden.

 

40%? Det er vel neppe representativt for trondheims boligmarked som helhet. Dog har det steget endel, og boligprisene her til lands er ganske drøye, så noen boble skal man ikke se bort ifra.

 

AtW

Lenke til kommentar

I ett fag så teller en oppgave 20 mens eksamen 80

 

Si jeg har fått 18 av 20 (90%) på oppgaven. Er jeg fortsatt nødt til å få 32 av 80 (40%) på eksamen for å få ståkarakter (trur 40% er E om eksamen teller fullt), eller holder det å få 22 av 80 (28%) for å få en ståkarakter i faget?

 

Med andre ord er vel det jeg lurer på om de tar vekta snitt karakter av oppgaven og eksamen (hvorpå stryk på en av dem fører til stryk på begge), eller om de legger til poenga fra oppgaven og eksamen for så å finne karakteren (40 poeng sammenlagt vil da være nokk).

Lenke til kommentar

I ett fag så teller en oppgave 20 mens eksamen 80

 

Si jeg har fått 18 av 20 (90%) på oppgaven. Er jeg fortsatt nødt til å få 32 av 80 (40%) på eksamen for å få ståkarakter (trur 40% er E om eksamen teller fullt), eller holder det å få 22 av 80 (28%) for å få en ståkarakter i faget?

Det som er vanlig praksis er at man må stå på alle delprøver. Ellers vil karakteren være satt ut fra en totalvurdering hvor oppgaven teller 20% og eksamen teller 80%. Dermed trenger du bare 40% på eksamen for å få eksempel en D, selv om du normalt ville trengt 50%. Men du må stå på begge prøvene, uansett.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Du må alltid ha minst 40% på eksamen for å stå i faget. Dette gjelder så vidt jeg vet aldri/sjelden på oppgaven.

 

Surt. Tok et fag kun for å få nokk studiepoeng. Usikker på om jeg klarer 40%.

 

Blir man meldt opp til konte eksamen automatisk, eller må man melde seg opp selv. Må man vente med å melde seg til man har fått karakteren, eller kan man melde seg opp før (men om man står så blir man selvsakt ikke tatt opp)? Og når er fristen? Skal på tur i sommer, og det er vrient og komme seg på internett der. Så hadde vært greit om man kan melde seg opp nå med en gang eller man blir meldt opp automatisk.

Lenke til kommentar

"Utsatt eksamen:

For å få adgang til utsatt eksamen (kontinuasjonseksamen) i august må du enten ha møtt til siste ordinære eksamen og strøket eller ha dokumentert gyldig forfall. Du må melde deg selv til utsatt eksamen ("kont") i august via Studentweb. Dersom du strøk eller hadde gyldig forfall i slike emner ved eksamen høsten 2009, kan du gå inn på Studentweb og melde deg opp fra medio mai. Sensuren for våremnene må være klar før du kan melde deg til kont. eksamen i disse. Kont. eksamen avvikles i uke 32 og 33, eksamensplanen for denne vil bli publisert på nettet ca 15. juli. Frist for å melde seg til kont. eksamen via Studentweb er 9. juli, mer detaljert informasjon om dette kommer på Eksamenskontoret sine nettsider. Du melder deg til kont. på vanlig måte på Studentweb, men velger vurderingstermin "2010-08K"."

Lenke til kommentar

Hvordan er det med "transfer student/utvekslingstudent" på Indøk på NTNU? Har lest at noen tar fjerde året i f.eks. USA. Er dette noe vanskelig? Kan alle som vil dette? Er det bare fjerde året som er muligt å ta som utvekslingsstudent? Kan me ta både andre og fjerde ?

Takker for svar

Indøk gjorde i fjor om utvekslingen til 3. klasse, i motsetning til 4. klasse som alle andre siving linjer. Jeg hørte selv med rådgiverene om mulighet å ta det i 4. klasse, men det skulle visst ganske mye til.

Endret av Unreal
Lenke til kommentar

Er det forresten noen som bor i Elgesetergate 37? Det er dette som ser ut til å bli la Casa de Emomilol.

Bodde der i '05-'06. Boligeieren, hvis det er samme som da, er byens nest største bolighai, pass på at depositum går på en egen depositumskonto i ditt navn, og ikke inn på hans private brukskonto. Han skal bære kostnaden for en slik konto. Dette kan du ikke gi deg på, i verste fall kan du glemme å se de depositumspengene når du flytter ut.

 

Om du får rom ut mot Elgesetergate bør du ha en veldig høy terskel for støy, da gata er traffikert med masse busser, tungtrafikk, utrykningskjøretøy og rånere som ruser motoren ved krysset utafor. Rom mot bakgården er bedre, denne er forholdsvis rolig.

 

Standarden var ihvertfall nokså slitt da jeg bodde der. Vet ikke om de har pusset opp noe. Rommene er litt rart fordelt, noen er nokså store, andre er bittesmå.

 

Det var svartmalingen. De gode sidene er at det er utrolig sentralt i forhold til Gløs, treningsssenteret, busser, sentrum, Samfundet. Vi var bare tre stykker som bodde sammen, det er ganske bra. I tillegg hadde alle leilighetene egen vaskemaskin, noe som i mine år var en skjelden luksus. Alt i alt var det et helt greit år jeg hadde mens jeg bodde i Elgeseter 37, men jeg var såpass mye ute av døra at jeg knapt nok rakk å få noen hjemmefølelse der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...