Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å ta konteeksamen sommeren etter 5. klasse? Vurderer å ta et emne som jeg vil ha på CVen, men ikke i selve graden, så er ikke noe problem ifht. å ha bestått alle emner i utdanningsplanen før masteroppgaven.

 

Kan du ikke bare ta det før du er ferdig med 5. året? Er det ekstrafag kan du jo velge selv om det skal være på vitnemålet eller ei (dvs så lenge det passer inn som et av valgfagene - type ingeniøremne eller hva det heter).

Lenke til kommentar

Etter å ha lest så mange misforståelser og forvirringer om stipend, lån og permisjon her, så slår det meg at det er elendig av NTNU å ikke ha dette forklart klart og tydelig et sted.

 

Hva har NTNU med dette å gjøre? Det er kassa som gir deg stipend, det står ganske klart på kassas sider.

 

AtW

 

 

Siden dette påvirker flesteparten av NTNUs studenter, så syns jeg man kunne sammenfattet informasjonen som angår lånekasse, permisjon, friår, hengefag etc på ett sted. Slik ville man unngått mye forvirring blant studentene.

 

Å finne lånekassas regler må jeg ærlig innrømme jeg fant ganske trivielt i min tid. Kan man ikke reglene til lånekassa som "vanlig" student har man ikke prøvd særlig hardt. Greit nok, ntnu kunne sikkert samlet info litt bedre, men da kun med ansvar for sine ting, ikke lånekassa sine ting.

 

AtW

 

Jeg syns det hadde vært hensiktsmessig for studentene om praktisk info om studierelaterte ting var samlet på én plass - både lånekassen-"ting" og ntnu-"ting".

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan er Barnett and Cronin kontra Rottmann?

Fungerer vel mye på samme måte, men jeg har bare hatt ett fag så langt der B&C var tillatt hjelpemiddel, så jeg kjøpte den aldri. Tenkte at gevinsten ved å punge ut for den (den var litt dyr) ikke ville være verdt det, siden Rottmann sannsynligvis dekker de fleste behov allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...