Gå til innhold

Den store PSP-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort sammenligning av PSP, DS og GBA:

 

PSP:

 

Oppløsning: 480 x 272

Farger: 16,77 millioner

Videominne: 2 MB EDRAM

Prosessor 1: 32 bit, 333 MHZ

Prosessor 2: 32 bit, 333 MHZ

Minne: 8 MB EDRAM

Spillformat: 1,8 GB UMD-plate

 

Kan renderere 33 millioner triangler (flat shaded, that is) i sekundet.

 

DS:

 

Oppløsning: 256 x 192

Farger: 260.000

Videominne: 656 KB

Prosessor 1: 32 bit, 67 MHZ

Prosessor 2: 32 bit, 33 MHZ

Minne: 4 MB EDRAM

Spillformat: 128 MB brikke

 

Kan renderere 120.000 triangler (også flat shaded) i sekundet.

 

GBA:

 

Oppløsning: 240 x 160

Farger: 32.768

Videominne: 96 KB

Prosessor: 32 bit, 16 MHZ

Minne: 32 KB

Spillformat: Brikke

 

Kan knapt renderere Raycast-3D...

 

Ingen tvil om hva som er best! :w00t:

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Jo, men i en sammenligning av Ds og PSP burde man også ta med Pris, ettersom DS er mye billigere. Det at DS har to skjermer, hvor den ene er trykkfølsom, burde også blitt tatt med i sammenligningen. Man kan spille mer interaktivt på en DS. DS'en er også mer rettet mot spilling, mens PSP'en, virker ihvertfallsom, er mer en multimediamaskin. Greit nok, PSP gruser DS når det kommer til å vise best grafikk. Men grafikken er ikke alt. Hvilke spill som kommer til de diverse konsollene spiller også inn. Kort sagt, synes jeg at en sånn sammenligning ikke holder helt mål, når man ikke tar med det som er bra med DS'en. Misforstå meg ikke. Jeg er ikke en DS fanboy, som leter etter bråk i PSP tråden. Har faktisk tenkt å kjøpe meg en PSP selv, blant annet på grunn av multimedia egenskapene.

Lenke til kommentar

selv har jeg både DS og PSP. av en eller merkelig grunn, blir PSPen liggende, mens jeg plukker opp DSen for å spille.. det har nok med måten spillene til DS er konstruert, spessielt Two memorys, der du må blåse i mic'en, bruke skjermene som speil mot hverandre, lukke og åpne DSen og ta på skjermen for å komme videre i spillet. når du har spilt spill i 15+ år, og det kommer en ny måte å spille spill på, så er det utrolig gøy!

Lenke til kommentar

Sammenligningen var jo bare på det rent tenkiske, ikke spillbarheten/burksområdet.

 

Er 100% enig i at DSen er mer innovativ enn PSPen når det gjelder spilling, der gir ikke PSPen noe særlig nytt. Men det kommer ganske mange kule titler til PSP etter hvert nå, bare det får litt tid på seg.

 

Skal jeg pirke litt på PSP og Sony må det være to ting:

Hvorfor lage spill som ikke tar mer enn 3-400 MB plass? En UMD har jo 1.7 GB disker?

Release titlene til PSP og det som har kommet i ettertid holder rett og slett ikke mål, hverken grafisk eller spillbarhet (at man bare MÅ spille liksom :p). Finnes unntak though på det grafiske.

Lenke til kommentar
Sammenligningen var jo bare på det rent tenkiske, ikke spillbarheten/burksområdet.

 

Er 100% enig i at DSen er mer innovativ enn PSPen når det gjelder spilling, der gir ikke PSPen noe særlig nytt. Men det kommer ganske mange kule titler til PSP etter hvert nå, bare det får litt tid på seg.

 

Skal jeg pirke litt på PSP og Sony må det være to ting:

Hvorfor lage spill som ikke tar mer enn 3-400 MB plass? En UMD har jo 1.7 GB disker?

Release titlene til PSP og det som har kommet i ettertid holder rett og slett ikke mål, hverken grafisk eller spillbarhet (at man bare MÅ spille liksom :p). Finnes unntak though på det grafiske.

Hvordan ellers skal vi få plass til ISO'er? :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...