Gå til innhold

Den store PSP-tråden


Anbefalte innlegg

Hmm, tror ikke jeg er god nok til å kode noe som det der men blir gjerne med på å hjelpe. Finnes det noen andre entusiaster der ute som vil hjelpe til gratis kanskje? Vi burde spørre i webkafeen.

Har prøvd å spørre om hjelp i webkafeen før(ikke om denne siden) og resultatene var ikke helt som jeg håpet :p

 

Er nok bedre om det kommer noen supre webdesignere her i denne tråden som vil jobbe gratis(PiRANhA? ;) )

 

Fiks fonten litt og siden kan bli knall!

Hvilken font, header fonten? Eller den som brukes til teksten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logoen er ganske kul, men jeg hadde brukt en annen font på "NORGE" og plassert den rett under "PSP". Kanskje du kan lage en liten boks e.l. bak logoen? Knappene på siden var ganske sexy, jeg hadde kanskje lagt til litt skygge og prøvd meg en diskré hover effekt. "Ukens Avstemning" boksen var ganske stor, den kan du egentlig forminske en god del så du får mer plass til hva som er relevant.

 

Artikler syns jeg bør komme i Tahoma f.eks. eller muligens Arial - bruk i det hele tatt en font som er "standard" og lett å lese. Overskriftene kan du også lage i Tahoma, er mye kult man kan gjøre med litt CSS hva gjelder overskrifter.

 

Samtidig syns jeg bredden på siden burde være rundt 1000 px så brukere med 1024 i bredden (tenk laptops) kan lese siden, den siste kolonnen til høyre der burde egentlig bli brukt til å oppsumere de siste artiklene, kalender o.l. - som en blogg nærmest. Du bør også huske å spare litt plass her og der til de første bannerne kommer på plass!

 

Dette kan bli bra dette...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Viktig spørsmå jeg må ha svar på raskt!

 

Er det 30 dagers full retur rett på PSP'n jeg kjøpe på elkjøp? Jeg kjøpte den 03.09. Og i morgen er det 03.10. Jeg så på kviteringen, men jeg kan ikke se noe om at det er 30 dagers full retur rett.

 

Jeg vil vite om det går... I så fall går jeg å bytter i morgen pga feil med pixler.

 

Edit: Hva er sannsynligheten for at jeg får en PSP med pixel feil igjen?

Du kan bytte den innen 30 dager ja, selv om det ikke står på kvitteringen. Det er kun spill returetten ikke gjelder på.

Lenke til kommentar
Logoen er ganske kul, men jeg hadde brukt en annen font på "NORGE" og plassert den rett under "PSP". Kanskje du kan lage en liten boks e.l. bak logoen? Knappene på siden var ganske sexy, jeg hadde kanskje lagt til litt skygge og prøvd meg en diskré hover effekt. "Ukens Avstemning" boksen var ganske stor, den kan du egentlig forminske en god del så du får mer plass til hva som er relevant.

 

Artikler syns jeg bør komme i Tahoma f.eks. eller muligens Arial - bruk i det hele tatt en font som er "standard" og lett å lese. Overskriftene kan du også lage i Tahoma, er mye kult man kan gjøre med litt CSS hva gjelder overskrifter.

 

Samtidig syns jeg bredden på siden burde være rundt 1000 px så brukere med 1024 i bredden (tenk laptops) kan lese siden, den siste kolonnen til høyre der burde egentlig bli brukt til å oppsumere de siste artiklene, kalender o.l. - som en blogg nærmest. Du bør også huske å spare litt plass her og der til de første bannerne kommer på plass!

 

Dette kan bli bra dette...

Må nok finne et nytt navn på siden så logoen må jobbes litt med ja.

 

Har en fin liten hover effekt, som er ferdig :)

 

Skal se om jeg finner en måte å forminske avstemmnings boksen på.

 

Skal prøve meg frem med forskjellige fonter :)

 

Kolonnen til høyre tenkte jeg skulle brukes til de siste "store" nyhetene, guider, omtaler osv.

Lenke til kommentar
Forsøkte nettopp TinySid. Utrolig digg å høre på gamle C64-sanger:) den MÅ dere bare forsøke!

Hmm, hvor finnes denne?

 

Nå er det jo mulig å spille c64 spill på psp: http://urch.in/c64psp/

Mye som mangler, men funker bra.

Du kan også bruke PSPVice, http://psp-news.dcemu.co.uk/pspvice.shtml

V0.1 :

What is working :

- Emulator works

- Speed is good

- Virtual keyboard

- D64 and T64 files support

What is not working :

- No sound

- Sometimes hang when enter menu

- Transparency not working (keyboard and menu display)

Lenke til kommentar
Hadde jeg jobba på elkjøp hadde jeg gitt deg samme tilbake, om du har tenkt til å bruke bytteretten..

Flott ikke alle er så frekke som deg da.

Jeg hadde gjort det samme. :)

Men for al del, ikke la oss gjenta diskusjonen om det er akseptabelt med døde pixler i produkter eller ikke.

Vi har alle forskjellige meninger om saken, og vi skifter neppe mening uansett hvor lenge vi duskuterer emnet.

Lenke til kommentar

Å få en PSP uten pixelfeil tror jeg du skal være heldig med. Tenk at sikkert flere folk har brukt returretten på elkjøp og levert inn PSPen sin, disse blir da "fikset på" og solgt på nytt.

 

Har 3 stuck pixels på min, ikke døde men de er hvite når skjermen er svart. Men de er jo ikke i veien for noe... ser dem aldri under spilling.

 

 

Er det noen som vet om noen norske sider som selger PSP cover? altså selve den svarte ramma. Har sett butikker i utlandet selger de i flere farger, men har ikke funnet noen i norge enda. Noen som har prøvd å bytte "chassiset" på PSPen?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å bytte "chassiset" på PSPen?

Nei, men jeg har flere ganger åpnet opp gameboy for å montere backlight. Tviler på at prosessen er vanskelig, men tenk på at støv lett fester seg på lcd-panelet, noe som selvsagt blir irriterende når du har montert sammen igjen! Et godt tips er å gjøre jobben på baderommet, forbered med å sette dusjen på fullt varmtvann slik at det damper. Da vil alt støv feste seg til dampen og faller etterhvert på gulvet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...