Gå til innhold

Den store PSP-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay... Det må vel hete noe som Homebrew Organizer eller noe da.. Mener jeg har sett denne jeg også. Se på www.psp-hacks.com om du finner den! :)

 

Acolyt3: Nei, vi brukere kan nok ikke få denne muligheten... Jeg mener å ha lest at det er ett annet firma som kan brenne UMD'er for deg, imot betalig selvfølgelig. Men, det vil nok aldri dukke opp UMD brennere. Sony tør nok ikke å lansere dette.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg få endret navn på sanger slik at de blir slik jeg vil. Jeg vil ha et visst system på sangene. Enten vill jeg ha "Artist-Sangtittel" på øverste linje eller tittel på den øverste linjen og artisten under i litt mindre skrift. Men jeg opplever at det blir en blanding. Hvordan skal jeg få organisert slik at jeg får det som jeg vil?

Lenke til kommentar

Du må vel bruke Media Player>høyreklikke på sangen din og åpne avansert koderedigering. Her kan du endre på litt mer avanserte ting, og hvis du endrer litt her får du det sikkert riktig!

 

Tror du også bare kan høyreklikke på sangen og innpå egenskaper kan du endre der også.

 

Prøv begge! Jeg anbefaler Media Player overnfor det siste forslaget da. :)

Lenke til kommentar
Du må vel bruke Media Player>høyreklikke på sangen din og åpne avansert koderedigering. Her kan du endre på litt mer avanserte ting, og hvis du endrer litt her får du det sikkert riktig!

 

Tror du også bare kan høyreklikke på sangen og innpå egenskaper kan du endre der også.

 

Prøv begge! Jeg anbefaler Media Player overnfor det siste forslaget da. :)

8924219[/snapback]

Ok, det skal testes umiddelbart.

Lenke til kommentar

Lurer på hva slags innstillinger jeg skal ha på bilde-/lydkvalitet osv. i PSP Video 9 når jeg konverterer. Vil ha en jevn balanse mellom kvalitet og mye plass. Eller bør jeg bytte ut PSP Video 9 til fordel for et annet konverteringsprogram. Isåfall hvilket og hva slags innstillinger jeg bør kjøre.

 

Nå er jeg i gang med å konvertere en dvd over til PSPen. Er ferdig med å bruke DVD shrink og har konvertert til 100% med PSP Video 9. Men selv om jeg i følge programmet er 100% ferdig fortsetter filstørrelsen å øke. Noen som har opplevd det samme. Bør jeg bare vente å se hva som skjer?

Endret av Termometer
Lenke til kommentar
Hei, jeg har en PSP med FW 2.81, og vil nedgradere den til 1.50. Men da kan man vel spille spill som er lastet ned?

 

Så er det noen som vet om noen NORSKE guider der man kan gjøre dette enklest mulig? Takk :thumbup:

8925169[/snapback]

Hadde du sett to poster over denne så ser du en sticky om akkurat dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480

8925225[/snapback]

Ok, men er hvilken av de skal jeg bruke da?

 

Anaxyd's OE firmware guide?

 

Eller:

 

2.81->3.03

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

DU TRENGER:

- 1 PSP med firmware 3.03 eller LAVERE. Det går IKKE om du har en nyere firmware enn 3.03.

- 1 minnekort satt inn i PSP'en, på mer enn 32MB.

- 1 stk PSP Gta Liberty City Stories i PSP'en av FØRSTE REVISJON. Det finnes ingen nøyaktige måter å finne ut av om du har dette, men som hovedregel så finnes patch 2.0 på den som fungerer, og 2.6 på den som ikke fungerer - i tillegg så er det større sjanse jo tidligere du kjøpte dette spillet.

- Autorun på PSP'en slått av (Gjøres i system settings).

 

SKRITT 1:

Last ned denne pakken

 

SKRITT 2:

(Du MÅ gjennomføre dette skrittet dersom du har lavere firmware enn 3.03, ikke hopp over!)

Oppdater PSP'en din til versjon 3.03, med sony's offisielle patch (Ikke Network Update, for da får du nyeste firmwaren til Sony):

- Lag en mappe på PSPen din, denne skal ligge i X:\PSP\GAME\, og hete UPDATE (må være store bokstaver på alt, har du ikke mappen "GAME", så lag denne og).

- Flytt "eboot.pbp" fra mappen "sonypatcher" til "UPDATE".

- Gå på Game-menyen i selve PSP'en, memorystick, kjør update'n.

 

SKRITT 3

 

Nedgradere til 1.5:

- Slett mappen "UPDATE".

- Åpne fila 3.03_downgrader.exe.

- Inne i programmet så pakker du ut filene på din memorystick (ikke i en egen mappe, helt ytterst - husk å ha PSP'en i USB-mode), velg stasjonen som din PSP befinner seg på.

- Putt i GTA Liberty City Stories.

- Restart din PSP, start opp GTA.

- Under loadingsekvensen skal pspskjermen din bli sort, så lyseblå, og så restarte seg selv/slå seg av (slå den på isåfall).

- I menyen, sjekk at du nå kjører "3.03 HEN" som firmware, dette gjør du under system settings, system information. Gjør den IKKE det (har skjedd noenganger), så starter du GTA på nytt, og prøver igjen.

- Gå til memorystick under "game"-menyen, og start PSPtm update x.yz.

- Når denne er ferdig, trykk X for å resete PSP'en.

- Du får opp en melding om at instillingene er korrupte, trykk på O.

- Nå har du en nedgradert PSP?

Endret av Texas7
Lenke til kommentar
Den du nevnte sist... Det er til din firmware! Har du GTA Liberty City Stories da? Den aller første? Den som har en 2.0 upgrade i seg..

 

Hvis du ikke har dette, må jeg se om jeg finner en downgrader som kan benyttes uten GTA...

8926315[/snapback]

Ja jeg har GTA Liberty City Stories, og der er det upgrade 2.0 ;) Men hva er det her:

 

- Autorun på PSP'en slått av (Gjøres i system settings).

 

INGEN som vet hva det er?

Endret av Texas7
Lenke til kommentar
Men hva er det her:

 

- Autorun på PSP'en slått av (Gjøres i system settings).

 

INGEN som vet hva det er?

8926521[/snapback]

 

Autorun er funksjonen som starter UMD'en som står i automatisk ved oppstart av PSP, etter du har hatt den avslått.

Når du har den på 'off' betyr det at XMB kommer innom å du må velge UMD'en på meny'en før den starter.

 

Så det de mener med 'Autorun off' er at den automatiske start av UMD-spill/film er slått av.

 

Håper dette ikke ble litt for vanskelig forklart. ;)

Forøvrig pleier den funksjonen står på 'On' ved kjøp av en ny PSP.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Men hva er det her:

 

- Autorun på PSP'en slått av (Gjøres i system settings).

 

INGEN som vet hva det er?

8926521[/snapback]

 

Autorun er funksjonen som starter UMD'en som står i automatisk ved oppstart av PSP, etter du har hatt den avslått.

Når du har den på 'off' betyr det at XMB kommer innom å du må velge UMD'en på meny'en før den starter.

 

Så det de mener med 'Autorun off' er at den automatiske start av UMD-spill/film er slått av.

 

Håper dette ikke ble litt for vanskelig forklart. ;)

Forøvrig pleier den funksjonen står på 'On' ved kjøp av en ny PSP.

8928236[/snapback]

Ok, takk for at du svarte ;) Men er det et eget valg man kan gjøre i system settings? Eller er det bare at psp må starte i menyen, og ikke spillet? Selv om spillet står i

Lenke til kommentar
Ja, brukte de to programmene. I PSP video går det vel så og si ikke an å gjøre feil. I DVD Shrink var stort sett det eneste jeg gjorde å velge at den skulle lagre filmen som 1 fil, ikke 3 slik den gjorde på første forsøk og at alt skulle være norsk (tekst og eventuelt tale). Deretter valgte bort alle språk utenom norsk når man merker filmen i browse. Til slutt gikk jeg på re-author og valgte kun filmen som er den fila som er størst. Dro den over til venstre og valgte backup. Du får heller spørre mer spesifikt hvis du lurer på noe :)

8920781[/snapback]

Tror jeg skjønte det sånn delvis, prøver meg litt fram nå. Men fikk du også tekst til å fungere?

8923824[/snapback]

 

Nei, filmen hadde norsk tale, og nå sliter jeg fælt med å få norsk tekst til på en engelsk film... Får det ikke til, uansett hvor mye norwegian og norway jeg velger over alt... Prøvd "backup" 4-5 ganger nå. Noen som har tips til hvordan man får kun filmen (med lyd selvfølgelig) og tekst i DVD Shrink? Film og lyd får jeg strålende til, men tekst får jeg ikke...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Men hva er det her:

 

- Autorun på PSP'en slått av (Gjøres i system settings).

 

INGEN som vet hva det er?

8926521[/snapback]

 

Autorun er funksjonen som starter UMD'en som står i automatisk ved oppstart av PSP, etter du har hatt den avslått.

Når du har den på 'off' betyr det at XMB kommer innom å du må velge UMD'en på meny'en før den starter.

 

Så det de mener med 'Autorun off' er at den automatiske start av UMD-spill/film er slått av.

 

Håper dette ikke ble litt for vanskelig forklart. ;)

Forøvrig pleier den funksjonen står på 'On' ved kjøp av en ny PSP.

8928236[/snapback]

Ok, takk for at du svarte ;) Men er det et eget valg man kan gjøre i system settings? Eller er det bare at psp må starte i menyen, og ikke spillet? Selv om spillet står i

8928448[/snapback]

Dette er et valg man kan gjøre i settings ja... :) Vurderer du å downgrade eller?

Lenke til kommentar

Denne tråden ble laget på et tidspunkt da vi ikke hadde et eget forum for sony-konsoller. Nå som vi har fått det, har den egentlig blitt overflødig, i tillegg til at samletråder ikke er særlig oversiktlige for andre enn de som er aktive i den.

 

Om folk vil søke seg fram til info de ønsker om PSP, så går det ikke å bruke søkefunksjonen like bra som om det hadde vært separate oversiktlige tråder for hver sak man lurer på ang PSP.

 

Denne tråden stenges derfor, og alle som har spørsmål, ting de ønsker å diskutere eller annet rundt PSP oppfordres til å lage nye tråder for dette :).

 

Ta gjerne kontakt med meg på pm dersom dere har synspunkter eller annet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...