Gå til innhold

ADSL2+ - fremtidens bredbånd i emning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting til: Hvilke ISPer er det som bruker Telenor sitt utstyr? Bluecom brukte det før, men bruker de det nå? Telenor leverer ADSL i juni her jeg bor, vil helst ha Bluecom :)

Bluecom bruker både Telenor sitt og eget utstyr. Hvis de ikke har eget i ditt område, så bruker de Telenor.

 

Kan bare legge til at jeg sitter på en Bluecom ADSL-linje nå. Har hatt den helt siden ADSL kom til Namsos (tre år siden kanskje), og den har fungert utmerket. Bluecoms support har aldri skuffet.

Lenke til kommentar

Dette syns jeg er kjempe flott. Som dere kan se i min signatur så kommer ikke den til å stemme lengre.

 

Jeg skal faktisk få ADSL2+ fra agderbreiband. Jeg har pr. idag enda ikke mulighet for bredbånd i det hele tatt, men det er som de sier.

 

Den som venter på noe godt, venter ikke forjeves.

 

Så det blir kjempe flott for meg å gå fra 64K ISDN til himmelen i forhold. Til Dere andre som har hatt ADSL i åresvis i storbyene. Endelig var det oss på landet som skal få noe flott.

 

Jeg bor 1 mil fra Norges sydligste punkt. Det er endelig min tur.

 

HURRA!!!!!

Lenke til kommentar

Svarte steikje. Var i godt humør her og tenkte at jeg slapp unna Telenor sin elendige upload. Så hastighetene på denne siden hos bluecom. Etterpå registrerte jeg at hvis det ikke er Bluecom sitt eget utstyr i sentralen gjelder følgende:

 

adsl_ws_priser_376a.gif

 

Hadde Bluecom bygd ut hadde jeg f.eks. fått 152/256 MER for 50,-ø mindre per måned.

 

Hater Telenor sin uthastighet. Måtte de brenne "langt nede" :realmad:

Lenke til kommentar

Hvis jeg kan få bortimot 10mbps download og 2-3mbps upload hastighet,så skal ikke jeg syte på en liten stund tror jeg.

Har Echo fra ngt nå,men får "ikke" mer enn 6mbps ned på den, men det holder bra enda.Kunne tenkt meg bedre hastighet ut bare, med tanke på ftp bruk etc.

Prisen kunne også vært redusert en del.synes ikke Echo er verdt 999 i mnd, kanskje en 500'lapp max :)

Lenke til kommentar
Kan de ikke tenke litt framover? Kan de ikke bare bruke fiber heller?

Jeg har et forslag til Staten Norge....

 

Grav opp alle koberledningene i Norge og erstatt dem med fiber.

 

La oss tenke det som en gave:

Til: Norges befolkning

Fra: Staten Norge AS

Innhold: Fiber til alle bolige, bort med kobberen.

Lenke til kommentar

Vil vel si at fiber er fremtidens bredbånd, eneste begrensningen med det er at det er dyrt å legge, men den dagen adsl2 har møtt veggen er fiber fortsatt det beste, så om en tenker langsiktig så vil dette være det mest lønnsomme. Problemet her ligger heller hod distrubitørene som har mase gammel kobber liggende og denne skal utnyttes med flest mulig teknikker som det skal tjenes penger på, dette gjøres fordi de vet brukerne hele tiden tar i bruk dette og skulle de ikke gjøre det så begrenses bare mulighetene på det "gamle" systemet og tvinger brukerne over. Når så alle brukerne har tatt dette i bruk begynner levrandørene å tenke på neste trinn og til slutt vil nok de også komme med fiber, men som sagt neppe før de har tynt mest mulig penger ut av brukerne .

Lenke til kommentar

Fiber er fremtiden ja... Er helt avhengig av det når de begynner å kjøre TV over nettet.

 

Intill videre holder 24mbit. Ikke så mange andre som har like rask upload i andre enden, slik at man får utnyttet dette.

 

Den dagen jeg sitter med 100/100mbit på fiber til en fornuftig penge, skal jeg ta meg til takke.. Men da er vel 1000mbit på vei inn... uff... :(

Lenke til kommentar
Fiber er fremtiden ja... Er helt avhengig av det når de begynner å kjøre TV over nettet.

 

Intill videre holder 24mbit. Ikke så mange andre som har like rask upload i andre enden, slik at man får utnyttet dette.

 

Den dagen jeg sitter med 100/100mbit på fiber til en fornuftig penge, skal jeg ta meg til takke.. Men da er vel 1000mbit på vei inn... uff... :(

Ja, man blir fort godt vant, begynner å ergremeg over at 10/mbit/10mbit-linja mi har for treg hastighet. Gjør bla off-site-backup til noe tidkrevende greier.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil vel si at fiber er fremtidens bredbånd, eneste begrensningen med det er at det er dyrt å legge, men den dagen adsl2 har møtt veggen er fiber fortsatt det beste, så om en tenker langsiktig så vil dette være det mest lønnsomme. Problemet her ligger heller hod distrubitørene som har mase gammel kobber liggende og denne skal utnyttes med flest mulig teknikker som det skal tjenes penger på, dette gjøres fordi de vet brukerne hele tiden tar i bruk dette og skulle de ikke gjøre det så begrenses bare mulighetene på det "gamle" systemet og tvinger brukerne over. Når så alle brukerne har tatt dette i bruk begynner levrandørene å tenke på neste trinn og til slutt vil nok de også komme med fiber, men som sagt neppe før de har tynt mest mulig penger ut av brukerne .

Nemlig. Og det er derfor staten burde gått inn her og lagt fiber til alle husstander i Norge. Klart dette ser veldig dyrt ut, men tenk på hvor mye vi kan spare på dette. Og det er en engangsinvestering. Dette selvsagt uten at de gir det vekk til Telenor (det at de gav kobberet vekk burde jo vært straffet med lynsjing for dem som vedtok dette. Ufattelige verdier, generasjonsverk :no: ). Vi snakker tross alt om et nettverk som i framtiden blir like viktig som veinettet. Så hvorfor ikke investere disse oljemillionene i dette nå. Dette hadde jo gitt uante muligheter for integrasjon av bredbåndsbaserte muligheter i alle samfunnsledd. Man snakker jo allerede nå om "nettlegen", nettbank og kommunale administrative oppgaver er jo allerede fullt igang.

 

Bare se på hvor mye NRK nå investerer i å bygge ut et digitalsendt bakkenett til hele Norge. Dette er jo en oppgave I SEG SELV som vil koste utrolige summer vi sikkert må betale blodlisens for langt inn i det neste århundre. Dette selvsagt ved SIDEN av telenors forbannede utmelking av VÅRT EGET kobber :thumbdown: Med fiber hadde alt dette, telefon, internett, ja ALT som har med medie å gjøre, vært på plass for framtiden.

 

Jeg tror rett og slett det ville vært et utsøkt GENIALT trekk fra myndighetenes side.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...