Gå til innhold

ADSL2+ - fremtidens bredbånd i emning


Anbefalte innlegg

Fiberoptisk internet er fremtiden, ikke noe signaltap. (Lyse 4Mbit :love: )

 

Endelig noe skikkelig hastighet i Stavanger !!! :D

Eh ? Lyse 10Mbit ?

 

Jeg for min del setter en 4/4 linje fra lyse høyere enn en (max)24/512 eller deromkring fra hesbynett.

Enig, personlig har jeg mer bruk for rask upload enn rask download

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig noe skikkelig hastighet i Stavanger !!! :D

Eh ? Lyse 10Mbit ?

Ja vet jo det men mangen av mine kamerater som har 4Mbit --> 10Mbit sier at det er mye bugs i nettverket og at linjen spretter fra en modems hastighet til 100Mbit.

 

Så jeg vil ikke ha en lonje som er ustabil men har jo vurdert det.

Det som også er greit med Lyse er at du får med TV-Kanaler gratis som du bare åpner i vlc.

 

 

jaja.. unnskyld for at jeg klagte på Lyse Dafe ;)

Lenke til kommentar
Endelig noe skikkelig hastighet i Stavanger !!! :D

Eh ? Lyse 10Mbit ?

Ja vet jo det men mangen av mine kamerater som har 4Mbit --> 10Mbit sier at det er mye bugs i nettverket og at linjen spretter fra en modems hastighet til 100Mbit.

 

Så jeg vil ikke ha en lonje som er ustabil men har jo vurdert det.

Det som også er greit med Lyse er at du får med TV-Kanaler gratis som du bare åpner i vlc.

 

 

jaja.. unnskyld for at jeg klagte på Lyse Dafe ;)

Den enesten ustabiliteten jeg har merka hos folk som har lyse er at linja ikke er strupet. Den holder seg enten rett over den oppgitte hastigheten på 4 eller 10 mbit, eller langt over ^^. Det at en 4mbit linje fra Lyse koster ca. like mye som 1.5-2 mbit fra en hvilkensomhelst annen ISP er vel heller ingen nedtur, særlig når man vet at Lyses fiberoptiske bredbånd er fullsymmetrisk ^^!

Lenke til kommentar

Ser at de store aktørene ønsker å få mest mulig ut av adsl teknologien før de i det hele tatt kommer til å gi oss adsl2+ , her er det bare å kaste seg på de nye aktørene så lenge vi har muligheten. Er selv bundet i 1 år til med nextgentel, vi får håpe at innen den tid at vi har gode muligheter til å bytte da :D

Lenke til kommentar
OK, jeg sikler etter dette og alt det der, men bruker vi eksisterende ADSL utstyr til ADSL2+ eller?

Nei, det må nytt utstryr inn i sentralene (og hjemme hos folk??), og det er det som holder det hele tilbake.

 

Kjenner jeg Telenor rett, så kommer de vel til å bygge ut nye sentraler med vanlig ADSL en god stund fremover...

Lenke til kommentar

Dette er ingen konkurranse for lyse. Ett tastetrykk så har kundene 100mbps på det eksisterende nettet. Problemet blir selvfølgelig flaskehals videre i nettet, men det skal litt til at alle kundene laster ned med maks båndbredde på likt.

Min erfaring med lyse er veldig bra har 4mbps opp og ned. Farten ligger alltid på 80-110% av maks. (512KBps)

Lenke til kommentar

Endelig! Jeg bor på Randaberg, alle her får lyse. Bare fordi jeg bor 200meter unda byggefeltet kan jeg ikke få lyse. ADSL2+ kommer allikevel aldri kunne måle seg med Lyse. De kan stille hastigheten opp mot lysets hastighet. 24mbps er greit nok ned men 2.4 opp er latterlig :(

 

Men jeg burde ikke klage, bedre en ingenting... Sitter på en 1.2 linje nå fra nextgentel. Må ha den 1 år lengre på grunn av bindingstider .... men da har sikkert nextgentel gode og bra tilbud på ADSL2+ :)

 

Dette var ganske spesielt, jeg satt og tenkte på hvor lenge vi må sitte med ADSL mens folk 200 meter ned i gata får lyse :cool:

 

Et lite svar ... :thumbup:

 

 

 

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Får håpe UPC også skrur opp hastigheten sin så de kan matche telenor, det hadde vært topp :)

UPC kan visst teoretisk levere 50mbit gjennom kablene. Håper de følger etter adsl2+ da... 4mbit til 800 kr er ikke så veldig billig...

 

Men jeg gleder meg til adsl2+!!!!

 

får også håpe synkroniserte linjer blir standard etter hvert...

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...