Gå til innhold

'Trance' har blitt et skjellsord


fredriri

Anbefalte innlegg

Dere som liker sjangeren, hva gjør at dere hører på elektronisk musikk? Gir den dere et rush, eller er det andre faktorer som spiller inn?

Som du sa, er trance den musikken jeg slapper av med. Da hverken tenker jeg eller hører jeg på noe annet. Er de få gangene på dagen jeg virkelig slapper av og kobler ut hjernen fra hverdagens stress og mas... Pluss at iforhold til veldig mye annen musikk, blir sangene bare bedre og bedre, jo høyere du skrur volumet :p.

 

Synonymt liker jeg også Rap og Hip-Hop, men jeg er egentlig åpen for all slags musikk. (selv om jeg har 30 GB trance på hd, synes jeg fortsatt at sanger på topp-20 og MTV er fengende...). Det er bare at når jeg kan VELGE hva jeg skal høre på, blir det trance (eller hip-hop).

 

Jeg liker mest Trance og Progressive (trance), men liker også innimellom Hardtrance... Rock synes jeg også er bra (og hardrock), fra 60-80 tallet (Stones, Uriah Heep, Black Sabbath, Steppen Wolf etc...).

 

Det med dop - Myten om at folk som hører på/driver med trance/dance/rave/house også driver mye med dop, er nok ganske sann, MEN vi må skille mellom de folka som tar dop når de er på konsert/diskotek, og de folka som bare hører på det hjemme i stua... to vidt forkjellige folkegrupper. Jeg har hørt på trance og dance siden jeg var 8 år (faktisk), men jeg har ikke av den grunn hverken prøvd eller begynnt med noen som helst for for dop, enn alkohol. Men så har jeg heller aldri vært på et raveparty eller noe slikt...

 

Må bare si at jeg ikke har noe imot dere som hører på trance...  ;)

 

Oi, du tror jeg er den første og eneste som noensinne har sagt det der, av metal folk, på forumet her, cookie for you :thumbup:

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gud så lite peiling dere har, men trangsynte Norge kan dere ikke noe for. Er KUN i Norge det er slikt. Musikken er på toppbøgler resten av verden, kan nevne at Danmark og Sverige har tatt helt av med trance / house / hardstyle i det siste. Nederland har alltid vært på topp og sammen med Belgia og Sveits også. Tyskland går litt mer inni pop-bølgen.

 

USA har blitt helt massivt på house og trance / hardstyle og ihvertfall sør / sørvest USA har tatt helt av, men også helt øst, mest langs kysten for å si det slikt. Asia er på topp nå, spesielt Sør-Korea og mitt hjem Japan, tror det åpner nye nattklubber daglig rundtomkring der og alle har en tendens til å slå ann da de leier inn de største av de største.

 

Men NORGE har sin rock som euroboys og ephemera, og Metal også, og massivt "gangstermiljø", nesten større enn USA. Norge har alltid vært på sidelinjen og kommer alltid til å være det.

 

Glemte selvsagt Tyrkia og omegn samtidig hele UK; helt ville etter trance / d'n'b / hardstyle etc :)

 

EDIT : Sad but true : Norge er USA anno. 1970-1980 ;) Og dere vet det er sant =)

Kan være at trance er stort i Japan, men Rock og metal er ihvertfall like stort, og kanskje større...

 

Japan er yndlingsturne-stedet for både Turboneger og Children of bodom og mange fler på grunn av at det kommer så mange for å høre på kvalitetsmusikk.

 

En gitarist ved navn Tomoyasu Hotei har solgt 25 mill. album bare i Japan...

Lenke til kommentar
Gud så lite peiling dere har, men trangsynte Norge kan dere ikke noe for. Er KUN i Norge det er slikt. Musikken er på toppbøgler resten av verden, kan nevne at Danmark og Sverige har tatt helt av med trance / house / hardstyle i det siste. Nederland har alltid vært på topp og sammen med Belgia og Sveits også. Tyskland går litt mer inni pop-bølgen.

 

USA har blitt helt massivt på house og trance / hardstyle og ihvertfall sør / sørvest USA har tatt helt av, men også helt øst, mest langs kysten for å si det slikt. Asia er på topp nå, spesielt Sør-Korea og mitt hjem Japan, tror det åpner nye nattklubber daglig rundtomkring der og alle har en tendens til å slå ann da de leier inn de største av de største.

 

Men NORGE har sin rock som euroboys og ephemera, og Metal også, og massivt "gangstermiljø", nesten større enn USA. Norge har alltid vært på sidelinjen og kommer alltid til å være det.

 

Glemte selvsagt Tyrkia og omegn samtidig hele UK; helt ville etter trance / d'n'b / hardstyle etc :)

 

EDIT : Sad but true : Norge er USA anno. 1970-1980 ;) Og dere vet det er sant =)

Å så dumme og trangsynte folk er som ikke liker trance.

Lenke til kommentar
Gud så lite peiling dere har, men trangsynte Norge kan dere ikke noe for. Er KUN i Norge det er slikt. Musikken er på toppbøgler resten av verden, kan nevne at Danmark og Sverige har tatt helt av med trance / house / hardstyle i det siste. Nederland har alltid vært på topp og sammen med Belgia og Sveits også. Tyskland går litt mer inni pop-bølgen.

 

USA har blitt helt massivt på house og trance / hardstyle og ihvertfall sør / sørvest USA har tatt helt av, men også helt øst, mest langs kysten for å si det slikt. Asia er på topp nå, spesielt Sør-Korea og mitt hjem Japan, tror det åpner nye nattklubber daglig rundtomkring der og alle har en tendens til å slå ann da de leier inn de største av de største.

 

Men NORGE har sin rock som euroboys og ephemera, og Metal også, og massivt "gangstermiljø", nesten større enn USA. Norge har alltid vært på sidelinjen og kommer alltid til å være det.

 

Glemte selvsagt Tyrkia og omegn samtidig hele UK; helt ville etter trance / d'n'b / hardstyle etc :)

 

EDIT : Sad but true : Norge er USA anno. 1970-1980 ;) Og dere vet det er sant =)

Kan være at trance er stort i Japan, men Rock og metal er ihvertfall like stort, og kanskje større...

 

Japan er yndlingsturne-stedet for både Turboneger og Children of bodom og mange fler på grunn av at det kommer så mange for å høre på kvalitetsmusikk.

 

En gitarist ved navn Tomoyasu Hotei har solgt 25 mill. album bare i Japan...

Ehm... :lol: Og Linkin Park er stort her i Norge, blant små unge folk, på samme måte som metal er i Japan. Det er ikke så utbredt som du tror ihvertfall ikke i Tokyo-området. Tror nok jeg vet det bedre enn noen andre :)

Lenke til kommentar

det som er så artig med electronica er at det er så utrolig mange som ikke har peilig på de forskjellige sjangerene. Noen sier at det eneste de hører på er techno og favorittartist er E-Type og det finnes de som hører på Trance og favorittartist er Scooter..blah!

 

Tar ofte en 360 graders øyerull når jeg hører på tullinger som snakker om electronica og kommer med slike uttalser. Helt latterlig!

 

Det som blir mest assosiert med dop i electronicasjangeren er rave. Jeg tror ikke at det er no spes mer dop i ravemiljøet men at det er mediaene som har plukket opp ordet rave og assosiert det med dop og fra nå av bruker alle dop på raveparties. BTW, har ennå ikke sett en Dj i Ozzy-stil ( I I I I hate this this this shit man! Shaaaaaaarooon, Sharon, take these these these socks off me! Bloody Fuck!)

 

Hører mest på house, litt mer variert enn trance. Skulle jeg høre på trance, ville det isåfall ha vært vocal trance.

 

Fav Dj

- Ferry Corsten

- Moonman

- Gouryella

- System-F

- Vera Cocha

- Discodroids

- Pulp Victim

 

 

EDIT:

 

referrer til kommærse Scooter

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
det som er så artig med electronica er at det er så utrolig mange som ikke har peilig på de forskjellige sjangerene. Noen sier at det eneste de hører på er techno og favorittartist er E-Type og det finnes de som hører på Trance og favorittartist er Scooter..blah!

 

Tar ofte en 360 graders øyerull når jeg hører på tullinger som snakker om electronica og kommer med slike uttalser. Helt latterlig!

 

Hører mest på house, litt mer variert enn trance. Skulle jeg høre på trance, ville det isåfall ha vært vocal trance.

 

Fav Dj

- Ferry Corsten

- Moonman

- Gouryella

- System-F

- Vera Cocha

- Discodroids

- Pulp Victim

Du bør kanskje ta en titt på sjanger-lære selv ;)

 

Desssuten er Moonman og Ferry Corsten ganske identiske :p

System F er også Corsten, med Armin som venstrehånd.

Ferry er også med i Pulp Victim, Discodroids samt Veracocha

:thumbup:

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
Du bør kanskje ta en titt på sjanger-lære selv  ;)

 

Desssuten er Moonman og Ferry Corsten ganske identiske :p

System F er også Corsten, med Armin som venstrehånd.

Utdyb litt nærmere på første setningen.

 

Grattis! trodde få skulle ta den! :p

- Ferry Corsten = himself

- Moonman = Ferry Corsten

- Gouryella = Ferry Corsten / Dj Tiestö

- System-F = Ferry Corsten / Armin van Buuren

- Vera Cocha = Ferry Corsten

- Discodroids = Ferry Corsten

- Pulp Victim = Ferry Corsten

 

..leif

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

trance går under elektronisk musikk, men ikke elektronika. Her ligger artister som Aphex Twin, Boards of Canada, Squarepusher, Amon Tobin, Múm

 

 

Men du har god smak ellers, det finnes jo bare en Gud. Han er døpt Ferry Corsten.

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
trance går under elektronisk musikk, men ikke elektronika. Her ligger artister som Aphex Twin, Boards of Canada, Squarepusher, Amon Tobin, Múm

 

 

Men du har god smak ellers, det finnes jo bare en Gud. Han er døpt Ferry Corsten.

electronica blir hovedsaklig brukt som navn på en sjanger med artister som Kraftwerk, Fatboy Slim osv men OGSÅ som en "allround" navn på elektronisk musikk!

 

EDIT:

 

gidder ikke å bitche om dette, det er bare slik!

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...