Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har nå bestilt et Asus A8N32-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

5955586[/snapback]

Angrer veldig på at jeg kjøpte det kortet :( Visst du skal ha vCore over 1.42! må du tåle at pc'n ikke poster i det hele tatt...

5955608[/snapback]

 

pussig har lev maskiner med dette og ikke noen problem.

 

Auto, 1.0V to 1.5625V in 0.0125V increments

PLUS 0.2V in vCore Boost

(Maximum vCore 1.7625V)

 

Ser også at det slår DFI sitt kort i det meste

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Kan ikke stole på de tallene der. Det stinger82 sier har blitt testet med multimeter av folk fra xs. Jeg har ikke testet med multimeter, men jeg klarer ikke å komme særlig langt med min 175 med asus kortet uten overvolting funksjonen. Eneste feilen jeg kan komme med er at det gis for lite spenning til cpu'en. Og med overvolting, så må jeg ha flaks får at maskinen skal poste i det hele tatt.

 

Har lest at warmboot oppstår når cpu'en får for lite spenning ved oppstart, slik at maskinen ikke poster. Og det høres veldig logisk ut.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Vel vi får se,tviler iallefall sterkt på at dette er dårligere enn DFI og at det har så mye feil som DFI kortene,DFI er jo bllandt de kortene med høyest feilprosent,selv om DFI selv prøvde å benekte at det var problemer med dem. Imidlertid måtte de til slutt krype til korset å innrømme dette :hmm:

Lenke til kommentar

Hepp.

Jeg har hatt dette kortet i 6 måneder nå, og har ikke hatt noe slags problemer med det. Men i går kveld da jeg skulle til å skru av pcen begynte Chipsetvifta å bråke noe inni helsiken mye. Den snurrer og så plutselig så stopper den litt, og så snurrer den videre. Hver gang den stopper opp så kommer det en fæl skrapelyd.

Hva gjør jeg ? Kan jeg koble ut vifta eller blir det katastrofalt da for chipsettet ?

Lenke til kommentar

Jeg har fått i hus nå og mekket sammen A8N32-SLI og 7900GTX.jeg viste jo (men tenkte ikke noe særlig over det) at kjølenen til det skjermkortet er mega stor. en veldig dårlig kombinasjon hvis man har mer enn et pci kort utenom:-( jeg får kun plass til skjermkortet med den sabla store kjøleren og X-Fi lydkortet mitt, nå ligger tv kortet mitt i hyllen..Uten og ha tenkt noe særlig over det men så er A8N32-SLI kortet lite gjennom tenkt i tanke på pci portene:-( jeg bruker tvkortet ofte så å ha det liggende på hyllen er ikke aktuelt. Forresten går det an velge hvilket av pciexpress portene jeg skal bruke skjermkortet mitt på?

Lenke til kommentar
Jeg har fått i hus nå og mekket sammen A8N32-SLI og 7900GTX.jeg viste jo (men tenkte ikke noe særlig over det) at kjølenen til det skjermkortet er mega stor. en veldig dårlig kombinasjon hvis man har mer enn et pci kort utenom:-( jeg får kun plass til skjermkortet med den sabla store kjøleren og X-Fi lydkortet mitt, nå ligger tv kortet mitt i hyllen..Uten og ha tenkt noe særlig over det men så er A8N32-SLI kortet lite gjennom tenkt i tanke på pci portene:-( jeg bruker tvkortet ofte så å ha det liggende på hyllen er ikke aktuelt.  Forresten går det an velge hvilket av pciexpress portene jeg skal bruke skjermkortet mitt på?

5962293[/snapback]

 

Tja du får vel det samme på de fleste hk med to pci-e slotter når du skal bruke det skjermkortet.

Lenke til kommentar
Jeg har fått i hus nå og mekket sammen A8N32-SLI og 7900GTX.jeg viste jo (men tenkte ikke noe særlig over det) at kjølenen til det skjermkortet er mega stor. en veldig dårlig kombinasjon hvis man har mer enn et pci kort utenom:-( jeg får kun plass til skjermkortet med den sabla store kjøleren og X-Fi lydkortet mitt, nå ligger tv kortet mitt i hyllen..Uten og ha tenkt noe særlig over det men så er A8N32-SLI kortet lite gjennom tenkt i tanke på pci portene:-( jeg bruker tvkortet ofte så å ha det liggende på hyllen er ikke aktuelt.  Forresten går det an velge hvilket av pciexpress portene jeg skal bruke skjermkortet mitt på?

5962293[/snapback]

 

Tja du får vel det samme på de fleste hk med to pci-e slotter når du skal bruke det skjermkortet.

5962365[/snapback]

Jua, du kan velge hvem av dem du bruker. (kan det hende du må aktivere "SLI" først, sånn at du "lurer" pcen til å bruke begge portene) Eller så funker det med en gang.

Lenke til kommentar

WTF?? skulle installere asus update så får jeg beskjed om at jeg ikke har et asus hovedkort og installasjonen avbrytes.LOL.hehe hva som skjer her da? noen andre som har opplevd noe lignende og fått det til å virke??

Jeg har også prøvd nyeste versjon fra asus nettsiden men samme problemet oppstår...Nå skjønner jeg ingenting..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...