Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Lurer fortsatt på om det går an å bruke A8N-SLI Premium med vannkjøling....

Og et spm til: man trenger vel ikke reinstallere windows når man går over til Premium - kortet fra Deluxe?

5949380[/snapback]

 

Denne teksten finner man på dette kortet

A8N32-SLI Delux

 

Optional Fan (for Water-Cooling or Passive-Cooling only)

Maximize performance and minimize noise!

The optional fan is specifically designed to provide sufficient airflow over the CPU power modules and chipset area when water-cooling or passive-cooling is utilized, ensuring effective heat dissipation for the entire system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hrisebro, har ikke fått med meg hvilket hk du har, men hvis det ikke helt nylig har kommet noe firmwareoppdatering til SIL sata, kan du ikke kjøre 8 løse disker på Deluxe i alle fall. Det som skal brukes på SIL må settes opp som JBOD (just a bunch of disks) raid, dvs at du kan ha en eller fler disker, men alle blir sett av OS som en stor. Så det går an på et vis, men ikke helt som vanlig.

Er ikke sikker på hvordan det er med Premium og A8N32, men gode gamle Deluxe er (var?) i alle fall slik, angivelig pga firmwarebegrensning.

5892546[/snapback]

 

Noen som vet om det har kommet firmwareoppdatering som gjør det mulig å sette inn 8 disker uten å kjøre dette i raid? Snakket med en web butikk og de mente at det ikke skulle være noe problem, men får en feilmelding under oppstart og finner ikke disken. Hvis jeg må koble i raid, ser det er 4 kontakter på HK men brukes kontakt 1-2 sammen og 3-4 sammen? Må man bruke floppy og hvilket program (driver) trenger jeg?

Lenke til kommentar
sitter å ser litt etter bios update, men stusser litt...

 

ser at folk snakker om ver. 1011.006, men på sidene til asus er 6.10.02 nyeste bios... hvilken bør jeg bruke?

6031684[/snapback]

 

1011.006 er siste BIOS-versjon , mens 6.10.02 refererer til ASUS Update som du bruker når du skal oppdatere BIOS... Anbefaler at du laster ned BIOS til HD og oppdaterer fra fil istedenfor internett når du oppgraderer BIOS gjennom ASUS update.

Lenke til kommentar
Rob Halford Postet i går, 15:58

  QUOTE(gEnEsis_AiX @ 02/05-2006 : 23:17)

sitter å ser litt etter bios update, men stusser litt...

 

ser at folk snakker om ver. 1011.006, men på sidene til asus er 6.10.02 nyeste bios... hvilken bør jeg bruke?

 

 

 

 

 

 

1011.006 er siste BIOS-versjon , mens 6.10.02 refererer til ASUS Update som du bruker når du skal oppdatere BIOS... Anbefaler at du laster ned BIOS til HD og oppdaterer fra fil istedenfor internett når du oppgraderer BIOS gjennom ASUS update.

 

Hvordan går jeg da enklest frem for å oppdatere firmware?

Lenke til kommentar
Hvordan går jeg da enklest frem for å oppdatere firmware?

6050661[/snapback]

Hvis med firmware du mener BIOS, vil jeg si det enkleste er å laste ned Asus update og ønsket BIOS, installere Asus update, pakke ut BIOS og legge det i en mappe så du vet hvor fila ligger, starte Update og så velge "update from file", velge BIOS-fila som du pakket ut og så flasher du.

 

Så re-starter du og går inn i BIOS og setter de parametre som er nødvendig, "save & exit". :yes:

Lenke til kommentar

finner ikke ut hvor jeg stiller rammen til DDR366.... regner med at Multiplier på HT (=3) ligger under ram instillingene...?

 

Strange... Maskinen bruker UTROLIG lang tid å boote nå... har stått på bootsiden i 3-4 minutter... noen som vet hvorfor? kan det ha noe med settings i bios?

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar
finner ikke ut hvor jeg stiller rammen til DDR366.... regner med at Multiplier på HT (=3) ligger under ram instillingene...?

 

Strange... Maskinen bruker UTROLIG lang tid å boote nå... har stått på bootsiden i 3-4 minutter... noen som vet hvorfor? kan det ha noe med settings i bios?

6057045[/snapback]

 

Clear cmos

 

(fjortentegn)

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
gjort, men lite kjekk virkning... nå vil heller ikke hdd boote uten at winxp cden står i (uten å boote fra cd)... noen som har peil? blir hissig jeg

6057997[/snapback]

OK.Du må inn i BIOS, "Boot menu" - "hard disk drive" og sette den disken som OS er på til nr. 1, så inn i "boot device priority" og sjekk at "hard disk" står der, gjerne som nr. 1.

Når du "clear CMOS" vil ALLE innstillinger bli satt til fabrikkinnstillingen.

Har du ikke manualen, der finner du alle parametre i BIOS, så slipper du å lete i blinde? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...