Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Hvordan vil en sånn stor Zalman kjøler passe på A8N32 SLI-deluxe hovedkortet. Blir det plass til RAMen i den nærmeste porten, kræsjer den med skjermkortet osv...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer vel ann på softwaren?

5929344[/snapback]

 

Om en zalman-kjøler passer kommer ann på softwaren? (Det jeg egentlig vil si, er at quoting er en bra ting).

 

Min bror har en slik zalman-kjøler med en vanlig premium. Heatpipen og rammen er under kjøleren, men det er plass (de har vel tenkt nøye igjennom målene), og skjermkortet bommer med noen millimeter (kjøleren er passiv), så det går akkurat med det oppsettet ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

God plass i mitt kabinett iallefall. Observerta nå at vifta faktisk skrur seg ned til nesten 0 med Qfan, MEN, det krever at cpu'en ikke blir belasta no særlig. Kjørte prime95 på ene kjerna, og cpu'n holdt 47 grader, targettemp til qfan er satt til 65, så det er jo egentlig ikke no grunn til at den skal gå no særlig rundt. Virker som man må idle for at qfan skal sakke ned farten ordentlig :(

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til at hvis jeg styrer cpu-vifta (CNPS9500) med qfan, får jeg ikke så lavt turtall som hvis jeg styrer den med en fanmate, noen som veit om det er no begrensninger på hvor lite strøm/spenning hovedkortet kan gi med qfan. (A8N-sli Deluxe)

5929116[/snapback]

Det kommer vel ann på softwaren?

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til at hvis jeg styrer cpu-vifta (CNPS9500) med qfan, får jeg ikke så lavt turtall som hvis jeg styrer den med en fanmate, noen som veit om det er no begrensninger på hvor lite strøm/spenning hovedkortet kan gi med qfan. (A8N-sli Deluxe)

5929116[/snapback]

Det kommer vel ann på softwaren?

5932747[/snapback]

 

Vel, Qfan aktivers i bios. Vet ikke om det kun er Asus som har Qfan, men det er illefall native på hovedkortet. Jeg kjenner ikke til noen 3. parts software som kan regulere hastighet på cpu-vifta...

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et premium hk og lurer på hvorfor sataII harddisken min ligger som removable disk i xp pro sp2. Noen som kan hjelpe meg?

 

I "My Computer" står harddisken som Local Disk, men nede i trayen så ligger harddisken som en removable ting.

Endret av real_4life
Lenke til kommentar
Hei, jeg har et premium hk og lurer på hvorfor sataII harddisken min ligger som removable disk i xp pro sp2. Noen som kan hjelpe meg?

 

I "My Computer" står harddisken som Local Disk, men nede i trayen så ligger harddisken som en removable ting.

5943574[/snapback]

 

Mange som lurer på deg gitt. Saken er at dette faktisk er en "feature", altså en bra ting :) Hvis du har flere disker (ikke system-disk), så kan disse plugges inn og ut mens pc'n går. Hvis du vil så kan du velge og alltid skjule det ikonet i tray.

Lenke til kommentar

Mange som lurer på deg gitt. Saken er at dette faktisk er en "feature", altså en bra ting :) Hvis du har flere disker (ikke system-disk), så kan disse plugges inn og ut mens pc'n går. Hvis du vil så kan du velge og alltid skjule det ikonet i tray.

5944227[/snapback]

 

Men hvis jeg velger å skjule den, blir alle de andre removable greiene også skjult (tenker på mp3, IR dongle osv.)?

Lenke til kommentar

Har nå egentlig fått Asus A8N SLI premium. (etter at den har ligget på postkontoret i siden den 12.04)

Lurer på følgende: jeg har vannkjøling inne i pc, både CPU og GPU. Da kommer det ikke noe særlig mye luft på kjøleribba, som kjøler chipsett. Kommer det til å fungere bra, eller må jeg finne en måte å feste vifta på\ rett over kjøleribba?

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg?

 

Windows nekter å kjøre USB portene mine i 2.0, bare 1.1! Har formatert og alt, men hver gang jeg plugger inn no, får jeg beskjed om "høyhastighets-USB-enhet plugget inn i en ikke-høyhastighets-USB"

 

Har SP1, så det skulle være noe problem...

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses, evt vet om USB 2.0 driver som kan legges inn manuellt...

Lenke til kommentar

Lydproblemer

 

Har akuratt fått meg et A8N-SLI Premium

 

Hadde i begynnelsen problem med at lyden forsvant etter noen minutter i spill som f.eks. Oblivion.

 

Reinstallerte windows og la inn seneste drivere lastet ned fra asus for lydkortet: ALC850_V5870. Dette hjalp lite. la derfor inn nest nyeste driver, noe som førte til blåskjerm ved oppstart av windows. Dette var på TG, så jeg deaktiverte lydkortet i BIOS og satte inn et SB Live! i en pci kontakt som funket greit resten av TG. Vel hjemme forsøker jeg på ny, aktiverer onboard lydkort i BIOS og legger på nytt inn nyeste lydkortdrivere. Nå kan ikke windows finne lydkortet engang, selv om det er aktivert i BIOS.

 

Noen som har opplevd liknende problemer eller har noen forslag?

Lenke til kommentar
Lydproblemer

 

Har akuratt fått meg et A8N-SLI Premium

 

Hadde i begynnelsen problem med at lyden forsvant etter noen minutter i spill som f.eks. Oblivion.

 

Reinstallerte windows og la inn seneste drivere lastet ned fra asus for lydkortet: ALC850_V5870. Dette hjalp lite. la derfor inn nest nyeste driver, noe som førte til blåskjerm ved oppstart av windows. Dette var på TG, så jeg deaktiverte lydkortet i BIOS og satte inn et SB Live! i en pci kontakt som funket greit resten av TG. Vel hjemme forsøker jeg på ny, aktiverer onboard lydkort i BIOS og legger på nytt inn nyeste lydkortdrivere. Nå kan ikke windows finne lydkortet engang, selv om det er aktivert i BIOS.

 

Noen som har opplevd liknende problemer eller har noen forslag?

5946302[/snapback]

 

Prøv driverne som er med i nforce 6.70 settet. Alt annet enn nvidia ine lyddrivere bugger på mitt deluxe-kort. Min driverversjon er 6.14.462.0

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...2_amd_6.70.html

Lenke til kommentar
Lydproblemer

 

Har akuratt fått meg et A8N-SLI Premium

 

...

 

5946302[/snapback]

 

Prøv driverne som er med i nforce 6.70 settet. Alt annet enn nvidia ine lyddrivere bugger på mitt deluxe-kort. Min driverversjon er 6.14.462.0

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...2_amd_6.70.html

5947163[/snapback]

 

Nå får jeg ihvertfall opp lydkortet, og får lyd i noen minutter... Det holder med at jeg spiller en mp3 med winamp i 4-5 minutter før lyden forsvinner i en økende skraping og skurring før den blir helt borte (inkl skrapinga). Lurer på om dette er en RMA-sak snart

Lenke til kommentar
Lydproblemer

 

Har akuratt fått meg et A8N-SLI Premium

 

...

 

5946302[/snapback]

 

Prøv driverne som er med i nforce 6.70 settet. Alt annet enn nvidia ine lyddrivere bugger på mitt deluxe-kort. Min driverversjon er 6.14.462.0

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...2_amd_6.70.html

5947163[/snapback]

 

Nå får jeg ihvertfall opp lydkortet, og får lyd i noen minutter... Det holder med at jeg spiller en mp3 med winamp i 4-5 minutter før lyden forsvinner i en økende skraping og skurring før den blir helt borte (inkl skrapinga). Lurer på om dette er en RMA-sak snart

5948052[/snapback]

 

Tillater meg å elaborere litt:

 

Har nå prøvd alle bios versjoner inkl. 1011 beta uten endringer. Tapet av lyd foregår på denne måten:

 

- Etter 5 minutter merkes skraping i lyden

- Skrapingen forværres progressivt over det neste minuttet før lyden (og skraping) forsvinner helt.

- Dersom jeg midt i denne prosessen tar ut mikrofonkontakt og setter den inn igjen, blir lyden fin et kort øyeblikk, før skrapingen er tilbake på det punktet den var.

- Akkurat i det øyeblikket mikrofonpluggen er ute, høres ingenting, men lyden kommer som nevnt tilbake ved innsetting av mikrofonplugg igjen.

 

Håper noen har noen tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...