Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei jeg gir opp dette kortet,har vært med på mye rart men dette.

Har fått innstalert windows ved å trykke F8 først,men hva nytter det,Asus uppdate påstår at det ikke finnst ny bios til kortet,går jeg imidlertid på asus.com så ligger den der.

Lastet den ned,men kortet nekter å boote fra noe annet enn hd med windows på, det går heller ikke å endre innstillingene i bios fordi de blir ikke lagret,maskinen starter uansett på defaul innstillinger.

 

Dette blir vel farvel Asus :thumbdown:

Lenke til kommentar

Men Snekker`n, hvis du har lastet ned bios, og har fått innstallert Windows kan du vel nå prøve flashe fra Windows? (feks manuelt fra disk med Asus update)

 

Ellers var det jo en del som hadde diverse problemer med bios flash på dette kortet tidligere husker jeg, men trodde kanskje det hadde forsvunnet nå som det har vært på markedet en stund :hmm:

 

Den F8 rutinen har jeg selv også måttet ty til på noen Asus kort her. Har du da kun cd og den ene disken Windows skal på? Her har det i alle fall vært en løsning å fjerne alle andre ting frem til Win er på plass.

 

Lykke til, håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Men Snekker`n, hvis du har lastet ned bios, og har fått innstallert Windows kan du vel nå prøve flashe fra Windows? (feks manuelt fra disk med Asus update)

 

Ellers var det jo en del som hadde diverse problemer med bios flash på dette kortet tidligere husker jeg, men trodde kanskje det hadde forsvunnet nå som det har vært på markedet en stund :hmm:

 

Den F8 rutinen har jeg selv også måttet ty til på noen Asus kort her. Har du da kun cd og den ene disken Windows skal på? Her har det i alle fall vært en løsning å fjerne alle andre ting frem til Win er på plass.

 

Lykke til, håper du finner ut av det :)

5990844[/snapback]

 

Prøvde den manuelle måten på det ene kortet,den tok bios og flashet alt ok,men ved restart er det kunn svart skjerm.

Og ja det er riktid bios

 

Dette er for dårlig av asus å sende halvfabrikat ut på markede,enda dårligere er det at når du bruker asus uppdate får du to servere du kan koble deg til,på den ene finnst ikke uppdate og den andre får du ikke kontakt med. Og dette er ikke noe nytt.

 

Nei det ble ikke noe hyggelig bekjentskap dette nei.

Tilbake til DFI, har nettop bestilt opp et DFI Expert får det i morgen tidlig

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

hm sitter å vurderer dette hovedkortet litt. men veldig usikker. hvordan klokker det egentlig? vet det er nok muligheter for innstillinger, men hvordan er det i praksis? kommer man lett opp til 300htt f.eks? hva med den boot feilen? hvis man ikke klarer å boote ved volt høyere enn 1.42 ødlegger jo det masse for overklokkingen!

 

er det andre irriterende bugs med dette kortet?

 

lurer særlig ang premium kortet....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Etter å ha demonter ALT fra kortet inklusive batteri og latt det ligge en tid,monterte jeg det sammen igjen denne gangen med skjermkortet i pci-e 2 porten og minne i port 2 og 4 da bootet det opp med den nye biosen :hmm:

Etter at det hadde bootet ferdig der så kunne jeg flytte skjermkortet og minnebrikkene tilbake igjen og alt ser ut til å fungere .

 

Forvirret?+

Det er iallefall jeg :)

Lenke til kommentar
snekker'n, jeg tror seriøst at det spøker hos deg. så mye rare hardware problemer du opplever.

 

du har vel ikke hatt noen hradware deler som har daua på en måte sånn at de går igjen hos deg vel?

5993324[/snapback]

 

 

Kan du si :) Jeg har nok ikke det nei

 

Nei jeg har ikke hatt mye som har gått i stykker,det jeg har slitt med er noen DFI kort , men det er småtteri med tanke på at jeg har flere maskiner som turer og går + at jeg bygger masse maskiner for andre.

Men tilbake til dette hovedkortet, jeg fikk som sagt lagt inn en bios til slutt men jeg må kjøre med en liten overvolt på cpu for at systemet skal være stabilt og da virker jo ikke cool and quiet systemet og viften støyer da .

Hva kan være årsaken til at jeg må ha en liten overvolt på dette kortet og ikke på andre med samme cpu ??

 

Men jeg ar testet litt og så snart jeg aktiverer cool&quiet så rebooter maskinen,selv med siste biosoppdatering,nyinnstalert windows og nye drivere.

Så nei jeg beklager Asus men dette er for dårlig .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

jeg vet at feil prosenten på utstyret ditt og det du bygger for andre er veldig lav, du er veldig flink til å nevne det. det jeg sa med spøkelser var ment som en spøk bare.

 

men jeg er enig med deg når du klager på asus produktet. det er for dårlig når det er såpass viktige og vanlige ting som krangler. dersom det var noe småtteri som en extrementusiast hadde merka, som at en minne timing ikke ville funke på en bestemt innstillig, så hadde det vært noe annet.

 

men blir moro å se hva du synes om expert kortet til dfi da. og om du får til sli på det. går ut i fra at du har planer om å teste det også, siden de gamle DR korta dine ikke likte det.

Lenke til kommentar

Når det gjelder asuskortet /kortene så fikk jeg jo opp to like,begge hasse samme feil og da jeg endelig etter mange timer fikk lagt inn ny bios (siste versjon) så fungerer de men kun om Cool&quiet er disablet og cpu volt står på manuell. Du trenger faktisk ikke stille den opp en gang men den må stå på manuell ikke auto.

Men det som ergrer meg her er at det er ikke slik Asus skal levere et produkt,det er vel ikke meningen at en skal måtte forske på timesvis og enda er det bugs i systemet.

 

Ang DFI kortene så har det siste jeg hadde fungert utmerket,helt til for et par uker siden da jeg begynte å få blåskjermer,disse kom stadig oftere og til slutt ble det mørkt. Trodde først det var skjermkortet , men det viser seg at øverste pci-e slot har tatt kveld. Dette kan skje på alle kort.

Så hadde jeg en serie tidligere,var vel 5-6 kort der alle knelte ved bruk av SLI kjørte en med et grafikkort var alt ok,alle var fra samme serie og jeg mistenker at det her var en serieproduksjonsfeil.

Det eneste som bekymrer meg med DFI er at de har en høyere feil% enn mange andre. Men nå ser en jo her at selv Asus leverer feilvarer, så en er vel alrig sikret.

Har forresten lagt inn to forskjellige bioser på disse to Asuskortene,men problemet er det samme på begge,så jeg er usikker på om det er et biosproblem som kan fikses eller om det er en feil i kortene , da blir det straks verre.

Lenke til kommentar

Jeg har Asus A8N-SLi. Chipset viften gikk fyken. Som mange andre sine har gjort etter å ha sett litt på forumet.

 

Jeg skiftet til denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858

 

Hvis noen andre har gjort dette. Kan dere fortelle hva Chipset tempraturen deres er. Min er 40 grader ved ikke noe programmer oppe. Og 60 når jeg for eksempel spiller.

 

Jeg har en vifte foran og en bak. Hvilken vei bør de blåse?

Lenke til kommentar
Jeg har Asus A8N-SLi. Chipset viften gikk fyken. Som mange andre sine har gjort etter å ha sett litt på forumet.

 

Jeg skiftet til denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858

 

Hvis noen andre har gjort dette. Kan dere fortelle hva Chipset tempraturen deres er. Min er 40 grader ved ikke noe programmer oppe. Og 60 når jeg for eksempel spiller.

 

Jeg har en vifte foran og en bak. Hvilken vei bør de blåse?

5995613[/snapback]

 

Jeg har samme ribba og ligger på rundt 40 grader idle, og godt over 50 load.

Lenke til kommentar
inn nede forran og ut oppe bak ;)

 

med mindre du har en kasse som skiller seg fra vanlig design da.

5995889[/snapback]

 

Har helt vanlig kabinett. Takk for hjelpen.

 

Men hvis jeg kjøper en vifte til kabinettet på siden, i lokket altså, hvilken vei bør jeg ta den.

5996955[/snapback]

 

Blåse inn,regner med den står i nærheten av cpu.

Lenke til kommentar

Har fått med meg at det er mange som klager på at chipset viften støyer mye, men nå har min begynt å lage en skikkelig ekkel lyd ved oppstart. (Jmf en annen thread her.)

Kortet har vært i bruk i underkant av et halvt år (begynte å bruke det rundt juletider). Er det vanlig at kulelager (hvis det er det det er) ryker så fort? Er det noen slags garanti på chipset-viftene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...