Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

den skal stå på 1st priority... men får sjekke litt etter å ha kjørt prime95 litt da. men merkelig, maskinen vil KUN boote når WinXP cden står i...

 

for å unngå Disk Boot Faliure må eg ha :

1st pri: cdrom

2nd pri: hdd

 

og ha winxp cden i driven. hvis ikke dette er slik, får jeg ikke bootet...

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem med å klokke CPU, og stille inn minnet. Problemet er at når jeg setter CPU-instillingene til manuel, så blir minneinstillingene satt til auto. Altså, minnet kjører nå på 178 (356 DDR) Mhz, mens HTT er på 225 Mhz. Jeg har oppdatert til bios versjon 1014 (som er den nyeste tilgjengelige versjonen). Hovedkortet er av typen A8N-SLi ("standard" utgave). Og minnet mitt er

av denne typen denne typen

 

Dette tilsier jo at jeg skal kunne ha MINST 250 (500 DDR) Mhz på minnet, men siden jeg ikke kan stille det manuelt etter å ha klokket CPU så går det ikke. Så det store spørsmålet er jo om noen har en løsning på problemet mitt.

 

 

- Problem delvis løst. Av en eller annen grunn fikk jeg minne til å kjøre på 1:1. Uten at jeg vet helt hva jeg gjorde.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Har søkt i tråden uten å finne det jeg leter etter, HDD-problem på Asus A8N-SLI Premium.

 

Har nettopp investert i en Hitachi T7K250 SATA-disk. Aldri benyttet SATA tidligere. Mener bestemt å ha lest at Asus A8N-SLI Premium ikke krever boot-diskett for å kunne benytte seg av SATA, kjøpte derfor i god tro nevnte disk. Da jeg ikke har diskettstasjon på maskinen disken skal installeres på byr det naturligvis på problemer.

 

Noen måte å få installert min nye SATA-disk uten å benytte seg av diskettstasjon? God forklaring på hvordan man eventuelt unngår dette hadde vært flott.

 

Edit: Har koblet til disken på SATA1-kontakten, den røde nederst til høyre om dette har noe å si.

 

Edit2: Ser nå at jeg har koblet på feil kontakt :blush: Hehe, takk for info Dj_eLmO :)

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Hvis det er to sett med SATA kontakter så skal hvist nok det ene være "native" eller noe slik, slik at du ikke skal trenge drivere. Jeg trengte ikke drivere for å finne sata disken på min maskin når jeg installerte windows. Men så installerte jeg ikke windows på SATA disken, men det ble funnet under instalasjon.

Lenke til kommentar

Finner ikke tilsvarende tråd for mitt HK "P4C800-E Deluxe"

Platen min som inneholder Asus update er ødelagt så jeg får ikke installert det og dermed ikke oppgradert BIOS (har ikke oppgradert en eneste gang)

Diskettstasjon har jeg ikke og mitt forsøk på å lage en bootcd for oppgradering funket ikke. Så det jeg lurer på er om det er noen her som kan zippe Asus Update til meg å sende det på mail? :love:

Lenke til kommentar
Finner ikke tilsvarende tråd for mitt HK "P4C800-E Deluxe"

Platen min som inneholder Asus update er ødelagt så jeg får ikke installert det og dermed ikke oppgradert BIOS (har ikke oppgradert en eneste gang)

Diskettstasjon har jeg ikke og mitt forsøk på å lage en bootcd for oppgradering funket ikke. Så det jeg lurer på er om det er noen her som kan zippe Asus Update til meg å sende det på mail?

 

 

www.asus.com ? :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg brukt de fire sata-raid kontaktene? la til en HD på en av de idag, men ingenting skjer. Må jeg aktivere noe i bios eller legge inn noen drivere? Skal ikke bruke raid, men trenger kontaktene til flere disker.

6080039[/snapback]

 

Du må vistnok aktivere noe i bios under raidinnstillinger ja, husker ikke helt men prøv de alternativene som er der .

Lenke til kommentar

det å bruke Asus update er vannskelig, ikke vannskelig men tar langt tid, eller så må det være noe bugs, for det er alltid opptatt når jeg skal oppgradere fra 1002 biosen til den nyeste.

Takk til ''problemfiksing guiden'', når er booting med ny CPU kjøler problemet mitt borte.

Det var deilig med raskere oppstart uten å måtte boote i BIOS hver gang!

Men, er det noe galt med Asus update for tiden?, siden det alltid er opptatt på den ene serveren biosene ligger på ftp.asus.com.ftw. Har deluxe versjon, bare til opplysning.

 

BRA tråd ;)

Lenke til kommentar
det å bruke Asus update er vannskelig, ikke vannskelig men tar langt tid, eller så må det være noe bugs, for det er alltid opptatt når jeg skal oppgradere fra 1002 biosen til den nyeste.

Takk til ''problemfiksing guiden'', når er booting med ny CPU kjøler problemet mitt borte.

Det var deilig med raskere oppstart uten å måtte boote i BIOS hver gang!

Men, er det noe galt med Asus update for tiden?, siden det alltid er opptatt på den ene serveren biosene ligger på ftp.asus.com.ftw. Har deluxe versjon, bare til opplysning.

 

BRA tråd ;)

6080429[/snapback]

 

Hadde samme sak, hele tiden opptatt og den andre siten hadde ikke noe bios påsto oppdaterings programmet. Lasta ned siste bios i fra www.asus.com og oppdatert bios med updater istede, mere tungvindt men fungerer jo greit.

Lenke til kommentar
Jeg har lastet ned men Update klarte ikke opne fra winrar...

Du må pakke ut filen, du kan ikke flashe fra ei winrar-fil.

6082252[/snapback]

Si meg steg for steg hvordan jeg gjør det da.... Når jeg lasta ned ble allt pakket i winrar, når jeg pakker ut nyeste asus update får jeg bare masse filer+3 andre ''pakker'' som det ikke går ann å pakke ut...

Lenke til kommentar
Jeg har lastet ned men Update klarte ikke opne fra winrar...

Du må pakke ut filen, du kan ikke flashe fra ei winrar-fil.

6082252[/snapback]

Si meg steg for steg hvordan jeg gjør det da.... Når jeg lasta ned ble allt pakket i winrar, når jeg pakker ut nyeste asus update får jeg bare masse filer+3 andre ''pakker'' som det ikke går ann å pakke ut...

6082673[/snapback]

Du må ha et zippeprogram som støtter rar-filer, innstaller det og pakk ut BIOS. Så følger du dette. :yes:

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at jeg har et slitsomt problem på mitt A8N32 Sli deluxe...

 

Jeg har nyeste bios, og alt funker finfint... men når maskina blir slått av...å jeg kobler ut psu...(med knappen) --> etter dette så blir bios restartet...GANG på GANG... og det er skikkelig irriterende.... er det bios batteriet som sliter? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...