Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et nytt problem med mitt A8n SLI hovedkort. Når jeg starter opp maskinen og booter windows får jeg "feil under lasting av operativsystem". Denne feilmeldignen dukket ganske brått opp siden jeg ikke hadde tuklet med noe før oppstart. javel, jeg kan godt trenge en ny formatert windows, så jeg formaterer. Nå kommer jeg inn i windows, men da chipset og lydkort driverne var innstalert og jeg skulle restarte kom feilmeldingen opp igjen. Jeg prøvde også å innstalere windows på den andre harddisken (en seagate barracuda 7 200gb) men da kom jeg ikke inn i windows engang. Jeg leverte inn den ene harddisken (maxtor 200gb) til forhandler og fikk beskjed idag om at det ikke var noe problem med den. Nå håper jeg på at en bios oppdatering skal løse problemet, men jeg har kun dvd-rom på maskinen, ikke floppy og jeg kan heller ikke bruke winflash. Så hvordan kan jeg oppdatere bios med cd?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1015 er nyeste bios

Nyeste chipsetdriver 6.70(legg inn denne og Asusupdate før du tar bios)

Du kan oppdatere til Asus update 6.10 og et eller annet for å oppdatere bios,last ned biosen du skal oppdatere åpne den med Asus update og resten går automatisk.

 

På Asus sine sider står ting av og til i rar rekkefølge ikke sortert etter det nyeste så du burde bla igjennom også på Latest.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har nå testet alt som står på denne siden http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...echhelp#noinput

 

Og ingenting fungerer (får svart skjerm uansett hva jeg gjør). Imorgen skal jeg låne en minne brikke med en kompis, funker det ikke da blir det retur.. Men er det lurt og sende tilbake alle delene for og være på den sikre siden ? Litt surt om jeg sender tilbake hket så får jeg et nytt tilbake og samme problem oppstår.. :hmm:

Lenke til kommentar

Heisann :)

Fikk ett litt kjipt problem idag når jeg skulle sette i nye ram brikker. Det er Disse brikkene jeg har nå, men probemet er at jeg ikke kan bruke de to blå minne slottene, pga, rammen kommer i konflikt med cpu-vifte.

 

Så spørsmålet mitt er da, er det ett fett om rammen står i slot 2 og 4 eller 1 og 3 :hmm: Tenker da siden det er dual-channel

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
He he, ok. Ja at det IKKE er nødvendig er jo helt sikkert, men egentlig er det jo litt mystisk at det skal være direkte skadelig. Men har ingen sata disk jeg er lei nok av her til at jeg velger å gjøre annet enn å tro på at det er "farlig" inntil videre ;)

5220748[/snapback]

 

 

Grunnen til at det smeller er nok at det er forskjellig spennings nivå på begge pluggene. Hvis du har 11.95 på den ene og 11.99 på en annen så er ikke det likt, da vil det smelle litt. Det er det samme som at kraftverk som ikke greier å lever eksakt 50 HZ bli kuttet ut til de kommer på riktig hertz igjen. Det smeller.

 

Men har fundert selv på om man kan bruke s-ata strømmen inn, og bruke den molex kontakten som videre strømforsyvning. Da kunne man koplet inn en s-ata strøm, og parallell koplet resten på molex utgangene. Det ville blitt mye mindre kabel rot med en gang.

Lenke til kommentar
Har et vanlig A8N SLI kort. Bruker bare et grafikk kort. (6600GT) trenger man da å plugge i den 4 pin ez plug'n?

 

Nei har kjørt med 6600 gt lenge uten å plugge den,gjorde det første gang jeg startet opp PCn og da gikk sikringen i stømforsyningen,en automat som slo seg på igjen etter en liten stund.Når sant skal sies har det hendt et par ganger at PCn har restartet seg under spilling men vet ikke om det var årsaken.

 

 

Nå kjører jeg Radeon X800XL på nederste Pci-e slot og har puttet den i,den trekker nok mer strøm.Da jeg byttet til nederste slot ville den pluteselig ha strøm,dioden lyste,vet ikke om det er nødvendig da jeg bare bruker ett kort.

5218021[/snapback]

 

Det står klart i manualen at man kun trenger å tilkople EZ pluggen når SLI skal brukes, for da vil PCI-E bussen ikke greie å levere nok strøm. Brukte den ikke med mitt 6600 GT kort, og hadde aldri problemer. Tenkte at jeg ikke trenkte den siden 7800 GT kortene mine hadde egen strøm inngang, men da måtte jeg bruke den. Men ikke når jeg kun kjørte ett 7800 GT kort.

 

Men det skader nok ikke å ha den tilkoplet.

Lenke til kommentar
Heisann :)

Fikk ett litt kjipt problem idag når jeg skulle sette i nye ram brikker. Det er Disse brikkene jeg har nå, men probemet er at jeg ikke kan bruke de to blå minne slottene, pga, rammen kommer i konflikt med cpu-vifte.

 

Så spørsmålet mitt er da, er det ett fett om rammen står i slot 2 og 4 eller 1 og 3 :hmm:  Tenker da siden det er dual-channel

5221690[/snapback]

 

Ingen som har peiling?

Lenke til kommentar
Heisann :)

Fikk ett litt kjipt problem idag når jeg skulle sette i nye ram brikker. Det er Disse brikkene jeg har nå, men probemet er at jeg ikke kan bruke de to blå minne slottene, pga, rammen kommer i konflikt med cpu-vifte.

 

Så spørsmålet mitt er da, er det ett fett om rammen står i slot 2 og 4 eller 1 og 3 :hmm:  Tenker da siden det er dual-channel

5221690[/snapback]

 

Ingen som har peiling?

5222038[/snapback]

 

 

 

Jeg ville kjøpt en ny cpu kjøler ,slik at dette ikke blir noe poblem

Lenke til kommentar
Litt kjipt og kjøpe ny kjøler visst brikkene kjører like bra i de to svarte slottene!

5222188[/snapback]

Det står i maualen til hovedkortet at det er de blå som skal benyttes ,men tror dette har litt med kompabilitet problemer med noen minne typer , du kan jo prøve med sisoft sandra ,og kjøre en memory test ,da bør den ligge fra 5000 til ca 6500

Lenke til kommentar
stinger82 Postet i dag, 21:39

  Litt kjipt og kjøpe ny kjøler visst brikkene kjører like bra i de to svarte slottene!

Det er vel i grunn bare å prøve det stinger82, så merker du fort om det er mulig eller ikke.

 

Siden det fortsatt renner inn med erfaringer rundt bruk av EZ kontakten får jeg bare gjenta at nei, det er ikke et krav å bruke den, og mange vil klare seg uten.

Men hvis du ønsker å være sikret så stabil strømtilførsel som overhodet mulig, og ikke ser poenget med å bunte tiloversblivende molex oppå hd for å spare de til senere, så bruk den.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det funker med vannkjøling og 2 grafikkort på A8N-SLI?

 

Har idag POV 7800GT, med Waterchill, og synes det vil bli utrolig trankt med med ett til.

 

Vannkjøling på neste vil riktig nok komme under neste igjen, men avstand mellom kort 2 og vannkjøling på første kan ikke være stor?

 

Takker for evt. svar! :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt meg et A8N SLI Premium kort, er jo "bare" 500 opp fra lignende, og det virker jo veldig bra.

 

Har prøvd å finne info på denne siden, men var litt uoversiktlig, kunne noen svare meg på følgende:

- Passer en Zalman 7700 vifte på kortet/eventuelt Artic Cooling Freezer 64?

- Noen som har prøvd Opteron på det?`

- Vil det fungere med 2 gb OCZ 3200 ram?

- Er det ett fett hvilket av sporene man har skjermkortet i, hvis man bare har ett (til å begynne med)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...