Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Joachim Murat Postet i dag, 16:02

  Er nok ikke et dumt spørsmål i det hele tatt gitt 

 

Har nå oppdatert bios og manuelt satt til ddr400. I cpu-z (forhåpentligvis på riktig side denne gangen  ) er frequency nå gått opp fra 166,5 mhz til 201,0 mhz. Da er vel alt på stell?

He he, som bilmekaniker har jeg mer enn en gang fått inn biler som ikke går, hvor feilen var tom bensintank... hvis du skjønner metaforen :p

Da høres det ut som du har rett fart nå i alle fall, der det står SPD vil aldri endre seg, samme hva du stiller på, og det er heller ikke uvanlig at de tider og farter som settes av SPD er vesentlig slappere enn minnet klarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
He he, som bilmekaniker har jeg mer enn en gang fått inn biler som ikke går, hvor feilen var tom bensintank... hvis du skjønner metaforen tongue.gif

 

Joda, du maler et levende bilde he he :D

 

Men, dumt spørsmål igjen, er det ok at jeg "bare" endrer til ddr400 og ikke gjør noe med de øvrige instillingene (cas, burst osv)? Har vært lite borti raminstillinger tidligere.

 

Tusen takk for hjelpen så langt ihvertfall!

Lenke til kommentar
........

Og bla frem manualen til hovedkortet først, og finn ut hvor du har clear cmos-jumperen, så du kan resette den hvis du overklokker for mye.

5257960[/snapback]

 

 

KRISE :cry:

 

gjorde sånn det stod i om å flytte jumpere, ta ut batterier osv.

men når jeg starter opp maskinen kommer det ingen ting på skjermen!!(alle viftene går og det er strøm)

 

Hva skal jeg gøre??

Lenke til kommentar

Ja Joachim Murat, nå kjenner jeg ikke dine brikker spesielt, men det ser ut som de nå går på PC3200 (200Mhz) og med 2,5.3.3.7.

Det tror jeg er omtrent hva du kan forvente av dem, så du trenger ikke gjøre annet enn hva du har gjort.

Du kan jo eventuelt prøve å klokke litt om du vil (både cpu og minne, ved å øke fsb- cpu speed), men timingsen tviler jeg på at du vil kunne sette noe strammere.

Lenke til kommentar
Ja Joachim Murat, nå kjenner jeg ikke dine brikker spesielt, men det ser ut som de nå går på PC3200 (200Mhz) og med 2,5.3.3.7.

Det tror jeg er omtrent hva du kan forvente av dem, så du trenger ikke gjøre annet enn hva du har gjort.

Du kan jo eventuelt prøve å klokke litt om du vil (både cpu og minne, ved å øke fsb- cpu speed), men timingsen tviler jeg på at du vil kunne sette noe strammere.

5260405[/snapback]

 

Ok. Og igjen: takk for hjelpen. :w00t:

Lenke til kommentar
........

Og bla frem manualen til hovedkortet først, og finn ut hvor du har clear cmos-jumperen, så du kan resette den hvis du overklokker for mye.

5257960[/snapback]

 

 

KRISE :cry:

 

gjorde sånn det stod i om å flytte jumpere, ta ut batterier osv.

men når jeg starter opp maskinen kommer det ingen ting på skjermen!!(alle viftene går og det er strøm)

 

Hva skal jeg gøre??

5260382[/snapback]

Prøve å holde inne "home" knappen på tastaturet under oppstart , sett bare inn en minnebrikke slott B1 ,dersom det er skjermkortet som er årsaken ,prøv ett anett kort ,eller ett gammelt pci skjermkort.

Lenke til kommentar
........

Og bla frem manualen til hovedkortet først, og finn ut hvor du har clear cmos-jumperen, så du kan resette den hvis du overklokker for mye.

5257960[/snapback]

 

 

KRISE :cry:

 

gjorde sånn det stod i om å flytte jumpere, ta ut batterier osv.

men når jeg starter opp maskinen kommer det ingen ting på skjermen!!(alle viftene går og det er strøm)

 

Hva skal jeg gøre??

5260382[/snapback]

Prøve å holde inne "home" knappen på tastaturet under oppstart , sett bare inn en minnebrikke slott B1 ,dersom det er skjermkortet som er årsaken ,prøv ett anett kort ,eller ett gammelt pci skjermkort.

5260455[/snapback]

 

"home" knappen reddet ikke dagen.

 

under er grunnen til at jeg prøvde å resette biosen?

har ikke noe annet skjermkort jeg kan prøve med.

 

 

er det en god idee å bare prøve med 1 minnebrikke?

 

noen andre ideer?

 

 

 

 

kjørte nTune som stod på ca. i 1time og 30 min. var nesten ferdig å kjøre. maskinen rebooter og jeg før sp. om jeg val starte i sikerhetsmodus, vanligmodus osv.  Ingen av tingen funket!!:scared:

 

Hva gjør jeg ??

5257610[/snapback]

 

 

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG

Lenke til kommentar

hva skjer med dataen min? spiller css i 1 minutt åsså får jeg varning av asus probe om for høy volt på 5 + eller no.. åsså ser jeg på core volt å den er høyere enn jeg har satt den i bios.. står på 1.485 i bios å se hva cpu z å asus probe viser!

jeg har litt overklokka maskin men den har alrdi vært sånn før.. har bios 1011..

takker for svar :cry:

BTW: er det noe farlig?

EDIT: bilde ffs..

post-81408-1133896116_thumb.jpg

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

@ amdtommy

 

det at volten ligger noe over default har lite eller ingenting å si, i alle fall ikke når det er snakk om såpass lite som hos deg. men jeg synes at cpu volten din var veldig høy. håper du har en veldig bra kjøler. dersom du må opp så mye på cpu volt for å få det stabilt, så hadde jeg heller klokka litt ned for å kunne senke volten.

 

@ vobokel

 

det er flere ting du kan gjøre, som å teste med en rambrikke, eller demontere hele maskina og la den ligge uten strøm noen timer, eller teste alle delene hver for seg i en annen maskin.

Lenke til kommentar

Amd Tommy, hva mener du med at "den aldri har vært sånn før"?

Altså begynte de høye spenningene etter bios oppgradering, eller er det spenningen i Probe som aldri har vært sånn før, eller bare at du ikke har fått varsel før..?

 

Hadde det vært min, ville jeg målt faktisk spenning på 12 og 5 volt, nesten 13Volt er i grenseland høyt hvis det er det spenningen faktisk er. Sjedde dette etter bios flash er det nok den som ikke er helt god, hvis ikke, og spenningen faktisk er så høy er nok psu'n din ødelagt, eller av dårlig kvalitet.

 

Hvis det er snakk om feilvisning kan du bare endre trheshold verdien i Probe, slik at den ikke sier i fra før ved feks 12% avvik. Husker ikke hva som er standard, men tror det er 10%, har 7% hos meg, men mulig jeg har endret den.. :hmm:

 

Dette bør du i alle fall undersøke og holde litt øye med, man bør ikke ha noe særlig over ca 10% for mye (reell spenning altså) før det begynner å bli usundt for komponetene.

Når det er sagt er det slett ikke uvanelig at det vises feil :)

Lenke til kommentar
Har noen av dere opplevd at musa ikke vil starte opp når du skrur på pc`en? Må hele tiden plugge kontakten inn og ut for at den skal funke..

 

EDIT: Noen som har testet PEG mode?

5272565[/snapback]

 

Er vell ikke en Razer mus det dreier seg om? det er såfall en vanlig feil og har ingenting med hovedkortet å gjøre.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Wobokel, du satt selvfølgelig tilbake cmos-jumperen du flyttet på. Den skal tilbake til normal posisjon etter 5-10 sekunder. Det er ikke farlig å ha den der lenger, men den skal ikke stå sånn permanent.

5272588[/snapback]

 

har gjort det.

 

teste med et pci skjermkort og da virket det

Lenke til kommentar

Bruk PCI-skjermkortet, og kom deg inn i BIOS. Et eller annet sted, husker ikke helt hvor, er det en innstilling som heter "init first display" eller noe. Sett denne til PCI-E. Trykk F10 så maskinen restarter seg, og skru den av. Så tar du ut ditt PCI-skjermkort, og setter inn ditt PCI-E-skjermkort.

 

"Init first display" (hvis det heter det) henviser til hvilken port maskinen leter etter skjermkort på, PCI eller PCI-E.

 

F.eks sitter jeg med et PCI-E-skjermkort til vanlig, men en stund hadde jeg i tillegg et PCI-skjermkort som bare sto i maskinen, for at jeg en gang skulle gidde å flashe det med en Mac-BIOS. PCI-skjermkortet var ikke tilkoblet noen skjerm. Når jeg så lekte litt med overklokking, og strakk meg for langt, ville ikke maskinen starte helt igjen. Da resatte jeg cmos (som du også har gjort). Etter dette blir Init First Display satt til PCI. Siden jeg hadde et slikt skjermkort i maskinen, finner maskinen ut av den bare skal bruke dette kortet, og ikke PCI-E-skjermkortet, der jeg har tilkoblet skjerm.

 

Jeg satt og klødde meg litt i huet en stund før jeg kom på at jeg hadde PCI-kortet i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...