Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du mener at du mangler de siste 4 pinnene på en 24 pin kontakt?

 

ja skulle gå greit det, du vil nok kanksje få problemer med overklokking, da det krever mer strøm, men sånn generelt så skal det funke.

5202702[/snapback]

 

Jepp, det stemmer.... så det vil gå bra? har ikke tenkt og overklokke...

Lenke til kommentar
Hei

 

jeg har denne psuen: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...LBBR2&mcat=c346

 

Når jeg kobler til den strømkontakten til hket, er det 4 pins som ikke blir fyllt ut... Kan jeg starte opp uten de 4 ?

 

 

 

På spesifikasjonene til psun din står det 20\24 pin.Du har ikke en ledning med 4 til på som ligger å slenger i kabinettet som skal settes ved siden av 20 pin ?

Lenke til kommentar

BeNeFit, du kan plugge inn en vanlig 4 pins molex fra psu til den passende pluggen som sitter rett over den blå skjermkort-sloten. Dette vil kompensere for 24 pins psu. Men som det har blitt sagt, det virker uten også, men jo mer strøtilførsel, jo mer stablit blir det.

 

Pcen starter, men det som skjer er at skjermen bare blinker.... Hva kan problemet være ?

Det kan jo være så mye, sjekk og dobbeltsjekk alle tilkoblinger, sjekk at minnet er satt i riktige porter (de blå)

Kommer det noe pipelyder?

Lenke til kommentar
hva er egentlig forskjellen på Asus A8N-SLI Deluxe og Asus A8N32-SLI Deluxe ?

5202710[/snapback]

a8n sli deluxe har 1stk 16x pci-e port, dette blir delt med den andre skjermkort porten dersom man kjører sli så da får du bare 2 ganger 8x pci-e. på a8n32 sli så har du to porter med 16x pci-e på begge. (og nei jeg tror ikke du får 32x pci-e på 1 port om du bare kjøer et kort.)

 

 

Hei

 

Pcen starter, men det som skjer er at skjermen bare blinker.... Hva kan problemet være ?

5203283[/snapback]

det kan være dødt skjermkort, feilkobling av kabler, død skjermkortport på hk osv.

 

hva har du prøvd av feilsøking, hva er hardwaren din? jo mer du kan fortelle jo mer kan vi hjelpe.

Lenke til kommentar

Endelig fått systemet oppe å gå igjen.

 

Kjøpte:

 

A8N-SLI Premium

A64 3700+

Pov 7800GT

 

alt virker kjempe bra.

 

Men et par ting:

 

Sleit litt med å få hd'ene til å komme i riktig rekkefølge, os disken ble e:\ o.s.v,men fikk ordna det.

 

Men hvorfor kommer s-ata diskene opp som removable disk's?

 

Og jeg får ikke asus update programmet til å virke ordentlig.

Lenke til kommentar

Og redhead, i tillegg til det Spirre har forklart, har A8N32 kortet det de kaller 8 Phase strømforsyning. Fryktelig forenklet betyr det at det er 8 isteden for 4 (Deluxe og Premium) kanaler/transistorer som sørger for strøm til cpu. Dette gir et bedre overklokkingspotensiale, renere og mer stabil strøm, og skal også sørge for mindre varme.

 

Det er vel også sannsynelig at det er en del mindre forbedringer ifht ytelse ifht Premium, på samme måte som det er fra Deluxe til Premium. Men det er litt tidlig og mene alt for mye om foreløpig.

Lenke til kommentar
Hei

 

Pcen starter, men det som skjer er at skjermen bare blinker.... Hva kan problemet være ?

5203283[/snapback]

det kan være dødt skjermkort, feilkobling av kabler, død skjermkortport på hk osv.

 

hva har du prøvd av feilsøking, hva er hardwaren din? jo mer du kan fortelle jo mer kan vi hjelpe.

5203540[/snapback]

 

Her er en link til pcen jeg har: http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...54-43A94A4F5B98

 

Skjermkorte lyser så tror ikke det skal være noe problem der.. Kan det være at jeg ikke har 24 pins tilkoblet ?

Lenke til kommentar
ok, da er det bare å teste med et annet skjermkort. like greit å ta det først som sist, da er det lettere å finne feilen når du vet om kortet funker eller ikke.

5204247[/snapback]

 

Skal teste det når jeg kommer hjem.. Har dette skjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313573

 

Kan det vær at det ikke passer til hovedkortet ?, ser nå at det ikke ligger under tilbehør.... :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis skjermen også er ny kan du jo prøve en annen bare for å sjekke det ut.

Er du sikker på at det ikke er en 4 pin ekstra som ikke er i bruk på psu som skal ved siden av 20 pins?Jeg har selv 24 pins,går det ann å sette inn 20 pins bare på en måte eller på to måter?

Hvis det går an å sette den inn på to måter kan kanskje det være greit å sjekke hvis du ikke allerede har gjort det.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Hvis skjermen også er ny kan du jo prøve en annen bare for å sjekke det ut.

Er du sikker på at det ikke er en 4 pin ekstra som ikke er i bruk på psu som skal ved siden av 20 pins?Jeg har selv 24 pins,går det ann å sette inn 20 pins bare på en måte eller på to måter?

5204515[/snapback]

 

Nope, er ingen ekstra 4 pin.. :hmm: Er bare den 4 pins atx som har sin egen inngang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...