Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så viktig for dere å fjerne kameralyden på den og den telefonen egentlig? Selv er jeg av den oppfatning av at kameralyd er betryggende. Da vet jeg når jeg blir tatt bilde av, og det er en trygghet. At folk skal kunne gå og ta bilder av saker og ting i smug uten at noen merker det er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Ingar her. Det er alt for lett å misbruke kameraet når det ikke er noen lyd. Det burde derimot vært lovpålagt at alle mobilprodusentene måtte legge inn minst èn lyd som høres ut som et vanlig kamera. At telefonen lager dyrelyder eller spiller av en 8-sekunders flyalarm når man tar bilder er bare plagsomt.

Lenke til kommentar

Sant, men er den veldig høy så blir det bare dumt når alle skal snu seg og bli sure osv.

Ser egentlig ikke det store problemet med å ha kameralyd, men av og til er ei venninne veldig søt når hun nesten sover, liker å ta bilde da, sånn sett er det positivt å ikke ha lyd. :D

Forresten, det er da et fåtall som tar ufine bilder av folk som absolutt ikke vil bli tatt bilde av, eller?

Endret av Redline_
Lenke til kommentar
Forresten, det er da et fåtall som tar ufine bilder av folk som absolutt ikke vil bli tatt bilde av, eller?

Ja, det skule man vel tro, men det finnes mange av oss som liker å ta bilder av folk som sover på tog og liknende. Eller folm som gjør dumme ting i byen.

Klønete unger og slikt.

Vi synes det er greit å unngå en høy og oppsiktsvekkende kameralyd.

 

Det er ca. flere som ikke liker å bli tatt bilde av også, men mange av dem liker å ta bilde av folk som ser dumme ut også:p

Lenke til kommentar
Jeg synes å ha hørt en plass at det er strengt ulovlig å ta bilder av sovende personer. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Dette vet jeg absolutt ingenting om, men tror det nok kan ha en sammenheng med det faktum at personen som blir fotografert 'må' ha gitt sitt samtykke eller noe. Lette forøvrig litt i lovverk (lovdata.no) men fant intet interessant.

Lenke til kommentar
Jeg synes å ha hørt en plass at det er strengt ulovlig å ta bilder av sovende personer. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Tror det gjelder publisering av bilder.

Personen på bildet må gi sitt samtykke av offentliggjøring av fotografiet.

Det er en lov som går ca sånn.

 

Det er sikkert en liten del om sovende personer også.

Men jeg tviler på at det er strengt forbudt og at redline_ her er kriminell.

Lenke til kommentar

 

Noe må ha vært galt med noen av telefonene de fikk, de klarte jo å ta knekken på Siemens M65 FØR CX65 og Nokia 5140, etter hva jeg har lest er jo M65 bedre en 5140, og i allefall bedre en CX65! :hrm:

M65 tåler mer vann enn CX65.

 

Men den tåler fall fra høyder dårlig. Pga. alt det dallet som beskytter tlf.en forsterket støtet.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig for dere å fjerne kameralyden på den og den telefonen egentlig? Selv er jeg av den oppfatning av at kameralyd er betryggende. Da vet jeg når jeg blir tatt bilde av, og det er en trygghet. At folk skal kunne gå og ta bilder av saker og ting i smug uten at noen merker det er helt unødvendig.

Det er ikke det at det er en lyd der, men at lyden skal være så grasalt høy, rar og overdimensjonert. :hrm:

 

Jeg kunne gjerne tenkt meg et søtt, lite, pikant klikk, ikke den enorme lyden som høres ut som et fly som passerer.

Lenke til kommentar
Det er ikke det at det er en lyd der, men at lyden skal være så grasalt høy, rar og overdimensjonert. :hrm:

Nei, det er jeg enig i. Som Mafo sier bør det følge med i hvert fall èn lyd som høres ut som et vanlig kamera. Selv kjenner jeg ikke problemstillingen så godt, da jeg til vanlig bruker en P800. Tar jeg et bilde der kommer der bare et lavt og helt anonymt klikk, og det er bare hvis jeg har på høyeste volum. På lydløs blir også kameraet lydløst. :blush:

Lenke til kommentar
er det bare netcom som ikke tar ekstra betaling for utgående sms til utlandet?

SMS til telefonabbonement i andre land, eller norske abbonement på ferie i utlandet?

 

Hvis det er sistnevnte du mente trodde jeg ingen tok ekstra for det.

mener til utenlandske nummer. ca. 50% av all sms jeg sender går til utenlandske nummer (uk, spania, østerrike). sender kanskje 200 sms i måneden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...