Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

Kan fortsette kafeen her ved å nevne min irritasjon over at samsung lager halvferdige produkter.

 

Det irriterer meg sånn. De har stort potensiale, men greier ikke å leve opp til hva jeg forventer av et mobilfirma i dag.

 

Det er irriterende små-feil som trekker ned. Dårlig T9-skriving, skrivefeil i menyer, dårlig plassering av valg i menyer, mangel på minnekort og mye mer. Og det som har vært mest irriterende for meg, de støtter ikke engang vibrering og ringing samtidig, med unntak av noen få "spesiallagde" lyder.

 

Som sagt, stort potensiale. Fine skjermer, fint design... Men for mye småplukk..

Sant det Arehei..sant det.

 

Men på den annen side. Kjøper du en samsung, så holder telefonen stand. De holder kvalitetsmessig langt høyere nivå enn Sony Ericsson og nokia, og har også mindre rene softwarekrasj..som fører til at telefonen må inn på rep :).

 

Ellers..bra tråd ingar!

Du har nok bedre informasjon om dette via Elkjøp enn hva jeg har, men etter personlig erfaring har 2 av mine 3 godt bekjente med E700 fått fatale problemer (med mobilen altså:p). Den ene må tilogmed betale penger for å få tilbake mobilen, ureparert. Men dette tilhører en annen historie.

 

Altså, jeg har lest og lest at samsung skal være så gode på kvalitet og sånt, men opplever det aldri. Personlig har jeg vært heldig med de fleste mobiler, og uansett, de ferreste selgere sier meg imot hvis jeg krever reperasjon av mobilen med forbrukerkjøpsloven i hånda.

 

(ps: tillater meg å gå litt vekk fra alt som er helt viktig i samtalen ettersom dette er den mer frie kafeen)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=997&source=SIDEBARHOME

 

Forbes.com is reporting details on the rumored Motorola/Apple music phone, as told to them by Apple VP of Applications Eddy Cue. Referring to the new device, Cue was quoted as saying:

 

"What we've talked about is a something that is valuable for the mass market. It has to be a phone in the middle-tier of the market, not a $500-tier phone. It has to be very seamless to use. And we're very happy with the results."

 

Apple and Motorola announced their plans to work together back in July of 2004. At a Motorola event later Jobs was quoted as stating that the new phone would not compete directly with Apple's popular iPod series, but that it would act as an accessory. That could mean that the new Motorola/Apple phone is little more than a typical Motorola V series phone with iTunes support. Motorola and Apple have said that the new phone will indeed support Bluetooth and cable connections to both Macs and Windows PCs.

 

Forbes is speculating that Jobs will introduce the new device at MacWorld Expo in January.

Lenke til kommentar

Fordi man kan fjerne flippen å bruke den som en ren PDA.

Blir litt dumt å ikke ha et tastatur da :p

 

Hvis det er tastaturet på baksiden av flippen på P910 du mener så tipper jeg den er der så du skal slippe å bruke det virituelle med mindre du vil...

Ser egentlig ikke poenget i det jeg heller men...

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Hehe. Hadde helt glemt denne tråden.

 

6630:

Er det noen som vet om det er mulig å endre banen til "BT Innboksen" sånn at filer en mottar via BT ikke legger seg i telefonminnet? Dette er jo rimelig upraktisk om en skal overføre enn større mengde MP3 (eller andre filer av litt størrelse) ettersom TLFMinnet kun er på 10MB. Da får en jo kun sendt et par filer av gangen, så må en inn å lagre de for så å sende to til osv. osv.

 

 

Edit: Fant svaret på dette da jeg tilfeldigvis leste gjennom en annen gammel tråd.

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar

Arehei: Deler din kjærlighet ovenfor Samsung...

 

Kan noen vennligst gi meg et argument for å kjøpe en Samsung d500 foresten? Sliter virkelig å finne noe må ha med denne telefonen. Jeg føler iallefall at den er oppskrytt til de grader, bare fordi Samsung endelig har klart å implentere alt som de andre har hatt i lengre tid i ett og samme produkt...

 

Vel, uansett så blir det utenlandstur på meg til uka, nyttårsfeiring i Praha, får se om jeg får fatt på noe spennende... :)

 

Edit:

Fannt noe morsomt som kanskje passer inn i diskusjonen

Fra

Hvordan får en slettet denne mappen da? Nokia har en funksjon som heter gjenta fabrikkoppsett, der har jeg skjønt at alt en har lagt inn sjøl blir slettet.

Har prøvd å slette alle innstillinger, men bildene i akkurat den mappa ligger like fordømt på telefonen... HJEEELP

(--//Ute etter å slette et bilde\\--)

 

Senere i posten:

:thumbup:  Tuuuuuuusen takk for hjelpa! Falt meg ikke inn at noe kunne slettes fra den menyen   :blush:

Et godt eksempel på Samsungs flotte, logiske og brukervenlige menyer.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Er det iingen andre som synes t630'n er aaalt for treg? Jeg blir helt gal av mongomobilen. Man kan faktisk skrive en hel melding og sende den uten at det har blitt vist på displayet.

 

Hater mobilen! OG må ha den i 10 måneder til.. æasj..

Joda, er ikke bare deg som synes den er altfor treg :)

 

Skjønte ikke helt det du skrev om meldingene, men jeg er helt enig i at den er for treg. Dette kombinert med hva jeg synes er altfor harde taster, samt dårlig grensesnitt ved skriving av meldinger og dårlig tasteoppsett i bruk av T9 funksjoner gjør denne elendig til SMS, synes jeg.

Lenke til kommentar
Fint at det er andre enn meg som ikke liker Samsung ;)

*Rekker opp hånden*

 

(Dog har jeg ikke noe negativt å si om D500)

 

Noen som vet om en bra mms - uploader? Kunne tenkt meg å laste opp noen spill og mp3 sanger til K700'n min

Softwaren som fulgte med telefonen funker vel dugelig? Jeg regner med at du ikke har noen USB BT nøkkel (absolutt å anbefale)?

Lenke til kommentar
Kan noen vennligst gi meg et argument for å kjøpe en Samsung d500 foresten?

En stilig, og ikke overdimensjonert mobil som har et design som mange oppfatter som veldig stilig, den er liten, har en stor og god skjerm, mye minne, mp3-spiller, bra kamera. Men vent, du spurte jo om ett argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...