Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

Er det iingen andre som synes t630'n er aaalt for treg? Jeg blir helt gal av mongomobilen. Man kan faktisk skrive en hel melding og sende den uten at det har blitt vist på displayet.

 

Hater mobilen! OG må ha den i 10 måneder til.. æasj..

Jeg har ikke selv en T6x0 men en del av mine venner har, jeg har prøvd og taste litt på dem, og må si meg utrolig enig. Man kan jo faktisk skrive så fort at man må VENTE på resultatet, dette er vel ikke akkuratt noe nytt fenomen, men uansett, veldig irriterende.

 

Fler enn meg som nesten var på gråten når de leste "VG`s store juletest" av mobiltelefoner?? Pappa trodde faktisk på mye av innholdet :ermm::ermm:

 

Noe må ha vært galt med noen av telefonene de fikk, de klarte jo å ta knekken på Siemens M65 FØR CX65 og Nokia 5140, etter hva jeg har lest er jo M65 bedre en 5140, og i allefall bedre en CX65! :hrm:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm så her kan vi snakke om alt mobil relatert som ikke spesifisert noe?

 

Vell tror jeg får henge meg på før det blir en 12 siders thread jeg også.

Det som irriterer meg med mobil telefoner er at når jeg går i en butikk for å se, så vet jeg hva jeg er ute etter, men det ser nesten ikke ut som om det finnes noen mobiler telefoner som har alt det jeg vil ha. Om jeg kunne ta 4-5 mobil telefoner og putte dem sammen til en mobil som ville passet perfekt for meg, så ville jeg ikke ha måtte gjort kompromisser som jeg kankje senere hadde angret på. Er det virkelig så vanskelig å lage en mobil med alt (hvis vi ser bort fra pris)?

Jeg skjønner at det er umulig å tilfredstille alle kjøperne men jeg synes forsatt at det å velge mellom radio eller Irda, mono-mp3 og S60 eller Stereo-mp3 men bare S40, etc...

Ble litt dårlig forklart men jeg synes det er dumt å måtte tenke så mye overfor valget når en er på utkikk etter en ny mobil. Det er desverre ikke alle som får seg en ny mobil hver måned, noen bruker mobilen sin i minst 2 år før de bytter og da burde de få seg en good mobil fra første stund.

Lenke til kommentar

Var helt enig med deg før inzyr, men begynner å ombestemme meg nå. Det kommer mer og mer komplette mobiler, men om man blander inn design/vekt med funksjonalitet er det åpenbart at man må ofre noe. Det synes jeg er logisk.

 

Ser man bort ifra størrelse og design er det flere mobiler som gir ca. "alt". Eksempler på dette synes jeg er 6630, S700i og snart 3230 og 7710.

 

Setter man strengere krav for vekt og størrelse må man ofre noe funksjonalitet, men står igjen med gode mobiler som f.eks. D500.

 

Min mening :)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med are når han sier at N6630 er nær komplett. Det eneste jeg savner er radio. Ville fint betalt 500,- (kanskje tilogmed 1000,-) for å få med dette. Jeg kunne godt dratt på 20g ekstra også mot å få et 1500mAh i telefonen også (el 2000mAh kanskje.) Ville dette i det hele tatt hatt noen innvirkning på størrelse og vekt eller er det for å holde litt rot i prisen de har gjort det sånn.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med are når han sier at N6630 er nær komplett. Det eneste jeg savner er radio.

Ikke bedre skjerm? :dontgetit:

Det er alltid ting som kan forbedres selv om man gjør det bra på det området.

 

Har man 2 gb minne vil man alltids ønske seg 3.

Har man 100 meter bluetooth vil man alltids ønske seg 200 m.

 

Osv osv..

 

Jeg synes skjermene på S60-mobilene til Nokia er nydelige og absolutt gode nok, men selvfølgelig, jeg ville ikke takket nei til enda flere pixler eller bittelitt større skjermer. Men dette kommer snart uansett når Nokia lanserer S60 mobiler med QVGA-oppløsning (240 x 320), og enda høyere enn dette (352 x 415).

 

Baltazar: Du kan jo kjøpe deg FM-radio headsett. Dette veier noen gram mer, men det overlever du kanskje :)

Lenke til kommentar
Men dette kommer snart uansett når Nokia lanserer S60 mobiler med QVGA-oppløsning (240 x 320), og enda høyere enn dette (352 x 415).

 

hvordan vet du det?

Nokia har lansert Feature Packs til Series 60. Feature Pack 4 tilbyr Scalable UI 1.1, som tillater oppløsningene jeg nevnte.

 

Det var trodd at Nokia ville lansere sin første S60-mobil med Feature Pack 4 og QVGA-oppløsning ved lanseringen av telefoner i begynnelsen av November. De ventet imidlertid med dette, sannsynligvis for ikke å svekke salget av 6630.

 

Hvis 6630 hadde fått en annen skjerm enn det den har i dag (tenker på oppløsning) ville det vært et helvete å kjøre series 60- spill og programmer på den.

 

Der tar du feil :) På en pressekonferransen ved NMIC i november fortalte nokia i detaljer om hvordan Scalable UI skulle benytte vektor-grafikk til å gjøre programmer og spill tilgjengelig for flere oppløsninger, uten at dette skulle være på bekostning av bruket.

Lenke til kommentar

Vell det har seg slik at jeg ikke snakker om å gjøre en mobil bedre enn de som existerer på markede idag. Da kunne jeg jo likeså klaget på at pc'en min er raskere en mobilen min :roll: Det jeg tenker på er hvis det existerer mobiler på markedet med de funksjonene, så hvorfor kan ikke en mobil lages som har alt. Altså jeg mener at de kunne lage en mobil som kostet 7000 kr og lage den i veldig fåtall. Slik ville de som hadde penger eller som kjøper en mobil hvert 2 år kunne kjøpt noe som varer lengre. Og firmaet kunne ha ryktet av å ha en av de beste mobiltelefonene på markede.

Merk at jeg ikke har tatt med design fordi det er veldig subjectivt og det vil aldri bli mulig å lage noe som tilfredstiller alle. Jeg har også utelatt kvalitet fordi de forskjellige merkene ser veldig forskjellig på dette ordet og har helt forskjellige forestillinger av hva dette betyr.

 

La oss ta et Nokia 6630 som exempel siden den ble tatt opp. Den største mangelen er at det ikke er mulig å ha video samtale. Den mangler et kamera, skjermen kunne godt vært bedre, flash eller led lys for kameraet, bedre batteri, radio, Irda, expasions, etc...

 

Det har seg slik at uten å nevne noen ting som ikke existere på noen mobiler idag så ville forsatt Nokia 6630 ha mangler. Det jeg skrev der oppe er ikke urimelige krav, ei er noen av dem alt for dyre å implentere, det er nesten dumt at de ikke er med. Det er sant at mobiler begynner å bli mer og mer komplette, men samtidig så kommer nye mobiler med nye funksjoner som burde hvert implentert i mobil telefonene og vi kommer til å gå i ring hele tiden.

 

Eller kanskje ikke, kankje det bare er meg som har en mobil som streiker og trenger å kjøpe en ny, men kan ikke bestemme meg.

Endret av inzyr
Lenke til kommentar

Tok et lite søk på google, og fant (desverre) dette:

Posted by mwright

Unless the 630's java VM is different from the 610 version - then you cannot do it since the VM only allows access to the http protocol and not any other TCP traffic.

 

Sorry

 

 

Posted by 701

Yeah, it's something about a socket..the T630 java vers is identical to T610's one.

http://www.esato.com/archive/t.php/t-52621

Lenke til kommentar
-

Du sier at disse tingene ikke er dyre å implementere. Hvis du ser det på denne måten: N6630 har mange funksjoner ikke andre telefoner har. Pga dette (fordi den har mange, ikke fordi den har noe ikke andre har) så er den dyr. Si at flash lykt, IRDA og radio koster Nokia 20,- i materialer. Gang det med 1M enheter. Da er de "filletingene" en ekstra kostnad på 20.000.000,-. Nå skal ikke jeg gå ut å si at da ville Nokia tape penger på dette, men kanskje ville telefonen vært enda dyrere for oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...