Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

+

Ja, men hva er 25 til eller fra når du betaler 5000 for en mobil, og da ville nokia tjent 5.000.000 extra. Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor de ikke haddde de tingene med?

Jeg tenkte mest på kostnadene Nokia får pga. dette. 20.000.000 er jo noen kroner. Hvis ikke telefonen selger stort så blir det jo noe som svir.

 

Vel vel, min gamle 3330 er relativt vrak nå så jeg skal gå til anskaffelse av en 6600(i hovedsak fordi den har symbian og ikke er så dyr). Er det en ide å kjøpe den nå, når den koster 2700,- ?

Neppe noe dårlig kjøp det der, men til 2700 kan man jo få finere telefoner hvis man binder seg. Er det aktuelt?

 

 

 

 

 

 

 

 

Så et spørsmål fra meg:

Jeg har fått med meg at N6600 kan spille MP3 filer om du legger inn et MP3-avspillings program, men kan den bruke de som ringetoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
php som lydfil?  :whistle:

Polifoniske da :p

 

Brukeren jmmk påstår hvertfall at det går an. Har du testet dette, ramma_2pac?

Jeg har hatt 2 eksemplar av N6600, broren min hadde 1, ingen av de kunne man ha mp3 som ringetone, men ogg-filer(tillegsprog.) funket veldig bra.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Her er en forklaring på forskjellige filtyper som kan ha .php som filetterstavelse: http://www.filext.com/detaillist.php?extde...p&Submit3=Go%21

 

Som det står der, er nok application/x-httpd-php det php er mest kjent som - altså inget lydformat. Hvis du har lastet ned ringetoner fra en webside som bruker php-script til å servere filene, er det jo mulig at .php etterstavelsen har sneket seg inn etter en kodefeil, eller at telefonen/pc'en har tolket input fra webserveren litt feil.

 

Redline: Har du etterstavelser på i Windows da? I en vanlig mappe, gå til

"tools -> folder options -> view -> hide extensions for known filetypes"

"verktøy -> mappealternativer -> vis -> skjul filetternavn for kjente filtyper"

 

Jeg anbefaler å ikke ha den huket av - så slipper man tull med at det vises "ringetone.php", mens navnet på filen egentlig er "ringetone.php.mid" - selvom den nok vil funke å spille av uansett.

Lenke til kommentar
Hvis du har lastet ned ringetoner fra en webside som bruker php-script til å servere filene, er det jo mulig at .php etterstavelsen har sneket seg inn etter en kodefeil, eller at telefonen/pc'en har tolket input fra webserveren litt feil.

Det er sikkert det. Jeg fikk ringetonene tilsendt i sommer og vet ikke hvor de kommer fra osv.

Lenke til kommentar
php som lydfil?  :whistle:

Polifoniske da :p

 

Brukeren jmmk påstår hvertfall at det går an. Har du testet dette, ramma_2pac?

Jeg har hatt 2 eksemplar av N6600, broren min hadde 1, ingen av de kunne man ha mp3 som ringetone, men ogg-filer(tillegsprog.) funket veldig bra.

Jeg fant dette på en annen side også. Det holder tydeligvis å gjøre om MP3 filene til OGG. Hvorfor være så firkantet? Er det så mye forskjell på det i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Klassen min skal med hvite busser til Tsjekkia, Polen og Tyskland.

Hvordan er prisene på mobiler og mobiltilbehør i de nevnte landene? :)

Avhenger av hvor du går (avhenger altså av butikkene).I julen var jeg selv i praha og fannt frem en mobilsjappe som hadde mange unlocka mobiler fra fks. vodaphone. Mest fristende var da egentlig en Motorola V980 til rett under 2000 kr (!) (Da snakker vi om en 3g telefon m/t-flash, mp3 osv.)

 

Jeg var egentlig en idiot, fordi jeg unlot å kjøpe den, men men... Sånn er livet.

 

Edit: Legger ved bilde fra gsmarena.com

post-19-1105945515_thumb.jpg

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...