Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

Jeg satt på t-banestasjonen i går, og så plutselig at noen prøvde å sende meg en .sis fil over bluetooth. Den het noe som kxs og så rare bokstaver og tall.

 

Jeg er ikke av de som er redd for virus, og vet at dette er utrolig hypet opp av mediene og enkelte antivirus-firmaer, men når jeg blir tilsendt en rar .sis virker det litt som virus.

 

Noen fasit-svar? :)

Jeg bumper opp dette. Satt på trikken i går, og ble nok en gang forsøkt å bli tilsendt en .sis-fil med et veldig rart navn.

 

Noen som vet hva det er?

.sis hørtes merkelig ut.

 

Jeg og broren min synes det er ustyrlig morsomt å kalle seg noe dumt (idol-sandre f.eks) og sende dumme bilder av tegneserier eller noe til fremmede folk over blåtann :p Dessverre er det noen som heller sprer jævelskap enn humor.

 

Jeg ville aldri tatt imot en .sis-fil, men hvis noen får tilbud om å motta en fil som heter nemi01.jpg eller noe, feel free, ikke noe farlig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noenn som kjapt kan gi meg link til hvordan jeg sammenligner to telefoner?

Ikke så veldig kjappt svar av meg, men GSMarena har en veldig fin sammenligningsfunksjon, og stor utvalg av mobiler man kan sammenligne.

Takker. Vet om den fra før av, men jeg synes den blir rotete. Lanserte ikke amobil en slik tjeneste for ikke så lenge siden?

Lenke til kommentar
Ett par ting jeg ikke vet hva er, noen som kan forklare?:

Instant Messaging

Java MIDP 2.0

Push to talk

instant messesing=im, eller samme som msn messenger. At beskjeden man skriver dukker opp med engang.

 

Java MIDP 2.0= nyere versjon av java, som mobilen maa stoette om man skal spille mobilspill laget for den utgaven. Med denne utgaven av java kan man ha mer avanserte spill og programmer for den saks skyld

 

Push to talk=walkie talkie opplegg, stottes ikke av de norske operatorene. Tror det er gratis aa ringe til folk, men da vil den fungere som et walkie talkie. Man trykker for aa prate oxo slippe knappen for saa aa hoere motparten.

Lenke til kommentar
Ett par ting jeg ikke vet hva er, noen som kan forklare?:

Instant Messaging

Java MIDP 2.0

Push to talk

instant messesing=im, eller samme som msn messenger. At beskjeden man skriver dukker opp med engang.

 

Java MIDP 2.0= nyere versjon av java, som mobilen maa stoette om man skal spille mobilspill laget for den utgaven. Med denne utgaven av java kan man ha mer avanserte spill og programmer for den saks skyld

 

Push to talk=walkie talkie opplegg, stottes ikke av de norske operatorene. Tror det er gratis aa ringe til folk, men da vil den fungere som et walkie talkie. Man trykker for aa prate oxo slippe knappen for saa aa hoere motparten.

Ok, takk!

 

Den Instant Messaging, er det nesten som MSN messenger da eller?

Går det ann å bruke det på den samme måten? med hotmail

Lenke til kommentar
Den Instant Messaging, er det nesten som MSN messenger da eller?

Går det ann å bruke det på den samme måten? med hotmail

Har ikke brukt IM på mobil da mobilen min ikke støtter det, forresten så vet jeg ikke om det er noen nettoperatører i norge som støtter det, eller om det kreves slik støtte.

Er jo vanlig bruk av gprs, så tror det eneste du trenger er en mobil med slik støtte.

 

Im er bare sanntidsbasert chat med folk du kjenner. Vet ikke om jeg kan svare bedre på spørsmålet enn det. Men om du kan bruke hotmail, ja det kan du fra nettleseren på mobilen din. Men ikke fra IM programmet.

Lenke til kommentar
Joda. I Prisguiden, https://prisguiden.no, kan du velge mobiler og sammenligne spesifikasjonene opp mot hverandre.

Det er den delen jeg ikke fatter... Mulig jeg er dum som et brød, men jeg finner rett og slett ikke ut hvordan man gjør det...

1: Bla deg frem til et merke. Eksempel Nokia:

https://prisguiden.no/vis_kategori.ph...er_id%5B%5D=145

 

2: Kryss av ved siden av to telefoner, eksempel 6170 og 6101.

 

3: Trykk på Sammenlign, nederst til høyre rett under siste mobil på listen. Du får da:

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

 

Sammenligningen har noen svakheter, da (så vidt jeg vet) man ikke kan sammenligne produkter fra to ulike produsenter eller produkter som ikke er på samme side.

Lenke til kommentar
Nokia 8800 var faktisk ikke så gæli likevel :love:

5011040[/snapback]

 

Kom det som en overraskelse?

 

Fin ny reklame på tv for den, forresten.

Jeg klarte og slenge min 6680 i bakken så den ble helt knust - måtte kjøpe ny telefon på dagen og valgte faktisk 8800 (mens jeg venter på E60). Jeg må nesten si jeg er imponert, denne fonen er liten men solid og veldig elegant. Klarer meg godt med denne frem til E60 kommer ut i hvert fall!

Lenke til kommentar

Her handler det snarere om at man får tak i filer DIREKTE fra troverdige leverandører og produsenter (fks. handango eller tilsvarende)

Da er det liten sjanse for at noe skjer...

Ellers har jeg aldri opplevd at .sis filer har skapt mye trøbbel med s60 eller s90 eller UIQ 2.0 mobilene jeg har eid (Med andre ord: symbian/UIQ mobilene av typen 2.0 60 series eller 90 series jeg har eid)

Har vel kun skjedd 2-3 ganger at jeg har vært nødt til å reinstallere hele mobilen fordi den har låst seg totalt, men med ulike tastesnarveier på mobilene så er dette egentlig kun snakk om bagateller.

 

OT: Ingen som er glade for å se meg tilbake forresten? :tease: Hehe

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...