Gå til innhold

Jeg som aldri trodde jeg skulle like Nightwish


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lonely Wolf: Tror ikke du helt har fattet poenget med denne tråden. Ingenting annet av nightwish er normalt bra! Derfor er det rart at de faktisk har en sang som er det.

Jeg har personlig hørt på Nigtwish for første gang etter denne tråden, ikke det verste jeg har hørt det.

Det som ofte skjer når en "plutselig" begynner å like en sang, er at det veldig ofte er mange andre bra og fra den gruppa/band :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg hørte ganske mye på Nightwish helt til de kom på svisj.

Faktiskt mange sanger som har falt i smak helt til de kommer på svisj.  :(

Må si meg litt enig egentlig, for 2-3-4 år siden synes jeg Nightwish var på topp, og enda nå er det ofte jeg kan høre sanger som She Is My Sin/Sacrament Of Wilderness/Wishmaster/The Kinslayer. Nye cd'en og alle fjortis-tendensene som har dukket opp den siste tiden har jeg ikke så mye til overs for, men det måtte vel skje så fort de lagde et litt mer "mainstream"-album, og fikk sanger på svisj...

 

Bare lurer litt på, alle dere som ønsker Nightwish dit peppern gror, hvor lenge siden var det dere først visste noe om bandet i det hele tatt? Bare noe jeg lurer litt på, ettersom største inntrykket mitt er at de aller fleste begynte å mislike de for deres siste album og for å sende dårlige sanger på svisj, sånn ca. det siste året. Blir litt samme mentalitet som Metallica for min del (nå liker jeg riktignok de ekstremt mye mer enn n.wish...), jeg glemmer ikke all den utrolig gode musikken de tidligere har gitt ut og ønsker bandet til et varmt sted så fort jeg hører en dårlig cd (St.anger/evt. Load og Reload) og ser de på tv i ny og ne... Såpass respekt for gode musikere har hvertfall jeg, når de har gitt ut så mye bra tidligere.

(med forbehold om de som faktisk har hørt en god del nightwish før og fortsatt misliker de, respect. :p ) Dette er hvertfall det store inntrykket jeg sitter med for tiden, så får dere heller argumentere for/mot. :hmm:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Av alle di perfekte Nightwish sangene...Så måtte det bli den verste av di!!

Det sier mer om deg enn meg!

Jeg kan nemlig ikke fordra nightwish. Jeg hater sounden deres og alt de presterer å lire av seg. Men denne låten er et unntak. Den følger ikke stilen nightwish normalt fremfører i. Dette er en rolig låt med visegitar, sang og en fantastisk operastemme i refrenget. Det ligner over hodet ikke på noe annet jeg har hørt av bandet.

Nightwish var opprinlig et band med akustisk gitar stil... men så gikk de over til metal stilen ettersom dette ble mer spennende..;) (ihvertfall for noen)

 

EDIT: Ikke gidd å disse Nightwish, forbanna unødvendig egentlig. :shrug:

 

Skjønner ikke at noen har nevnt swanheart i noen av listene av bra nightwish! Og JEG mener at nightwish har drit bra musikk! Bare hør swanheart, en gang holder, drit bra slutt!!

Fy faen.. skjerp deg 'a fanboy! :mad:

Eg blir seriøst flau når eg sier til andre at eg liker Nightwish fra nå av... :blush:

 

 

 

 

Forøvrig: Sååå kule dere er når dere disser NW! Ooohh.., So tr000! Dere blir... Skiggelig grim asss!! NW SUXXOR!!! !! !One epenen!! :ermm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Og mens folk klager på "Metal forever" så gjer dei sitt beste for å skrive dritt om andre sin musikk...all denne diskusjonen rundt folk sin musikksmak er tragisk og patetisk..."Du suger fordi musikken du høyrer på er ikkje skikkelig musikk"

 

Det er ikkje mulig å like andre typer musikk utan å bli nedlessa av tåpelige innlegg om både musikken og deg.

Hadde heller lest ein Amd vs Intel tråd...:shrug:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Bare lurer litt på, alle dere som ønsker Nightwish dit peppern gror, hvor lenge siden var det dere først visste noe om bandet i det hele tatt?

Jeg har hata Nightwish aktivt i 4 år.

Da er du unskyldt...

Uanset...

Å være pågående anti er ikke noe bedre enn å være pågående fanboy ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...