Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sansynligvis sitter det en del nisser som programmerer spill som ikke tenker over at det finnes andre bildeforhold enn 4:3, eller som ikke vet hvordan de skal implementere sine grafikkløsninger i slike oppløsninger. Det burde ikke vært tilfelle på rimelig nye spill, men LCD-revolusjonen som har tatt verden, men slik er det nå en gang :(

Lenke til kommentar

Fikk min skjerm idag, eller fikk lov til å bruke den :p Julaften vet dere :)

DEILIG skjerm, spesielt for en som ikke har hatt LCD før.

 

Noen tips til hva jeg burde gjøre med den for å få et bedre bilde? Har stilt inn kontrasten og lysstyrken, og satt på S-rgb fargeinstillinger. Noe i Windows f eks?

 

Takker for tips :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk skjermen på døra i dag! :)

(Kjempe service fra Cshop sin side. De fikk inn igjen skjermen på lager i går, og i dag tidlig hadde jeg den på døra. I utgangspunktet hadde jeg valgt servicepakke, men fikk den som bedriftspakke, dør til dør uten tillegg i prisen!)

 

Er forsåvidt fornøyd men har jo noen spørsmål. Har ikke fått kjøpt meg dvi-kabel enda og håper virkelig at jeg ser forskjell når jeg får satt i den.

 

Har stilt inn skjermen på sRGB profil og har 80.6 på brightness og 40.6 på contrast. Kunne godt tenkt meg litt "mer" farger. Er det noe som kommer med dvi-kabelen eller? :p

 

I HL2 og Source har jeg ikke sjans til å se etterslep. Det er litt værre i vanlig CS? Er det fordi dette drittspillet er så gammelt osv eller?

 

edit: jeg ser forresten skyggen på spears ganske godt! Så den ikke i det hele tatt med den gamle 19 tommeren.

Endret av merl1n
Lenke til kommentar

jeg har min satt inn på native og ikke sRGB, hva er forskjellen? Eller, hva er best? DVI kabelen ligger å venter på meg i Oslo, får den første virkedag, det vil vel si mandag.

 

Edit: Eneste forskjellen jeg kan se på sRGB og native er at native er en del lysere

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar

ett siste spørsmål :p

 

Er det best med vsync på eller av med denne skjermen, satt nettopp å spilte verdens beste fotballspill (ProEvo4) og merka at bildet noen ganger "delte" seg på midten og det hang ikke helt med, ikke som ghosting men jeg har merka dette på crt skjermer og... har vel vsync av for øyeblikket. Tester med på nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...