Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Nec Multisync 1770NX er... fantastisk. Men fantastisk yter egentlig ikke denne skjermen rettferdighet. Denne skjermen er for god til å beskrive med ord. Overgangen fra gammel Compac Presario MV700-skjerm med maks 60Hz på alle oppløsninger til Nec 1770NX er ubeskrivelig. Jeg er et lykkelig menneske. :)

 

EDIT: Lykkelig, liksom. Det er et svært hakk midt i panelet. Akkurat som noe flatt og spisst har blitt kjørt inn i panelet i høy hastighet. :(

EDIT2: Litt leifer.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som jeg ikke skjønner med min 1770nx er at jeg ikke får kjørt høyere oppløsning enn 1280x960 (får en svart glippe oppe og nede på skjermen), men går jeg inn på infoen på skjermen står at den kjører 1280x1024. Setter jeg oppløsningen til 1280x1024 blir skjermen svart og det står bare "out of range", og jeg må sette den ned til 1280x960 igjen. Har forresten 9800pro med cat. 4.12, har også prøvd flere cat. drivere.

 

På skjerminnstillinger -> avansert -> displays -> FDP(dvi) kan man krysse av i en boks som heter "scale to panel size" da får jeg bilde på hele skjermen, men liten tekst osv. blir litt "blury". Lurer på om noen andre har dette problemet, og om noen har noen ideer om hvordan jeg kan fikse dette.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med skjermen, både til spill (ikke merket noe etterslep) og til bilderedigering osv.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke på langt nær så mye baklys som skinner gjennom som hos Satrucci_, er ikke plagsomt i det hele tatt.

 

Jeg har ikke baklys jeg heller. Tok fram en helt svart bakgrunn og alt det der og ingen baklys å se eller døde pixler (døde pixler testa med rød hvit og blå bakgrunn også)

Lenke til kommentar

Så vis jeg går til innkjøp av denne skjermen, vil det være lurt? jeg spiller veldig mye og jeg er på jakt etter en ny skjerm, er litt skeptisk til lcd skjermer så crt er det jeg egentlig tenker på som ny skjerm, men vis denne skjermen er så og si nesten like god i spill som en standar crt skjerm, sp kansje jeg skulle skaffe meg denne istede?

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på

1.NEC MultiSync 17" LCD 1770NX Hvit/Sølv

2.NEC MultiSync 17" LCD 1770NX-BK Sort/Søl

 

Den det står NX-BK på er litt dyrer enn den første, så jeg tenkte kansje den BK er en nyere modell eller noe?

 

Værtfall det blir en NEC 1770 NX på meg i julegave værtfall :D må bare vite hva som er forskjellen på disse to først?

 

Edit: eller står BK for black eller noe? altså det er fargen? og hvorfor er svart fargen dyrer da egentlig?

 

Edit2: Jeg har Sapphire R9800 Pro 256 MB Ultimate Edition som jeg kjøpte får et år ca nå, der følger det med en DVI-VGA-adapter/kabel av noe slag, hvordan vil den overgangen der være i forhold til en DVI kabel? tenkte vis den er like god som en DVI kabel så bruker jeg også sparer jeg noen lapper siden jeg slipper å kjøpe en DVI kabel.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Hei

 

Har fått et merkelig problem med 1770en min. Den slår seg plutselig av!

Dette har skjedd 2 ganger i kveld. Veldig irriterende å sitte og surfe også går skjemen i svart. Noen som har en idé om hva som er galt?

Kabel som ikke sitter ordentlig i kansje?

 

hadde satt pris på om noen kunne gitt svar på posten min, i og med at skjermen skal bestilles idag før jeg går i sengs :p

Lenke til kommentar
Kabel som ikke sitter ordentlig i kansje?

nei, kablene sitter som støpt.

 

hadde satt pris på om noen kunne gitt svar på posten min, i og med at skjermen skal bestilles idag før jeg går i sengs :p

 

Den eneste forskjellen på den sorte og hvite vers. er fargen. DVI-VGA-adapter-tingen du har er vel en bare en overgang. Så du trenger nok dvi kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...